Mumine.com ve Sizden Gelen Sorular Forumundan Kürsüf, pamuk ve peçeteyle yaşamak Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Kürsüf, pamuk ve peçeteyle yaşamak

    Reklam




    günlük ve sağlıklı her kadında olan beyaz akıntıyı önlemek için kullandığınız pamuk, peçete vs. nasıl kullanıyorsunuz.onu organın içine koyduğunuzda çok rahatsız edici oluyor ve içerde kalma riski de var.hatta akması gerekirken akmasını engellemek de sağlığa zararlı.bunu bütün doktorlar söylüyor.hem oruç da bozuluyor oraya bir şey tıktığınız zaman.peki ama nasıl nasıl yaşıyorsunuz onlarla ömrünüzün sonuna kadar?belki de abdesti bozmuyordur bu tükrük gibi, sümük gibi gözyaşı gibi o bölgenin nemli kalmasını sağlayan ve istisnasız her kızda ve kadında olan beyaz günlük akıntı.


    Paylaş
    Kürsüf, pamuk ve peçeteyle yaşamak Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    ben bunun yüzünden kiz olmama ragmen, evlilerde görülen bir enfeksiyona yakalandim. kac kere oluyor ..
    hayatim resmen kabus oluyor .. aciyor, yaniyor, yürümekte bile zorlaniyorum ..

    ne yapmam gerekir anlamiyorum bende.. herkesde olan birsey .. cözümü yokmu cok merak ediyorum!!!!



  3. 3
    Maliki mezhebini taklit edebilirsiniz. Akıntı Maliki’yi taklit edenin abdestini bozmaz. Ped kirlense de namaza mani olmaz. Ama namaza dururken çıkarıp temizini koymak daha iyi olur.



  4. 4
    Maliki mezhebini taklit eden Hanefi, sadece gusülde, abdestte ve namazda, kendi mezhebinin şartlarına ilaveten Maliki’nin farzlarına uyup müfsitlerinden kaçar. Diğer hususları aynen Hanefi gibi yapar. Sünnet ve mekruhlarda kendi mezhebine uyar.

    Hanefi’den farklı olan durumlar şunlardır:
    1- Gusülde niyet, muvalat ve delk farzdır.

    a)
    Gusül, abdest ve namaza başlarken niyette Maliki mezhebine uymaya niyet etmelidir. [Abdest aldıktan veya guslettikten yahut namaz kıldıktan sonra, Maliki’ye uymaya niyet etmediğini hatırlasa, (Bu abdesti veya guslü Maliki’ye göre aldım, namazı Maliki’ye göre kıldım) derse, yeniden abdest alması, gusletmesi veya namaz kılması gerekmez.]

    Niyet
    , gusle başlarken yapılır. Unutulursa gusülden sonra hatırladığı zaman niyet etmesi de sahihtir. Gusle başlarken cünüplükten temizlenmeye diye niyet edilir; cünüp olduğunu bilerek gusleden, zaten buna niyet etmiş demektir.

    Muvalat
    , uzuvları ara vermeden yıkamaktır.

    Delk
    , yıkanan yerleri el veya havlu ile hafif sıvazlamaktır. Dokunmak da delk yerine geçer.

    b)
    Gusülde saçı hilallemek, [saç arasına iki elin parmaklarını sokup çekmek] farzdır. [Hilallemek, tarakla da yapılabilir.]

    c)
    Kadın, gusülde, saçların dibine, yani başındaki deriye su ulaşabiliyorsa, saçındaki örgüyü çözmez. Yani, örülü saçın dibi ıslanınca, çözmeden örgünün üstünü ıslatmak yeterlidir. Saç dibi ıslanmazsa, örgüyü açmak gerekir. Örülmemiş saçların her tarafını da yıkamak farzdır. [Hanefi’de de böyledir.]

    d)
    Gusülde yıkamadık yer kaldığını bir ay sonra bile hatırlasa, yalnız orayı hemen yıkaması gerekir. Yıkamazsa guslü bâtıl olur.

    2-
    Abdestte; niyet, muvalat, delk, başın tamamını meshetmek farzdır. Niyet; elleri, ağzı, burnu veya yüzü yıkarken yapılır.

    a)
    Abdestte kaşların ve kirpiklerin altındaki deriyi yıkamak, kulak arkasıyla saç arasındaki deriyi ve kulak memesi önündeki saç ve deriyi mesh farzdır.

    b)
    Altında deri görünen hafif sakalı mesh, kesif sakalı yıkamak farzdır.

    c)
    Kadın, saçının hepsini mesheder. Örülü saçını açmaz. Örgünün üstünden mesheder.

    d)
    Ayak parmaklarını hilallemek müstehaptır. Abdest alırken el parmakları açılıp kapandığı için kendiliğinden delk meydana gelir. Ayrıca hilallemek gerekmez. Hilallemenin mahzuru olmaz.

    3-
    a) Oğlana, hanımına veya yabancı kadına [Cildine veya saçlarına] şehvetle dokunan erkeğin, erkeklere şehvetle dokunan kadının abdesti bozulur. Şehvetsiz dokunursa abdest bozulmaz. [Kendi ön edep yerine, elinin içiyle veya parmak içleriyle dokunan erkeğin abdesti bozulur.]

    b)
    Kan, irin, sarı su hastalık sebebiyle çıkarsa, yel elde olmadan kaçarsa yani tutulamasa, idrar tutulamasa, bunlar abdesti bozmaz. Bunun gibi, kadınlardaki akıntı da abdesti bozmaz.

    c)
    Saç tıraşı olunca, tırnak kesilince abdest bozulmaz. Sakal tıraşı olunca bozar diyen âlimler de olduğu için, jiletle veya ustura ile sakal tıraşı olunca, abdest almak iyi olur.

    d)
    Abdesti bozulduğunu bilip, sonra abdest aldığında şüphe ederse, abdest alması gerekir. Abdest aldım mı almadım mı, abdestim bozuldu mu, bozulmadı mı diye şüphe edenin abdesti bozulmuş olur. Eğer, abdest aldığını ve bozulmadığını hatırlarsa abdesti bozulmuş olmaz.

    e)
    Hanefi’de, namazda iken uyumak abdesti bozmaz. Namaz dışında yan yatarak, bir şeye dayanarak uyumak abdesti bozar; fakat Maliki’de, uyku ağır değilse bozmaz. Ağır ise bozar. Mesela tehiyyatta uyuyup kalırsa abdesti bozulur; ama hafif şekilde uyusa, abdesti bozulmaz.

    4-
    Teyemmüm, namaz vakti girdikten sonra yapılır.

    5-
    a) Mestin üst ve altı tamamen meshedilir. Mesti, ayağı yıkamak meşakkatinden dolayı giymek sahih olmaz. Sünnete uymak veya soğuktan korunmak niyetiyle giymek gerekir. Hiç niyet etmeden giyse, sonra bu mesti sünnete uymak niyetiyle giydim dese yine niyeti sahih olur.

    b)
    Mest üzerinde hiç necaset olmaması gerekir, mestin temiz olması farzdır.

    c)
    Mest deri ve benzerinden olur, yünden olmaz.

    d)
    Maliki’de mestin mesh müddeti yoktur. Cünüp olana kadar çıkarmak gerekmez. Sadece Cuma günleri gusül için çıkarmak sünnettir. Maliki’yi taklit eden, 24 saatten fazla giyemez. Çünkü kendi mezhebi olan Hanefi’den çıkmış sayılmaz.

    6-
    Namazda her rekatta Fatiha okumak, iki secde arasında oturmak, rükuda, secdelerde tumaninet, yani sakin durmak ve namaz sonunda selam vermek farzdır. [Cemaat, imam arkasında Fatiha okumaz. Aynı Hanefiler gibi yapılınca bu farzlar da yerine gelmiş olur.]

    7-
    El üzerine secde sahih değildir. Şafii ve Hanbeli’de de böyledir. Hanefi’de tenzihen mekruhtur.

    8-
    Fâsık veya bid’at ehli imama uymak sahih değildir.

    9-
    Maliki’yi taklit eden, bir ihtiyaç olunca seferde Maliki’yi taklit ederek iki namazı cem edebilir.

    10-
    Seferde giriş çıkış günü hariç, 4 gün veya daha fazla kalmaya niyet eden mukimdir. 4 günden önce biteceğini sandığı işi için gittiği yerde, belki yarın giderim diye 18 günden çok kalınca mukim olur.

    11-
    Seferde 10 gün kalan 15 günden az kaldığı için Hanefi’ye göre misafir sayılırsa da Maliki’ye göre mukim sayılır. Çünkü giriş-çıkış günleri hariç, 4 gün veya daha fazla kalmaya niyet eden Maliki’de mukim olur. 3 gün veya daha az kalırsa seferi olur. Eğer Hanefi’ye uyup, 3 günden fazla kaldığı yerde 2 rekat kılarsa, namaz sahih olmaz. Çünkü Maliki’de mukim olanın 4 rekat kılması farzdır. Hanefi’de ise seferde 4 rekat kılmak mekruhtur. Maliki farz dediği için farza uyulur, 4 rekat olarak kılınır.

    Giriş çıkış gününde ölçü imsak vaktidir. Gün, oruçta olduğu gibi imsak vaktinde başlar. Ertesi günü imsak vaktine kadar devam eder.

    Mesela, İstanbul’a imsak vaktinden sonra, sabah ezanı okunurken giren kimse, giriş günü olduğu için o günü saymaz. Eğer imsak vaktinden önce girerse, imsak vaktinden sonraki gün giriş günü olmaz. İmsak vaktinden sonra çıkarsa, o gün çıkış günüdür.

    Demek bir kimse, bir yere güneş doğarken girse, o gün giriş günü olduğu için hesaba katmaz. Üç gün kaldıktan sonra, dördüncü günü imsak vaktinden sonra, mesela güneş doğarken oradan çıksa, giriş-çıkış günleri sayılmadığı için o kimse, üç gün o yerde kalmıştır ve seferidir. (Menahic-ül- ibad)

    80 km’lik mesafeye gidince Maliki’de seferi olursa da, Hanefi’de seferi olmaz. Burada Maliki’ye uyup 2 rekat kılınırsa, Hanefi’ye göre namaz sahih olmaz, 4 rekat kılması farzdır.

    Bir mezhebi taklit, kendi mezhebinden çıkıp, o mezhebe girmek demek değildir. O mezhepteki taklit edilen meselenin yalnız farzlarına ve müfsitlerine uyulur. Hanefi’de sünnet olan bir şey, Maliki’de mekruh olsa da yapılır. Mesela:

    a)
    Hanefi mezhebinde, namaz kılarken, Fatihadan önce, E’uzü Besmele çekmek sünnet, Maliki’de mekruhtur. Maliki’yi taklit eden, E’uzü Besmele okur.

    b)
    Maliki’de Sübhaneke okumak mekruh, Hanefi’de sünnettir. Maliki’yi taklit eden Sübhaneke okur.

    c)
    Bir kadının muayyen hâli 13 gün devam ediyorsa, bu kadının Hanefi’ye göre 10 günden sonrakiler özür olduğu için gusledip namazlarını kılar. Maliki’de, muayyen hâl 15 güne kadardır. 15 güne kadar kan kesilmeden namaz kılamaz. Böyle kadın, 15 güne kadar kan kesilmezse, bekler. 16. günü gusledip namaza başlar. Hanefi’nin farz dediği 10 günden sonrakileri de kaza eder. Nifastaki durum da aynıdır. Yani Maliki’ye göre nifas olup da Hanefi’ye göre nifas olmayan günlerde kılınamayan namazlar sonradan kaza edilir. Böylece her iki mezhebin farzlarına uyulmuş, müfsitlerinden kaçılmış olur.

    Hayz ve nifasın durumu
    1-
    Hayzın en azı yoktur. Bir damla gelse de hayz kabul edilir. En çoğu ise 15 gündür. 15 günden fazla gelirse istihaza olur. [Hanefi’de hayzın en azı 3, en çoğu 10 gündür. Bundan azı veya çoğu istihazadır.]

    2-
    İkinci hayzın olabilmesi için, aradan en az 15 gün geçmesi gerekir. 15 gün geçmeden kan gelirse, bu hayz değildir, istihazadır [özürdür], burundan gelen kan gibidir. Gusletmeden namaz kılınır.

    3-
    Ayiseden gelen kan hayz olmaz, istihaza olur. Ayise yaşı Maliki’de 70, Hanefi’de 55'tir.

    4-
    Hamileden ve doğumdan önce gelen kan hayzdır. [Hanefi’de istihazadır.]

    5-
    Sezaryenle, yani karın yarılarak çocuk alınınca gelen kan nifas olmaz. [Hanefi’de nifas olur.]

    6-
    Nifasın azami müddeti 60 gündür. [Hanefi’de 40 gündür.]

    7-
    Nifas görürken, 15 gün hiç kan gelmese, artık temizlenmiş olur. Bu 15 günlük temizlikten sonra tekrar kan gelirse, bu kan nifas değil, hayz kanıdır.

    8-
    Nifas kanamaları arasındaki temizlik günleri 15 günden az olursa nifas sayılır. Aradaki temizlik günleri hesaptan düşülerek kanama günleri toplanıp 60 günü bulursa, bu durumda kadının nifası sona ermiş olur. Mesela 20 gün kan, 7 gün temiz, sonra 17 gün kan, 10 gün temiz, tekrar 23 gün kan görürse, kan görülen günler toplamı 60 ı bulduğu için, nifası sona ermiş demektir. 15 gün geçmeden yine kan gelirse istihaza olur. 15 gün geçtikten sonra gelirse hayz olur.



  5. 5
    abdesti korumak için rahim ağzına konulan peçete pamuk vs gibi şeyler
    Kadının ön uzvundan beş türlü akıntı gelir Idrar, âdet kanı, nifâs (lohusalık) kanı, istihâza (hastalık) kanı ve kan karışık olmayan beyaz ya da renksiz akıntı Bunlardan ilk dördü için pamuk (tampon ya da kürsüf) bir şey ifade etmez: Meselâ hastalık kanı akıntısı bulunan bir kadın pamuk (tampon) kullanıp bu özür kanını bir süre kesmekle özürlü olmaktan çıkmaz( Hindiyye I/41)

    Beyaz ya da renksiz akıntıya gelince; bu hemen hemen bütün kadınlarda bulunan normal bir durumdur Ancak bulunması halinde abdesti de bozar Evlenmiş olanlarda bekârlara oranla çok daha fazla bulunur Işte diğer dördünün hilafına bu akıntı tamponla önlenirse, özürlü sayılmadan kişi abdestini korumuş olur ve diledigi vakit, diledigi kadar namaz kılabilir Bu konuda fıkıh kitaplarımızda, şu bilgiler vardır:

    “Kürsüf kadının uzvunun (ferç) ağzına koyduğu pamuk vb dir Bâkirenin sâdece âdet günlerinde, evlilik geçirmiş olanın ise hem âdet, hem de temizlik günlerinde kullanması müstehap anlamında sünnettir… Evlilik geçiren için âdet günlerinde sünnet, diğer günlerinde ise müstehaptır da denmiştir… Âdet günlerinde kullanılması halinde misk gibi güzel bir koku ile kokulandırılıp böylece ağır kokuların gizlenmesi de sünnettir Uzvun iç kısmına kadar sokulması mekruhtur…
    Böyle bir şeye ihtiyaç duymayanın kullanma zorunluğu yoktur Akıntı olmadığından emin ise onsuz da namaz olur…”( Îbn Âbidin; Menhelül-vâridin’(Resân) I/84; Tahtavî 111)

    Kullanılışına gelince: Kadın abdest almaya hazır hale geldiğinde bir parça sterilize hidrofil pamuğu iç ferce ulaşmayacak şekilde yerleştirir Yıkanacağı zaman ise önce küçük bir parça koyup akıntıyı kesmiş ve küçük olduğu için pamuğu kullandığı su ile ıslanmaktan da korumuş olur Yıkanması tamamlanınca koyduğu pamuğun üzerine bir parça daha ilâve eder Abdestli iken çıkarılan pamuğun üzerinde akacak kadar akıntı birikmişse, pamuğun çıkması ile abdesti de bozulmuş olur Bu durumda pamuk olmasaydı dışarı çıkmayacak kadar çok az bir ıslaklık olursa, Allahu a’lem, abdesti bozulmaz

    Önce pamuk kullanmak normal bir durum değildir, fıtrata aykırıdır; gerek yoksa kullanılmaması iyidir Akıntı, abdest tutulamayacak düzeyde olursa, pamuk kullanmak müstehap olur Dezenfekte edilmiş hidrofil pamuğun sağlıga zararlı olacağını sanmıyorum Yine de bir tabibe sormak gerekir Zararlı olacağı bir mütehassıs doktor söylerse, artık iki durum söz konusu olur:

    1- Akıntı zaman zaman gelmekle beraber her namaz vakti bir namaz kılacak kadar gelmediği oluyorsa, bu gelmediği zamanlarda abdest alıp namazları kılmak gerekir

    2- Bir namaz vakti o vaktin namazını kılacak kadar bir zaman bulamayacak şekilde geliyorsa, ondan sonra da her namaz vaktinde en az bir defa görülüyorsa, kişi özür sahibi demektir, her vakitte alacağı bir abdestle diledigi kadar namaz kılabilir:

    Ancak pamuk ya da tampon (kürsüf) zarar vermiyor ve akıntı onunla kesilebiliyorsa kişi özür sahibi olmaz
    Akıntı pamuğun dışına çıkmadıkça da abdesti bozulmaz
    alıntı




  6. 6
    Hanefî’de, Hanbelî’de ve Şâfiî’de, özür sahibi olmak için, abdesti bozan şeyin, bir namaz vaktinde devamlı akması lazımdır. Abdest alıp, o vaktin farzını kılacak kadar bir zamanda akmazsa, özür sahibi olmaz. Bir kimse özür sahibi olunca, sonraki namaz vakitlerinde, bir kere, bir damla bile gelse, özür sahibi olması, o vakitlerde de devam eder. Bir namaz vaktinde hiç gelmezse, özür sahibi olmak biter.

    Mâlikî’de ise günde bir kere gelse, hatta üç beş günde bir kere gelse bile yine özürlü olur. Bunun için, akıntısı, Hanefî’de özür sayılmayanlar, Mâlikî’yi taklit ederek rahat edebilirler.



  7. 7
    küçük bir bez dikip koymak daha sağlıklıdır. bilginize....



  8. 8
    Alıntı kemalhoca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    küçük bir bez dikip koymak daha sağlıklıdır. bilginize....
    bilgi için tşklr kardeş ama site erkek üyelere yasaktır
    bu site sadece bayanlara özeldir,sizi mumsema.com'a yönlendirelim
    buradan giriş yapabilirsiniz Mumsema islam Arsivi





  9. 9
    Kayıtsız Üye
    Arkadaslar cocuklugumdan beri pamuk kullanirdim yaklasik 3-4 yildir enfeksyondan muzdaribim ve hicbir doktor beni uyarmadi bi tanidiktan pamigun bakteri urettigi icin enfeksyona sebep oldugunu ve bununda rahimi kaybetmek gibi cok kotu sonuclara goturdugunu ogrendim eger insan sagligini tehdit ediyorsa dinizde kadinllara bu kolayligi saglar artik gumluk ped kullaniyprum ve biraltigim gunden beri sikayetlerim yok elhamdulillah eger siki bi lilot giyiyorsaniz oda pamuk gorevini goruyprdr insallah lutfen akinti sikintisi cekem bayamlaro uyarin nem cevremdeki herkese pamugun boyle somuclara neden olabilecegini anlatarak uyarmaya calisiyorum sizlerde uyarin cok rica ediyorum insan bunyesi ne kadar aliskinim desede bazen bazi seyleri kabul edemiyor



  10. 10
    Kayıtsız Üye
    pecete ile namaz kılınırmı



  11. 11
    Mantıklı

    Cevap: Kürsüf, pamuk ve peçeteyle yaşamak

    Bence şu makyaj temizleme pamukları veya pedleri diye geçiyor onu kullanabilirsiniz. Pamuk gibi yumuşak ama dağılmıyor bez gibi daire şeklinde oluyor. Onlar çok rahat. Deneyin derim marketlerde satılıyor zaten.


    Muminem Cevap: Kürsüf, pamuk ve peçeteyle yaşamak

  12. 12
    Akıntı bir kadının sağlıklı olduğunu gösterir koku veya akıntı renği koyu olmadıkca korkulacak birşey yok.Diğer meseleye gelince günlük ped kullanımı rahat fakat bir çok dr onermiyor pamuk aynı keza ya gün içerisinde akıntı olduğunda çamaşırınızı değiştirceksiniz yada pet,pamuk veya bez kullancaksınız hanımlar.




  13. 13
    Kayıtsız Üye
    Bende bu dertten muzdarıptım ıkı gundur ıdrarımı tutamıyorum doktora gıttım ve sordum peçete ve y e benzerı seylerın cok zararlı olduğunu enfeksıyon kapmıs o l abıılecegımı soyledı dınde eger doktorunuz tavsı y e etmıyorsa bu gıbı seylerı kullanmama gıbı bır hakkınız var dıye bılıyorum doktorunuza danışıp sızde kullanmaysbılı rsınız dıkkat edın cok kotu sonuclar dogurabılıyormusmus.



  14. 14
    Dinde peçete, Pet veya pamuk kullanıcalsınız diye bir kural yok. Temizlik imandan gelir bundan dolayı te iz olmak gerekir iç camaşırınızı sık sık değiştirin böyle bir sorununuz varsa.



kürsüf,  kürsüf nasıl kullanılır,  kürsüf nedir,  kadınların pamuk kullanması,  vajinaya pamuk kaçarsa ne olur,  rahime pamuk kaçması,  kursuf ne demek