Diğer Kategoriler ve İslamda Tesettür Forumundan RASULLAH(S.A.V),n cehennemle müjdelediği örtülü çıplaklar Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    RASULLAH(S.A.V),n cehennemle müjdelediği örtülü çıplaklar

    Reklam




    RASULLAH(S.A.V),n cehennemle müjdelediği örtülü çıplaklar...!!!

    RESULLAH S.A.V CEHENNEMLE MüJDELEDiği öRTüLü çIPLAKLARLAR

    Ebû Hüreyre (r.a)'dan rivayetle Resulü Ekrem şöyle buyurmuştur:


    — ümmetimden henüz görmediğim cehennemlik olan iki sınıf vardır. Bunlardan bir sınıfı kadınlardır ki, giyinik oldukları halde elbisleri örtülmesi gereken yerlerini örtecek derecede kalın sık ve geniş olmadığı için onlar çıplak gibidirler. Başları da deve hörgüçleri gibidir. Onlar iffet sınırının dışına çıkıcı ve çıkarıcılardır. Onlar cezalarını çekmeden cennete giremezler."


    ALLAHIN EMRETTiGi öRTüNME şEKLi BUDUR


    örtü hakkında Kur'ân'daki nas, iddiaların aksine oldukça açıktır. şimdi biz bu naslardan örtünmenin farziyetini ve mahiyetini en açık bir biçimde izah eden iki tanesini bazı meal ve tefsirlere istinaden açıklayacağız. Bu açıklamamızı da herkesin tahkikine açık olması için mümkün olduğu kadar yüzeysel tutmaya çalışacağız.


    Bu satırları okuduktan sonra tesettür hakkında hala bir tereddüde kalan olursa, derhal kaynaklara müracaatla hakikati öğrenebilir. Ondan sonra da tatmin olamazsa, ona düşen tek şey kendisini sorguya çekerek imanını kontrol etmesidir.


    ilk zikredeceğimiz delil Ahzab sûresinin 59. âyetidir.


    Diyanet işleri eski başkanlarından ömer Nasuhi Bilmen hocaefendi bu âyet-i kerimenin mealini şöyle yapmaktadır. "— Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına de ki: üzerlerine feracelerini sıkı sıkı örtsünler. Bu onların tanınmamaları ve eza edilmemelerine en yakın -en muvafık bir sebepdir. Ve Allah çok mağfiret edendir, çok merhametli olandır."


    Burada, ömer Nasuhi hoca metinde geçen "cilbab" kelimesini "ferace" olarak terceme etmiştir. Bilindiği gibi ferace çarşafın tam karşılığıdır.


    Yine istanbul eski müftü vekillerinden, -umumen itibar gören bir meal sahibi- A. Fikri Yavuz hocaefendi de bu ayetin mealini şöyle yapmıştır:


    "—Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, (kendilerini baştan aşağı örten) elbiselerini giyinip örtünsünler, işte böyle giyinmeleri (iffetli) tanınıp da ahlaksızlar tarafından) eziyet edilmemelerine daha elverişlidir. Allah gafurdur, rahimdir."


    Bu meale göre de "cilbab", kadının vücudunu baştan aşağı örten, onları kim oldukları tanınmayacak kadar kapatan elbiseler olarak tarif edilmiştir..Meşhur Celaleyn Tefsirinde ise "cilbab" kelimesi şöyle açıklanmıştır:


    "Cilbab, kadının vücudunu kaplayan bir çeşit çarşaftır. Kadınlar bir ihtiyaçları için dışarıya çıktıklarında, onun (çarşafın) bir kısmını da yüzlerine çekerler. Böylece gözlerinden başka hiçbir uzuvları gözükmez."


    Tefsir ve meâllerdeki: cilbab, mülâa, ferace, ve bürük malum çarşafın karşılığıdır. Peçe ve yaşmak ise yaklaşık manada yüzü örtmeye yarayan örtü anlamında kullanılır.

    işte, müslümanları dinlerinden ayırmak isteyen sahte din adamları bu ayeti saptırarak örtünün farziyetini gizlemek istemişlerdir. Fakat ayet hakikati arayan bir kişi için hiç bir yorum kabul etmeyecek kadar açıktır. Kafirler istese de istemese de Allah emirlerini insanlara iletecek, dinini ebedi kılacaktır.




    Paylaş
    RASULLAH(S.A.V),n cehennemle müjdelediği örtülü çıplaklar Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    RABBİM tesettürümüzü tam olarak giyenlerden anlamını bilenlerden eylesinsağolasınız hicran bacım



  3. 3
    amin amin amin...

    teşekkürler...



  4. 4
    selamaleykum.. Allah senden razi olsun Hicran bacim..En Guzel sekilde aciklanmis..

    Buna benzer baska bir aciklama var bende onu da ekleyeyim inshaallah..

    Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir

    (Ahzab 59 tefsiri)

    Cilbab büyük bir örtüdür İdna ise örtmek ve sarmak anlamlarına gelir; fakat bu kelime alâ eki ile kullanıldığında bir şeyi yukarıdan aşağıya bırakmak anlamına gelir Bazı çağdaş müfessirler Batının etkisiyiyle bu kelimeyi, yüz örtme emrini görmemezlikten gelmek için "örtünmek" diye tercüme etmişlerdir
    Eğer Allah bu müfessirlerin iddia ettiklerini söylemek istemiş olsaydı, yüdnîne aleyhinne değil, yüdnîne iley-hinne derdi Arapça bilen herkes yüdnîne aley-hinne'nin sadece "sarınmak örtünmek" anlamına gelmediğini bilir Ayetin devamındaki min celabîbi-hinne sözleri de bu anlama meydan vermemektedir Burada min eki (harficer) örtünün bir kısmı anlamına gelir ve "örtünme" ise örtünün sadece bir kısmı ile değil, tümü ile yapılır O halde ayet açıka şu anlama gelir: Kadınlar örtülerine iyice sarınsınlar ve örtülerinin bir kısımını da yüzlerinden aşağıya bıraksınlar

    Hz Peygamber (s a) dönemine yakın zamanlarda yaşayan müfessirlerin ileri gelenleri bu yorumu kabul etmişlerdir ibn Cerir ve İbn el-Münzir, Muhammed İbn Sirin'in Hz Ubeyde es-Selmani'den bu ayetin anlamını sorduğunu rivayet ederler (Hz) Ubeyde, Hz Peygamber ( s a) zamanıda Müslüman olmuş, fakat onu görmemiştir Hz Ömer zamanında Medine'ye gelmiş ve oraya yerleşmiştir Fıkıhta ve fıkhî meselelerde Kadı Şüreyh ile aynı ayarda kabul edilir ) Hz Ubeyde sözlü bir açıklamada bulunacağına, başını, alnını, yüzünü kapatıp sadece bir tek gözünü açıkta bırakarak örtünmenin nasıl olacağını kendi üstünde uygulayarak göstermiştir İbn Abbas da hemen hemen aynı tefsiri yapmıştır İbn Ebi Hâtim, ibni Cerir ve İbn Merduye'den rivayet edildiğine göre İbn Abbas şöyle buyurmuştur: "Allah, kadınlara evlerinden bir ihtiyaç için dışarı çıktıklarında, sadece gözlerini açıkta bırakacak şekilde örtülerini üstlerine almalarını ve yüzlerini gizlemelerini emretmiştir " Katade ve Süddi de bu ayete aynı anlamı vermişlerdir

    Sahabe ve tabiun döneminden sonra gelen bütün büyük müfessirler de bu ayeti aynı şekilde tefsir etmişlerdir İmam ibn Cerir el-Taberi bu ayetin tefsirinde şöyle der: "Saygıdeğer kadınlar evlerinden çıktıklarında, açık ve yüzleri örtüsüz cariyeler gibi görünmemelidirler Örtülerinin veya dış elbiselerinin bir kısmını yukarıdan bırakıp örtünmelidirler ki, kötü niyetli kimseler onlara zarar vermesin "

    (Camiul-Beyan cilt, 22 s 33)




  5. 5
    Ahzap 59:Ey Nebi! Eşlerine, kızlarına ve iman etmişlerin hanımlarına de ki: "Cilbap"larını (dış elbise) giysinler. . . Bu, onların tanınmalarına, bu yüzden de rahatsız edilmemelerine yarar. . . Allâh Ğafûr'dur, Rahıym'dir.

    ayet açık ve net dış elbise diyor..neden zorlama bir anlam getiriyorsunuz illa yüzde örtülecek diye..dış elbiseyi size göre çarşafsa buyrun giyinn ama giymeyenlerede kimse zorla kendi anladığını empoze edemez..
    Allah'ın Kuran'a koymadığını kimse oraya koyamaz...
    Ama benim size de saygım var öyle anlamışsınız buyurun giyin ama bende sizden aynı saygıyı beklerim o zaman ...
    Ayetin sonunda ki Allah Gafur ve Rahimdir ..cümlesinide kimsenin gördüğü yok galiba bu arada ...sevgi ve saygılarımla...



  6. 6
    selamualeykum ve rahmatullah ve beraketuh

    aynur baci..Öncelikle ayeti tam olarak kopyalamamissin



    Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir

    (Ahzab 59 tefsiri)



    ayeti tamami budur buna göre konusalim öyle istedigimiz yerden alip konusmayalim.. ayrica kimse Allahin demedigi birsey hakkinda konusmuyor benim buraya ekledigim aciklama ben yada herhangi biri tarafindan degil bir alim tarafindan aciklanmistir..eger iyi okuduysan oarada kelime kelime aciklaniyor..arapca bilen herkes oradaki mananin yuz örtmeye geldigini cok iyi bilir ben de arapcasini okudugum zaman anliyorum. ki buna grek yok turkce side vaken.. ayetteki su kisimda.. D
    ış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur
    ta
    ninmamamak ve eziyet görmemek acisindan en uygunu diye Buyurmus ..Insanin taninan yeri kimligi neresidir ? elbette yuzudur..O halde taninmamak icin napilir yuz örtulur..bukadar basit ve net bisekilde anlasiliyor.. Ama sunu eklemek istiyorum kimsenin kimseyi zorladigi filan yok ben sadece bu konudaki bildiklerimi paylasmak istedim..Giymeyene saygimiz yokta demedim zaten giyim konusunda yuz acik olsa bile carsaf sart degilki vicut hatlarini belli etmeyecek kalin ve koyu renkli birsey giyinmek sarttir..bu carsaf olur veyahut baska bisi fark etmez..carsaf bu tarife cok uygun oldugu icin secilir..ama dedigim herkesin imanina bagli bisi bu agir gelen kaldiramaz Allah hepimizin yardimcisi olsun bacim.. asselamualeykum




  7. 7
    arkadaşım ayette tanınmamak için mi yazıyor tanınması için mi?yapmayın yaaaaaaaaaa
    neden böyle yapıyor sunuz amacınız nedir saf beyinleri mi kandırmaya çalışıyosunuz?



  8. 8
    selamaleykum kardesim senin turkcen zayif ise ben ne yapayim.. taninmasi ve eziyet görmemesi icin demektirki taninipta eziyet görmesin anlaminda kusura bakma bundan daha acik olamiyorum biraz sen gayret edicen artik arkadasim..ayrica bukadar rahatsiz olmanida birturlu anlamadim dogrusu..burda birtek sen yoksunki ilgilenmiyorsan acma bakma..

    salamalaykum



  9. 9
    neyse kardeşim senle polemiye giripte sinirimi bozamıycam..ayrıca evet rahatsız oldum..çevrene bir bak nerede yaşıyorsun..bir sürü edebiyle örtülü kardeşlerimiz var..ayrıca edep gözde olur gözde.....



  10. 10
    selamualeykum bu konuda sana son yazisim kardesim..cok özur diliyorum eger yalnis algilandiysam sinirini bozmak istemezdim kusura bakma.. rahatsiz olmana gerek yok..ayrica kelimelerimde edebsiz örtunenler diye bisey dedigimi hatirlamiyorum..Daha öncede dedigim gibi ve son kez diyorum..Bunu zaten herkes yapamaz ben Allahin dedigini paylastim kendinde diyosun Kurani kerime inaniriz bende Kurandan paylasim yaptim herhalde bunda bir kötuluk olmaz kardesim.. Benim saygim muslumanlara sonsuz pecesiz olmak kisiyi kafir yapmaz en basta akide gelir namaz gelir bundan sonraki ameller ise muslumanin kendisine kalmistir yapar sevab alir yapmaz sevab kazanmaz ama bu demek degildirki peceliler super melek pecesizler assagida asla öle bisey yok.. benim basi acik ta olsa musluman oldugu icin saygili olmam sarttir ve asla kimseden ayirmamam gerekir cunki Allah muslumanlar icin hepsi birdir demistir..benim haddim olmayarak böyle ayrimcilik yapmam söz konusu bile olamaz!!..Inshaallah beni anlamissindir kardesim..kirdiysamda affet inshaallah

    selamaleykum




  11. 11

    Cevap: --->: RASULLAH(S.A.V),n cehennemle müjdelediği örtülü çıplaklar

    Valla edep gözde de olacak özde de görünüşte de, öyle işte ben açığım tam kapalı da değilim ama benim kalbim temiz demekle olmuyor, olsa tüm dünya kurtulurdu e ne anlamı kalacaktı o zaman imtihanımızın. Yapmayın Allah aşkına, herşey açık açık beyan edilmiş, noktasına virgülüne kadar da açıklanmıştır, Allahu teala razı olsun layıkıyla açıklayan ve kafamızdaki soru işaretlerini silen kardeşlerimizden. Rabbim tesettürümüzü de diğer boynumuzun borcu olan farzlarımızı da layıkıyla yerine getirmeyi nasip etsin inşaALLAH. Selam ve dua ile.


    Muminem Cevap: --->: RASULLAH(S.A.V),n cehennemle müjdelediği örtülü çıplaklar

örtülü çıplaklar,  ümmetimden henüz görmediğim cehennemlik olan iki sınıf vardır,  ortulu ciplaklar,  çıplaklar,  cehennemle müjdelenenler,  ortulu cıplaklar,  örtülü cehennemlikler