Mumine.com ve Sizden Gelen Sorular Forumundan Ben rüyalarda çoğu zaman vesveseye kapılıyorum Hakkında Kısa Bilgi
  1. 15

    Reklam

    Reklam




    Bu konuda cevap alamadim daha?



  2. 16
    Reklam




    Alıntı SorumVar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben genelde cübbeli ahmet hocayi dinliyorum ona göre kadin ihtilam oldugu halde yaslik yok ise güsül gerektirmedigini söylüyor... videosuna baktigim öbür hocada aynisini diyor... sizin yazdiklariniza göre ise kadin islaklik göremesede güsül almasi daha iyi olur... cünki sirt üstü vaziyette kadinin menisin geri gittme ihtimali oldugun icin... fakat Hz. Muhammed (sav) zamanindada kadinlarin yattiklarinda sirt üstü dönme ihtimali yokmuydu? kadinalarda böyle bir ayrimcilik varsa bunu Hz. Muhammed (sav) söylemezmiydi? O ise kadinda erkek gibi görmediginde güsül almasina gerek yok diyor... ben sadece sizinde fikrinizi almak istiyorum ve sizin belki bu konuda benden daha cok arastirmisinizdir... Esselamu aleyküm
    tamamda kardeş İmam Muhammede göre bu durumdaki
    bir kadın ihtiyaten yıkanmalıdır çünkü kadınların menisinin
    geri gitme ihtimali söz konusudur demiş ve çoğu alim bu görüşü desteklemiştir
    biz burada kendi fikirlerimizi beyan etmiyoruz,İslami hükümler neyse o
    cübbeli hocanın fetvasını dikkate alıyorsan o zaman ona göre amel edebilirsin
    bu durumda yapacak başka bir şey yok,ama ibadetlerden mesulüz
    ibadetlerin makbulü için abdest ve gusül şartlarına uyulması gerekir.

    Rüyada ihtilam olduğu halde meni dışarı çıkmamış olursa, erkeğin gusül alması gerekmez. Fakat bu durumda kadının gusül alması ihtiyaten gereklidir görüşü hâkimdir. Çünkü kadından çıkacak meninin yine kendisine dönmesi ihtimali bulunmaktadır.

    Fıkıh kitaplarımızda bu durumda kadının nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili mesele şöyle açıklanmaktadır:

    Rüyada ihtilam olduğunu hatırlayan bir kadın sırt üstü yatar vaziyette uyanacak olursa, bir yaşlık hissetmese bile gusül almalıdır. Çünkü çıkan meninin tekrar geriye dönmesi bu yatış pozisyonunda kuvvetle muhtemeldir.

    Rüyada ihtilam olduğunu hatırlayan bir kadın yüzüstü veya yanına dönük yatar vaziyette uyanacak olursa, bir yaşlık hissetmezse, gusül alması gerekmez. Çünkü bu yatış pozisyonları meninin tekrar geriye dönmesini oldukça zorlaştırmaktadır.
    Yıkanmayı (guslü) gerektiren durumlarda kadının erkekten ayrıldıgi noktalar vardır. Âdetin ve lohusalığın sona ermesi bunlardandır. Ihtilam (rüyada şehvetle boşalma)`dan dolayı kadına da erkeğe de yıkanma gerekir. Çünkü Allah Resülû (s.a.s.): "Kim rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu görür de uyandığında yaşlık bulmazsa yıkanması gerekmez; ama kim uyandığında yaşlık bulursa, rüya görmemiş olsa bile yıkanması gerekir" (Ibn Kutluboga, Tahrîcu Ehadîsi-l Ihtiyâr 14.) buyurur.


    Ancak bu noktada kadın erkekten biraz farklıdır, şöyle ki; kadın rüyada cima ettiğini görür de uyandığında yaşlık bulamazsa; uyandığı andaki durumuna bakar uyandığında sırtüstü yatıyor idiyse yıkanması gerekir. Çünkü kadından gelen akıntı bu tür yatışlarda geri kaçabilir ve rüyadaki cimalarda genellikle akma olayı olur. Kadın uyandığında eğer sırtüstü yatmiyor idiyse yıkanması gerekmez. Çünkü akma olayı olmamıştır. Bu sebeple yıkanmanın kadına farz olması için menisinin fercinin dışına çıkması şarttır, çıkmazsa yıkanması gerekmez, diyenler de vardır.


    Ister elle, isterse herhangi bir aletle olsun, uyanıkken şehvetle boşalma, erkeğin kamışının sünnet yerine kadar olan kısmının, kadının fercine ya da dübürüne girmesi, ölüm ve kâfirin müslüman olması gibi durumlarda yıkanmanın gerekmesinde ise kadın ve erkek eşittir.

    Kadının fercine, erkeğin kamışından başka bir şey sokulması halinde, seçkin görüşe göre kadın şehvet duymuş, ya da bundan şehveti kastetmiş ise yıkanması gerekir.

    Kadının menisi sarı ve berraktır, erkeğin menisi ise beyaz ve koyudur. Buna göre kadın cima edip yıkandıktan sonra fercinden meni gelirse, kesinlikle kendi menisi olduğu takdirde tekrar yıkanır, ama kıldığı namazı iade etmez, şüpheli olduğu, ya da erkeğin menisi geldiği takdirde ise bir şey gerekmez, sadece abdest alır.

    Erkek, kamışına bir bez sararak organlar birbirinin sıcaklığını duymayacak şekilde kamışın ferce sokulması halinde yıkanmak, şehvet duymalarına bağlıdır. Duyuyorlarsa yıkanmaları gerekir, duymuyorlarsa gerekmez. Fakat ihtiyat olarak yıkanmalıdırlar. Ancak günümüzde korunma aracı olarak kullanılan kılıf ya da prezervatiflerle sokulması durumunda ise, şehvet duysun ya da duymasınlar, yıkanmaları gerekir. Çünkü o sıcaklığı olduğu gibi ileten ince ve hassas bir zardan ibarettir.

    Kadın yıkanmada iç fercini değil, dış fercini yıkamakla mükelleftir. Buna göre parmağını fercine sokmaz.

    Sorularla İslamiyet




ihtilam vesvesesi,  rüyada vesvese,  rüyada vesveseye düşmek,  ruyada vesvese ,  rüya vesvesesi,  rüyada vesveseye düşüyorum,  ruya vesvese