Mumine.com ve Sizden Gelen Sorular Forumundan İdrar kaçırmada abdestim nasıl olacak? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    İdrar kaçırmada abdestim nasıl olacak?

    Reklam




    idrar kaçırma yaşadığım için nasıl abdest alcam? aldıktan sonra kaçırma olunca bozulur mu? ne yapacam? nasıl namaz kılacam?


    Paylaş
    İdrar kaçırmada abdestim nasıl olacak? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Hanefi fıkhında özürlü sayılabilmek için
    bir namaz vakti sürekli gelmesi gerek
    durumun böyle ise her namaz vakti için
    vakit girdikten sonra yeni abdets alman gerekir,
    idrar kaçırma dışında abdesti bozacak
    başka bir durum olmadıkça bu abdestle
    o vakit içinde istediğin kadar ibadet yapabilirsin kardeşim
    birde önceden sisitik geçirdiğini belirtmişsin
    senin bu durumun sistiğin tekrarlanmasından kaynaklana bilir
    çünkü sistiğin en önemli belirtisi idrar kaçırmaktır.
    geçmiş olsun...



  3. 3
    Alıntı Ayris Zelal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hanefi fıkhında özürlü sayılabilmek için
    bir namaz vakti sürekli gelmesi gerek
    durumun böyle ise her namaz vakti için
    vakit girdikten sonra yeni abdets alman gerekir,
    idrar kaçırma dışında abdesti bozacak
    başka bir durum olmadıkça bu abdestle
    o vakit içinde istediğin kadar ibadet yapabilirsin kardeşim
    birde önceden sisitik geçirdiğini belirtmişsin
    senin bu durumun sistiğin tekrarlanmasından kaynaklana bilir
    çünkü sistiğin en önemli belirtisi idrar kaçırmaktır.
    geçmiş olsun...
    idrar kaçırma 5 6 damla oluyor sürekli değil



  4. 4
    o zaman özür kapsamına girmediğinden
    her idrar damlamasından sonra abdest bozulur
    namaza kalktığında abdest alman
    iç çamaşırını değiştirmen gerekir
    çamaşır meselesini günlük ped kullanarak halledebilirsin
    ayrıca bir üroloğa gitmeni tavsiye ederim,çünkü bu durumun
    sistikle alakalı olduğunu düşünüyorum
    tekrar geçmiş olsun kardeşim



  5. 5
    Alıntı Ayris Zelal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman özür kapsamına girmediğinden
    her idrar damlamasından sonra abdest bozulur
    namaza kalktığında abdest alman
    iç çamaşırını değiştirmen gerekir
    çamaşır meselesini günlük ped kullanarak halledebilirsin
    ayrıca bir üroloğa gitmeni tavsiye ederim,çünkü bu durumun
    sistikle alakalı olduğunu düşünüyorum
    tekrar geçmiş olsun kardeşim
    niye özür kapmasına girmiyorum ki gene idrar kaçıyor
    bir de ben 2.abdesti aldıktan sonra gene namaza durana kadar idrar kaçarsa ne olacak?



  6. 6
    Alıntı nureda Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    niye özür kapmasına girmiyorum ki gene idrar kaçıyor
    bir de ben 2.abdesti aldıktan sonra gene namaza durana kadar idrar kaçarsa ne olacak?
    kardeşim özür sahibi olmak için idrarının bir namaz vaktinde
    sürekli gelmesi gerekir yani vakit içinde bir kaç kez gelmesi
    sonra kesilmesi seni özürlü yapmaz ama malikide yapar çok
    zorlanıyorsan taklit edebilirsin
    ikinci abdest kastını anlamadım ama damlarsa tekrar abdest alman gerek



  7. 7
    Alıntı Ayris Zelal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim özür sahibi olmak için idrarının bir namaz vaktinde
    sürekli gelmesi gerekir yani vakit içinde bir kaç kez gelmesi
    sonra kesilmesi seni özürlü yapmaz ama malikide yapar çok
    zorlanıyorsan taklit edebilirsin
    ikinci abdest kastını anlamadım ama damlarsa tekrar abdest alman gerek
    maliki nasıl taklit edilir?



  8. 8
    abdeste kalktığında kalbinden sıkıntımdan dolayı
    malikiye göre niyet ediyorum dersin
    ve öyle abdest alırsın ayrıca kendi mezhebinin
    abdest kurallarını da ihlal etmemeye dikkat edersin
    ama böyle belki daha zorlanırsın,abdestin bozulunca
    tekrar abdest alman senin için daha kolay.

    ayrıca hastalıkta Maliki Mezhebini taklidi konusunu incele

    ----------------


    Sual: Her hangi bir hastalıktan özürlü kimseye tavsiyeniz nedir?
    CEVAP
    Özürlü kimse, Maliki mezhebini taklit ederse iyi olur. Çünkü Maliki’de, abdesti bozan başka bir sebep yoksa, devam eden özür, namaz vakti çıksa da, abdesti bozmaz. Maliki mezhebine göre, özür sahibi olmak için, abdesti bozan bir şeyin hastalık sebebi ile bir kere çıkması kâfidir. Bir namaz vakti içinde devamlı çıkması gerekmez. Namazdan önce veya namaz içinde idrar veya yel kaçıran veya yarasından kan irin çıkan veya devamlı akıntısı olan, abdest ve namazının bozulmaması için, Maliki mezhebini taklit eder. (M. Erbea)

    Sual:
    Basur hastasıyım, kanama oluyor, çamaşırım kirleniyor. Abdestli durmam zor. Bir kolayı yok mu?
    CEVAP Kolayı var. Maliki mezhebini bu konuda taklit ederseniz, basurdan akan kan, abdesti bozmadığı gibi, necis de sayılmaz. Yani namaz içinde kan gelse, hem abdestiniz bozulmaz, hem de çamaşırı kirleten kan, necis sayılmadığı için o hâliyle kılabilirsiniz.

    Namazdan önce kan gelirse, yine abdestinizi bozmaz ancak imkan ve vakit varsa çamaşırınızı değiştirmeniz gerekir, çünkü kendi mezhebimizden çıkmış değiliz. İmkan yoksa, o hâliyle kılmak caizdir.

    Sual: Spiral taktırıldığında birkaç gün kanama olabiliyormuş. Bu durumda diş dolgusu sebebiyle Maliki mezhebini taklit eden bir kişi bu süre zarfında namazlarını kılabilir mi?
    CEVAP
    Elbette namaz kılacak. Spiral âdet düzenini de bozabilir. Her namaz vakti abdest alarak kılabilir. Maliki’yi taklit ederse, her namaz vakti abdest almaya lüzum yok. Başka bir abdesti bozan şey olmadıkça, spiralden meydana gelen kanama abdesti bozmaz.

    Sual: Bir yakınım, otururken-kalkarken gaz kaçırıyormuş. Rükuda ve secdede gaz kaçırdığı için sürekli abdest alıyormuş. Bir kolay yolu var mıdır?
    CEVAP
    Eğer Maliki mezhebini taklit ederse o zaman yel kaçırmak abdesti bozmaz. Sabah aldığı abdestle yatsıyı kılabilir. Tabii abdesti bozan başka şey olmamışsa.

    Sual: İdrar yollarımı üşüttüğüm için devamlı tuvalete gitme ihtiyacı duyuyorum. Namaz kılarken beni rahatsız ediyor, bu durumda kılmam mekruh olur mu? Kaza namazlarına iyileşinceye kadar ara vermem daha mı iyi olur?
    CEVAP
    Mekruh olmaz. Maliki’yi taklit ederseniz, kendiliğinden akıntı olursa abdestiniz bozulmaz. Kaza kılmayı geciktirmeyin. Maliki’yi taklit edip, o halinizle kılın.

    Sual: Bir vaktin girmesiyle eli veya herhangi bir yeri kanayan bir kimse farzı kılacak kadar bir zamanda kan durmazsa, vaktin sonuna doğru o haliyle vaktin farz namazını kılabiliyorken yatsı vaktinin girmesiyle eli kanayan ve kanaması devam eden bir kimse yatsı namazını ve vitri kılmak için yatsının son vakti olan imsak vaktine kadar mı beklemesi lazım?
    CEVAP
    Evet. Ancak Maliki taklit edilirse hemen kılınır, sabaha kadar beklenmez.

    Sual: Abdesti hangi miktarda olan kan bozar, tükürükten fazla olursa mı?
    CEVAP
    Ağızdaki bir yara veya hastalıktan dolayı kan ne kadar çok çıkarsa çıksın Maliki’yi taklit edenin abdestini bozmaz. Hanefi’de ise, elini dişe sürünce kan bulaşmışsa kan çıktığı için abdest bozulur, ama elma ısırınca misvaktaki kürdandaki bozmaz. Tükürünce tükürükten az ise yine bozmaz.

    Sual: Parmağım kanıyor. Fakat pıhtılaştı. Sadece suyu değdirince akmaya başlıyor. Namaz vaktinin sonuna dört rekatlı bir namazı kılacak kadar bekleyecek miyiz veya kuru iken üzerine yara bandı sarıp bandın üzerini mesh mi edeceğim veya ne yapacağım?
    CEVAP
    Yara bandı sar ve üzerini mesh et. Eğer Maliki’yi taklit ederseniz, yaradan kan irin aksa da abdestiniz bozulmuş olmaz.

    Sual: Bir insanın hem yel hem idrar özrü varsa, nasıl yapmalı?
    CEVAP
    Maliki’yi taklit etmeli. İsterse beş tane özrü olsun, hiçbirisi abdesti bozmaz. Yani elde olmadan çıkan yel, idrar, akıntı, ishal, basur kanı, yaradan çıbandan çıkan kan irin, burun kanaması, gözden ağrı ile gelen yaşlar vs. abdesti bozmaz, başka abdesti bozan olmazsa, sabahtan yatsıya kadar namaz kılar Kur'an okur. Çünkü abdesti bozulmadı. Ama Hanefi mezhebinde farklı, Hanefi’de her namaz vakti girince abdest alması gerekir.
    Sual: Sinüzit ameliyatı olacağım. Burnuma tampon koyacaklar, abdest alırken, namaz kılarken nasıl bir yol izlemeliyim?
    CEVAP
    Abdestte burnun içini yıkamak farz değil. Yani bir problem yok.
    Bayıltıyorlar, ameliyattan uyanınca vakit geçmiş olabilir. Onun için Hanbeli mezhebini taklit etmek gerekebilir. Diyelim ki öğle vakti ameliyat olacaksanız, ikindiyi de öğle ile birlikte kılarsınız. Sabah ameliyat olacaksanız, öğleyi belki yetiştiremem diyerek ikindi vaktinde ikisini birden kılarsınız.

    İkindi namazını kıldıktan sonra ameliyat olursanız, akşamı yatsı vaktinde kılarım dersiniz. İki namazı bir arada kılmaya ayarlarsınız.

    Eğer Maliki’yi taklit ediyorsanız, o zaman Hanbeli’yi değil, Maliki’yi taklit ederek iki namazı cem edersiniz. Hastalık halinde Maliki’de de iki namaz cem edilir.

    Sual:
    Abdest almak istiyoruz fakat yüzümüzdeki kesik kanamaya devam ediyor. Bu durumda Maliki’ye uyduğumuzu düşünüp abdest almamızda bir mahzur olmaz değil mi?
    CEVAP
    Evet mahzuru olmaz. Fakat bir yara bandı yapıştırıp abdest almak daha uygun olur. Kan çıkmazsa Maliki’yi bile taklide lüzum kalmaz, kan çıkarsa Maliki taklit edilir.

    Sual: Bugün öğleye doğru dişimi çektirdim, çektirdikten sonra diş etinde kanamalar devam ediyor. Maliki'yi taklit ediyorum. Öğleyi kaçırmamak için, abdest aldım namazımı kıldım. Ve kanama hâlâ devam ediyor. Kıldığım öğle namazının kazasını kılmam gerekir değil mi?
    CEVAP
    Abdestiniz bile bozulmamıştır. O abdestle ikindiyi de akşamı da kılabilirsiniz. Tabii abdesti bozan başka bir şey olmamışsa. Kanamak Maliki’de abdesti bozmaz. Namazı kaza etmeniz gerekmez.

    Sual: 13 yaşında buluğa eren kızım akıntıdan dolayı Maliki mezhebine uyabilir mi?
    CEVAP
    Elbette, akıntısı o zaman abdestini bozmaz.

    Sual: Soğuktan el veya dudak yarılıp kanarsa Maliki’yi taklit edenin abdestini bozar mı?
    CEVAP
    Bozmaz. Semavi sebepler bozmaz, bir müdahale varsa bozar.

    Sual: Hastalıkla sık sık kusan, Maliki’yi taklit ederse abdesti bozulmamış mı olur?
    CEVAP
    Evet.

    Sual:
    Gazdan çok rahatsızım. Bazen abdestimi tutamadığım da oluyor. Maliki’yi taklit caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Sual: Ameliyatla, karnımdan delik açılarak torba bağladılar. Torbadan bazen necaset sızıyor. Maliki’yi taklit caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Kaynak:M.A.Demirbaş




  9. 9
    malikiyi taklit etmeye niyet ettim mi dicem nasıl ne dicem?



  10. 10
    Maliki mezhebini taklit eden Hanefi, sadece gusülde, abdestte ve namazda, kendi mezhebinin şartlarına ilaveten Maliki’nin farzlarına uyup müfsitlerinden kaçar. Diğer hususları aynen Hanefi gibi yapar. Sünnet ve mekruhlarda kendi mezhebine uyar.

    Hanefi’den farklı olan durumlar şunlardır:

    1- Gusülde niyet, muvalat ve delk farzdır.

    a) Gusül, abdest ve namaza başlarken niyette Maliki mezhebine uymaya niyet etmelidir. [Abdest aldıktan veya guslettikten yahut namaz kıldıktan sonra, Maliki’ye uymaya niyet etmediğini hatırlasa, (Bu abdesti veya guslü Maliki’ye göre aldım, namazı Maliki’ye göre kıldım) derse, yeniden abdest alması, gusletmesi veya namaz kılması gerekmez.]

    Niyet, gusle başlarken yapılır. Unutulursa gusülden sonra hatırladığı zaman niyet etmesi de sahihtir. Gusle başlarken cünüplükten temizlenmeye diye niyet edilir; cünüp olduğunu bilerek gusleden, zaten buna niyet etmiş demektir.


    Muvalat, uzuvları ara vermeden yıkamaktır.

    Delk, yıkanan yerleri el veya havlu ile hafif sıvazlamaktır. Dokunmak da delk yerine geçer.

    b) Gusülde saçı hilallemek, [saç arasına iki elin parmaklarını sokup çekmek] farzdır. [Hilallemek, tarakla da yapılabilir.]

    c) Kadın, gusülde, saçların dibine, yani başındaki deriye su ulaşabiliyorsa, saçındaki örgüyü çözmez. Yani, örülü saçın dibi ıslanınca, çözmeden örgünün üstünü ıslatmak yeterlidir. Saç dibi ıslanmazsa, örgüyü açmak gerekir. Örülmemiş saçların her tarafını da yıkamak farzdır. [Hanefi’de de böyledir.]

    d) Gusülde yıkamadık yer kaldığını bir ay sonra bile hatırlasa, yalnız orayı hemen yıkaması gerekir. Yıkamazsa guslü bâtıl olur.

    2- Abdestte; niyet, muvalat, delk, başın tamamını meshetmek farzdır. Niyet; elleri, ağzı, burnu veya yüzü yıkarken yapılır.

    a) Abdestte kaşların ve kirpiklerin altındaki deriyi yıkamak, kulak arkasıyla saç arasındaki deriyi ve kulak memesi önündeki saç ve deriyi mesh farzdır.

    b) Altında deri görünen hafif sakalı mesh, kesif sakalı yıkamak farzdır.

    c) Kadın, saçının hepsini mesheder. Örülü saçını açmaz. Örgünün üstünden mesheder.

    d) Ayak parmaklarını hilallemek müstehaptır. Abdest alırken el parmakları açılıp kapandığı için kendiliğinden delk meydana gelir. Ayrıca hilallemek gerekmez. Hilallemenin mahzuru olmaz.

    3- a) Oğlana, hanımına veya yabancı kadına [Cildine veya saçlarına] şehvetle dokunan erkeğin, erkeklere şehvetle dokunan kadının abdesti bozulur. Şehvetsiz dokunursa abdest bozulmaz. [Kendi ön edep yerine, elinin içiyle veya parmak içleriyle dokunan erkeğin abdesti bozulur.]

    b) Kan, irin, sarı su hastalık sebebiyle çıkarsa, yel elde olmadan kaçarsa yani tutulamasa, idrar tutulamasa, bunlar abdesti bozmaz. Bunun gibi, kadınlardaki akıntı da abdesti bozmaz.

    c) Saç tıraşı olunca, tırnak kesilince abdest bozulmaz. Sakal tıraşı olunca bozar diyen âlimler de olduğu için, jiletle veya ustura ile sakal tıraşı olunca, abdest almak iyi olur.

    d) Abdesti bozulduğunu bilip, sonra abdest aldığında şüphe ederse, abdest alması gerekir. Abdest aldım mı almadım mı, abdestim bozuldu mu, bozulmadı mı diye şüphe edenin abdesti bozulmuş olur. Eğer, abdest aldığını ve bozulmadığını hatırlarsa abdesti bozulmuş olmaz.

    e) Hanefi’de, namazda iken uyumak abdesti bozmaz. Namaz dışında yan yatarak, bir şeye dayanarak uyumak abdesti bozar; fakat Maliki’de, uyku ağır değilse bozmaz. Ağır ise bozar. Mesela tehiyyatta uyuyup kalırsa abdesti bozulur; ama hafif şekilde uyusa, abdesti bozulmaz.

    4- Teyemmüm, namaz vakti girdikten sonra yapılır.

    5- a) Mestin üst ve altı tamamen meshedilir. Mesti, ayağı yıkamak meşakkatinden dolayı giymek sahih olmaz. Sünnete uymak veya soğuktan korunmak niyetiyle giymek gerekir. Hiç niyet etmeden giyse, sonra bu mesti sünnete uymak niyetiyle giydim dese yine niyeti sahih olur.

    b) Mest üzerinde hiç necaset olmaması gerekir, mestin temiz olması farzdır.

    c) Mest deri ve benzerinden olur, yünden olmaz.

    d) Maliki’de mestin mesh müddeti yoktur. Cünüp olana kadar çıkarmak gerekmez. Sadece Cuma günleri gusül için çıkarmak sünnettir. Maliki’yi taklit eden, 24 saatten fazla giyemez. Çünkü kendi mezhebi olan Hanefi’den çıkmış sayılmaz.

    6- Namazda her rekatta Fatiha okumak, iki secde arasında oturmak, rükuda, secdelerde tumaninet, yani sakin durmak ve namaz sonunda selam vermek farzdır. [Cemaat, imam arkasında Fatiha okumaz. Aynı Hanefiler gibi yapılınca bu farzlar da yerine gelmiş olur.]

    7- El üzerine secde sahih değildir. Şafii ve Hanbeli’de de böyledir. Hanefi’de tenzihen mekruhtur.

    8- Fâsık veya bid’at ehli imama uymak sahih değildir.

    9- Maliki’yi taklit eden, bir ihtiyaç olunca seferde Maliki’yi taklit ederek iki namazı cem edebilir.

    10- Seferde giriş çıkış günü hariç, 4 gün veya daha fazla kalmaya niyet eden mukimdir. 4 günden önce biteceğini sandığı işi için gittiği yerde, belki yarın giderim diye 18 günden çok kalınca mukim olur.

    11- Seferde 10 gün kalan 15 günden az kaldığı için Hanefi’ye göre misafir sayılırsa da Maliki’ye göre mukim sayılır. Çünkü giriş-çıkış günleri hariç, 4 gün veya daha fazla kalmaya niyet eden Maliki’de mukim olur. 3 gün veya daha az kalırsa seferi olur. Eğer Hanefi’ye uyup, 3 günden fazla kaldığı yerde 2 rekat kılarsa, namaz sahih olmaz. Çünkü Maliki’de mukim olanın 4 rekat kılması farzdır. Hanefi’de ise seferde 4 rekat kılmak mekruhtur. Maliki farz dediği için farza uyulur, 4 rekat olarak kılınır.

    Giriş çıkış gününde ölçü imsak vaktidir. Gün, oruçta olduğu gibi imsak vaktinde başlar. Ertesi günü imsak vaktine kadar devam eder.

    Mesela, İstanbul’a imsak vaktinden sonra, sabah ezanı okunurken giren kimse, giriş günü olduğu için o günü saymaz. Eğer imsak vaktinden önce girerse, imsak vaktinden sonraki gün giriş günü olmaz. İmsak vaktinden sonra çıkarsa, o gün çıkış günüdür.

    Demek bir kimse, bir yere güneş doğarken girse, o gün giriş günü olduğu için hesaba katmaz. Üç gün kaldıktan sonra, dördüncü günü imsak vaktinden sonra, mesela güneş doğarken oradan çıksa, giriş-çıkış günleri sayılmadığı için o kimse, üç gün o yerde kalmıştır ve seferidir. (Menahic-ül- ibad)

    80 km’lik mesafeye gidince Maliki’de seferi olursa da, Hanefi’de seferi olmaz. Burada Maliki’ye uyup 2 rekat kılınırsa, Hanefi’ye göre namaz sahih olmaz, 4 rekat kılması farzdır.

    Bir mezhebi taklit, kendi mezhebinden çıkıp, o mezhebe girmek demek değildir. O mezhepteki taklit edilen meselenin yalnız farzlarına ve müfsitlerine uyulur. Hanefi’de sünnet olan bir şey, Maliki’de mekruh olsa da yapılır. Mesela:

    a) Hanefi mezhebinde, namaz kılarken, Fatihadan önce, E’uzü Besmele çekmek sünnet, Maliki’de mekruhtur. Maliki’yi taklit eden, E’uzü Besmele okur.

    b) Maliki’de Sübhaneke okumak mekruh, Hanefi’de sünnettir. Maliki’yi taklit eden Sübhaneke okur.

    c) Bir kadının muayyen hâli 13 gün devam ediyorsa, bu kadının Hanefi’ye göre 10 günden sonrakiler özür olduğu için gusledip namazlarını kılar. Maliki’de, muayyen hâl 15 güne kadardır. 15 güne kadar kan kesilmeden namaz kılamaz. Böyle kadın, 15 güne kadar kan kesilmezse, bekler. 16. günü gusledip namaza başlar. Hanefi’nin farz dediği 10 günden sonrakileri de kaza eder. Nifastaki durum da aynıdır. Yani Maliki’ye göre nifas olup da Hanefi’ye göre nifas olmayan günlerde kılınamayan namazlar sonradan kaza edilir. Böylece her iki mezhebin farzlarına uyulmuş, müfsitlerinden kaçılmış olur.
    alıntı




  11. 11
    nureda arkadaşın demek istediği idrar kaçırmanın devamlı olması bir abdest alıyor idrar kaçıyor ikinciyi alıyor tekrar kaçıyor neyapması gerekir.birde nureda arkadaşım yer olarak neresedin bilmiyorum ama istanbuldaysan kağıthane devlet hastanesi çok güzel oradaki doktora bir görün derim.


    Muminem

  12. 12
    hayır ankaradayım



abdest aldıktan sonra bir damla idrar,  bir damla idrar abdesti bozar mı,  idrar damlası abdesti bozar mı,  iç çamaşıra idrar damlaması abdesti bozar mı,  idrar damlaması abdesti bozar mı,  abdest aldiktan sonra idrar gelirse,  ne kadar idrar abdesti bozar