Mumine.com ve Sizden Gelen Sorular Forumundan rüya yorumu Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    rüya yorumu

    Reklam




    rüyamda ölüymüşüm başka biri daha ölmüş ve kefenleniyordu sanki ve kabir azabı çektiğini yüzünden konuşmalarından anlıyodum sanki. bazen gülüyo du ben de sen azap çekiyosun bu gülüş neden ? güya ben de cennet ehlindenmişim.

    ben anlamlandıramadım kafam karıştı


    Paylaş
    rüya yorumu Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Miyal hayır olsun ama bu tür rüyalar daha çok islam ilmihali üzerine yorumlanır. Buna bakalım istersen..........

    Rüyada öldüğünü görmek; uzun ömürlü olmaya işarettir.



    Rüyada KABIR görmek

    Ruyada kabir, hapishaneyle tabir olunur. Ruyada bir mezarlikta bulundugunu gormek, bir suctan dolayi aranmakta olduguna; bir mezarlikta bir cenazenin gomuldugunu gormek, bir suctan dolayi tutuklandigi yerden tahliye edilecegine delalettir. Buyuk bir mezarin uzerinde ayakta durdugu ve mezar tasindaki yazilan okudugunu gormek, bir buyuk gunah isledigine isarettir. Buyuk bir alanda baska mezarlar olmadigi halde, kendisinin orada bir mezar kazdigini gormesi, ecelinin yakin olduguna delil-dir. Ruyada bir mezar satin alarak, olmeden Once kendi mezarini yaptirip uzerine adini yazdirdigini gormek, tanidigi bir kadinin evlenecegine delalet eder. Ruyada bir kabri bir mezarliktan alip baska bir mezarliga naklettirdigini gormek, kendisinin veya cocuklarini o mahallede bir ev yaptiracaklarina delalet eder. Kendi evinin catisinda bir mezar kazmak, omrunun uzunluguna isarettir. Bazi yorumculara gore kabir, evle tabir olunur. Ruyasinda bir kabirde yatip kalktigim, orayi kendisine ev olarak kullandigini gormek, fakirlesmege isarettir. Ruyasinda aile halkindan birisine veya kendisine bir mezar kazdigini veya kazdirdigini gormek, o sehirde kendisi ve ailesi icin bir ev yaptiracagina veya satin alacagina delalet eder. Bir kimsenin ruyasinda aile kabristaninda oldugunu ve orada ailesine ait mezarlari onardigini. topraklarini duzelttigini gormesi, omrunun saglikli ve uzun olarak gececegine delildir. Ruyasinda aile mezarliginda oldugunu ve mezarlarin uzerine cicek dikip suladigini gormek bir cocugu olacagina; mezar taclari uzerinde kuslarin su icmesi icin yapilan kucuk oyuklardan kusla-rin su icmek icin geldiklerim, fakat kaplarin icinde su bulunmadi-gi icin icemediklerini gormek, onlar icin dua etmek gerektigine delalet eder. Ruyasinda olmedigi halde gomuldugunu gormek, kedere ve sikintiya isarettir. Kefenli bir halde bir mezarda yattigini gormek, bir kadinla nikahlanmasina isarettir. Ruyasinda bir mezari acmak icin topraklari kurekle kaldirdigini gormek, o olunun hayatta iken yaptigi isi yapmaya calisacagina isarettir. Eger olu, hayatta iken bir bilgin ise o kimse de bilgin, eger zengin ise zengin olur. Kazdigi mezarda oluyu gorup de onun sag oldugunu anlamak kazandigi malin haram olduguna ve edindigi bilginin de dogru olduguna delildir. Olu bir insani mezarinda olu gormek, muradina ermekle yorumlanir. Ruyada bir mezarlikta olulerin kabirlerinden ciktiklarini gormek, eger mevsim kurak geciyorsa. havanin uygun bir sekilde yagmurlu acacagina ve o yil hububatin bollasacagina Isarettir. Kirmani'ye gore; ruyasinda kendisi icin veyahut baska biri icin bir mezar kazildigini veya kazdigini goren, oturdugu yerde bir ev yaptirir. Bir mezari optugunu gorenin, omru uzun ve sagligi devamli olur. Olmezden evvel mezara gomuldugunu goren, hapishaneye girer yahut islerinde zorluk ceker. Bir mezarda olu gibi gomulup fakat uzeri ortulmemis oldugunu goren, kadin ise evlenir, erkekse hapse girer. Mezarlar arasinda dolastigini ve acik mezarlara girip ciktigini goren, kotu insanlarin evlerine girer, yahut zindana atilir. Adim, kunyesin!, kisiligini bildigi bir erkegin mezarini kazdigini ve gomulu olan adama ulastigini goren, o kisinin bulun-dugu meslege girer. Bir kisinin bir kabre indigini ve sonra cikip ruya sahibini oradan kovdugunu goren, bir tutuklu tarafindan bir sucla suclanir. Bir kapali mezari kazip icinden yasayan bir adam ciktigini goren, sevince ulasir. Ebu Sait El-Vaiz'e gore; ruyada birinin kendisini bir mezara soktugunu goren o kisi tarafindan bir tehlikeye atilir. Ruyada bir mezara konuldugunu goren, bir ev satin alir. Mezarda uzerine toprak ortuldugunu goren, mal sahibi olur. Mezarlikta toprak kazdigini goren, cok yasar. Bir bilinmeyen yerde, bircok mezarlar gormek bir takim kotu insanlara delalet eder. Taninmis mezar, Allah'in emriyle tabir olunur. Mezarin uzerinde yesillik gormek, mezar sahibinin rahmette olduguna isarettir. Mezarliga giderek ibret aldigini goren, islerinde insafla hareket eder, Mezara giripte, taninmis bir adamin kabrinin kendi evine donustugunu goren, kabir sahibinin akrabasindan biri ile evlenir. Zengin bir adamin mezari uzerinde ayakta durdugunu goren, dunyaliga ulasir. Bir mezarlikta mezarlar arasinda dolasip bunlara selam verdigini goren iflas ederek dilenir. Bazi tabircilere gore; bir mezarda oldugunu ve uzerinde bir sey yazili bulundugunu goren, hapse girer ve hapisten cikamaz. Kendisini mezarda gormesi, sikintida olmaktir. Ibni Sirin'e gore; ruyasinda mezara konuldugunu goren sikintiya duser. Uzeri ortulu olmayarak mezarda oldugunu goren, uzun bir yolculuga cikar ve hayir ve menfaatle geri doner. Kendi mezari uzerinde ayakta durup, kendisine baktigini goren, gunahlarindan kurtulur. Bir mezarda olup Munkir ve Nekir tarafindan sual soruldugunu goren bir meseleden dolayi mahkemeye duser. Onlara dogru cevap verdigini goren, kendinden sorulan meseleden emin olur. Eger cevapta yanilirsa, fenadir. Mezardan cikarildigim, tekrar mezara konuldugunu goren, devlet baskanindan hayir gorur. Ve sonra hapsedilir. Bu tabir devlet memuru olanlar hakkindadir, Onlardan gayri olan ruya sahibi, kendi makam ve miktarina gore evvela hayra, sonra zarara ugrar. Ruyada kabir gormek, hapse; hapishane de kabre isarettir. Ruyada bir kabir yaptigini goren kimse, bir ev tamir eder. Cenaze gormeksizin kabre girdigini goren kimse, bir olunun veresesi tarafindan satilan bir evi safin alir. Bekar olan bir kimse ruyada kabristan kazdigini gorse, hile ile bir kadinla evlenilir. Ruyada bir kabir uzerinde ayakta durdugunu gorur kimse buyuk bir gunah isler. Bir kimsenin ruyada duvar olmayan bir yerde kazdigi kabir, ahiret evidir. Eger kazdigi o eve girerse o kimsenin ecelinin yakin olmasina isarettir. Eger o kabire girmezse, bu ruyanin sahibin bir zarari yoktur. Ruyada bir kabir satin alarak icine gormedigini goren kimse, bir kadina nik&ahla malik olur. Bir kimse, ruyada bir kabrin bir yerden i diger bir yere gittigini gorse, kabir sahibinin evlat ve torunlarindan birisinin orada bir ev yapmasina isarettir. Taninan kabirler, hakkin emrine; mechul kabirler de munafik bir kavme isarettir. Ruyada dam ustunde bir kabir kazdigini goren kimsenin, omru uzun olur. Ruyada kabirleri ziyaret eden kimse hapishaneyi ziyaret eder. Ruyada kabirler uzerine yagmur yagmasi. Allah (C.C.)'in rahmetinin tecelli ettigine isarettir. Ruyada bir kabir yaptigini goren kimse, evlenir. Ruyada bir kabri mesken yaptigini goren kimse, orada ikamet etmesine isarettir. Kabirler. uzak yolculuklara, uzuntu, keder, korkunc yer. zevce ve hapishanelere isarettir. Ruyada kendisi veya baska biri icin bir sehirde bir kabir kazdigini veya kendisi icin bir kabir kazildigini goren kimse, o sehirde bir bina yapar veya o sehirde ikamet eder. Bir kimse ruyada bir kabrin gedik ve acik yerlerini tamamen kapadigini gorse, o kimsenin omru uzun ve daima sihhatte olur. Ruyada olmeden kabre defnedildigini goren kimseye. uzuntu ve keder erisir. Veya islerinde sikintiya duser. Yahut hapsedilir. Dikilmis bir kefenle beraber bir kabir icinde defnedilmis oldugunu goren kimse, bir kadinla nikahlanir. Ruyada bir olunun kabrini actigini goren kimse, o olunun yol ve meslegini talep ve onun yoluna uyma arzusunda bulunur. Eger O olu bilinirse o kimseye ilim ve hikmet erisir. Eger zengin ise o kimseye mal ve zenginlik erisir. Eger kabrinde oluye rastlasa ve onun diri oldugunu gorse, o kimseye erisecek malin haram olduguna ve isabet edecek ilim ve hikmetin de dogru olduguna isarettir. olmus bir insani kabirde olu olarak bulan kimse maksat ve muradina erisemez. Ruyada Resulullahin (S.A.V.) kabri seriflerini actigini goren kimse, Resulullahin (S.A.V.) unutulmus olan bir sunnetini ihya eder. Ancak Resulullahin (S..A.V.) kemiklerine kavusuncaya kadar acsa ve onlari kiracak olsa bu halde o kimse o sunneti acarken bid'at ve sapikliga duser. Tanimadigi olulerin kabirlerinden sicrayip kalktiklarini ve evlerine dogru gittiklerini gorse, ruya sahibinin oturdugu sehir halkindan serli kimselerin Musluman olmasina isarettir. Ruyada bir kafirin veya bid'at ehli bir kimsenin ve zimmilerden birisinin kabrini actigini goren kimse, sapikliklarin yollarinda gitmeyi arzu eder. Veya hile ile haram mala karisir. Eger kabri actiginda murdar ve pis kokulu bir seye yahut siyah bir camura ya da cokca insan pisligine rastlasa, o kimsenin bozuk ve yaramaz bir arzusuna kavusmasina isarettir.

    Rüyada KEFEN görmek

    Ruyada kefen gormek, ortunme ile yorumlanir. Ruyasinda kefenlendigini veya kefenle gezdigini gormek, dunyada yaptigi isleri gizlemege veya esi olmayan bir kadinla evlenmeye delalet eder. Ruyasinda bir kefenle acik bir mezarda yattigini gormek, hayirli bir is icin kurulan bir dernege girip, fakir ve muhtaclara yardim edecegine; uzerindeki kefeni atarak, cirilciplak bir halde cadde veya sokakta yurudugunu gormek, hesapsiz bir dunya malina kavusacagina; kefenin yalniz alt kismi olup, ustu ciplak olarak bir yerde oturdugunu gormek, bekledigi bir isin vaktinden daha gec olacagina; uzerinde sari bir kefen oldugunu gormek, salgin bir hastaliga yakalanacagina delalet eder. Uzerine bir kefen giydirildigini gorenin eceli yaklasmistir. Cafer-i Sadik'a gore kefen dort sekilde yorumlanir: Dunya nimeti, mesafe, uzaklik, olum ve hastalik. Ruyasinda bir cenaze icin kefen yaptigini gorenin, o oluye hayri dokunur. Eger yaptigi kefen taninmis adam icin ise, ruya sahibine zenginlik gelir. Eger taninmamis bir adama ait ise, hayirli degildir. Olmus bir kimsenin kefenini cikardigini goren, onun yoluna gider. Bir olunun kefenini almak, iki sekilde tabir edilir: Eger ruya sahibi dindar bir kisi ise eline para, mal gecer, eger fesat kalpli biri ise, gammaz ve fitneci olur. Ebu Sait El-Vaiz'e gore; ruyasinda bir erkegin kefen giymis oldugunu gormesi, zinaya meyline delalet eder. Tamamiyla giymemis ise zinaya cagiriliyor demektir, fakat icabet etmez gitmez. Bir olunun sarili oldugu gibi kefene sarili oldugunu goren olur, veya isleri bozulur. Kefeninin kisa olmasi tovbeye, uzun olmasi tovbeden uzaklastigina isarettir. Ruyada kefenler bictigini goren hayir ve sevap isler. Kefeni arayip bulamadigini gormek iyi degildir. Yanina kefen giymis bir adamin geldigini gormek nimettir. Bazi tabircilere gore; ruyada bir olu kefenlendigi sirada kefeninin buyuk ve genis oldugunu gormek iyidir. Kefen dar ve kisa olursa. iyi degildir. Ruyada kefen sattigini goren, olulere rahmet okur; bircok kefenler topladigini goren, sohrete erisir. Kefen dagittigini goren, herkese iyilik eder. Bir baska rivayete gorede: Ruyada kefen gormek, avret mahallini ortmege isarettir. Bazen bu ruya islerini gizli tutmaya veya bekar icin emsali olmayan bir kimseyle evlenmeye isarettir. Ruyada kefen giydigini goren kimse, zina yapmaya cagirir. Ancak bunu kabul etmez. Ruyada olulerin kefene sarildigi gibi kefene sarildigini goren kimsenin. olecegine isarettir. Eger kefen basini ve ayagini ortmemis ise, o kimsenin dinindeki bozukluga isarettir. Ruyada olu uzerinde kefenin az gorulmesi, ruya sahibinin tovbe etmeye yaklasmasina ve olu uzerinde kefenin cok gorulmesi, ruya sahibinin tovbe etmekten cok uzak bulunmasina isarettir.

    RÜYA TABİRLERİ ALINTIDIR