Mumine.com ve Sizden Gelen Sorular Forumundan eşim kızlık soyadımı ilk önce kullanmama izin verdi gönülsüzde olsa razı oldu yani. daha sonra vazgeçti ama ben kullanmak istiyorum. ne yapmayalım. Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    eşim kızlık soyadımı ilk önce kullanmama izin verdi gönülsüzde olsa razı oldu yani. daha sonra vazgeçti ama ben kullanmak istiyorum. ne yapmayalım.

    Reklam




    eşim kızlık soyadımı ilk önce kullanmama izin verdi gönülsüzde olsa razı oldu yani. daha sonra vazgeçti ama ben kullanmak istiyorum. ne yapmayalım.


    Paylaş
    eşim kızlık soyadımı ilk önce kullanmama izin verdi gönülsüzde olsa razı oldu yani. daha sonra vazgeçti ama ben kullanmak istiyorum. ne yapmayalım. Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Burcu kardeşim senin dediğin durumu ben pek İSlamla bağdaştıramadım yani şöyle birşey var İslama göre eşe itaat etmek gerekir tabi ama soyadı konusunda izlemen gereken yolun İslamla ilgisi yok kardeşim..bana kalırsa eşini başta sana evet dediği için ikna etmeye çalış kendi soyadını kullanman konusunda

    Selametle,



  3. 3
    hoşgeldin aramıza...ama bende sana eşinin soyadı almanı tavsiye edeceğim..siz bir aile oluşturuyorsunuz neden ayrı ayrı soyadı olsun ki dimi kardeşim....



  4. 4
    evet tabi Aynur kardeşim haklısın bu konuda bir aile oluşuyor sonuçta ve evin reisinin soyadının alınması daha makul bir fikir..



  5. 5
    bence anlatılmak istenen hem kendi soyadını hem eşinin soyadını kullanması.mesela burcu ''çakır''alagöz (attım).bunun dinimizce bi mahsuru olduğunu zannetmiyorum.sizin dediğiniz gibi eşinin soyadını hiç almamak gene dinen ne ifade eder bilmiyorum ama aradaki saygının inşaası anlamında hoş olmayabilir.



  6. 6
    KADININ KOCANIN SOYADINI ALMASI


    Resmi evlenmelerde kadın kocanın soyadını alıyor. Bu mesele Islam'da da böyle midir?

    Soyadı meselesinin tarihi henüz yenidir ve Islâm tarihi boyunca uygulânmamıştır. "Soyadı" kişinin hangi soya ait olduğunu, kimlerden geldiğini ve bir anlamda kimin çocuğu olduğunu gösteren bir işarettir. Soyadı sayesinde insanın nesepli ya da nesepsiz olduğu anlaşılmış olur. Bu açıdan, bakıldığında, eğer bugün millet içinde ya da milletlerarası bir kolaylık sağlıyorsa ve de bu kolaylığı bizim tarihimizde kullanılan "künye" ve "lakap" gibi uygulamalar bugün artık temin edemiyorsa. soyadı uygulamasında bir mahzur olmaz denebilir. Çünkü Islâmda da önemli olan, kişinin nesebinin belli olması,(bk. Kâsimî, Serafu'1-esbhat 5) ve kimlerden doğmuşsa onlara nisbet edilmesidir. Soyadı uygulamasının câiz olmadığı konusunda da bir nas yoktur: Ancak kadının kocanın soyadını alması bize en az iki yönden mahzurlu ve gayr-i Islâmî geliyor:

    a- Kişinin kendi Babasına nisbet edilmesi esastır.(bk. K. Bakara (2) 233; Ahzâb (33) 5) Soyadı demek, bir bakıma falancalanın soyundan ve filancaların çocuğu demek olur. Başkasının soyadını alan kadın, kendi soyundan koparılmış olacaktır. Meselâ Ali Gül ile Fatma Sümbül evlenir ve Fatma Sümbül, Fatma Gül adını alırsa Fatma nın artık soyu belli değildir. Sırf bu adıyla onun artık soylu bir âileden olup olmadığını anlamamız mümkün olmayacaktır.

    b- Bu uygulamada kadının değersiz ve ikinci sınıf insan olduğu manası vardır. Halbuki; kadın ile erkek, misyon ve fonksiyon olarak farklı olmakla birlikte insan olarak eşit varlıklardır. Buna göre niçin kadın erkeğin soyadını alıyor da erkek kadının soyadını almıyor, sorusuna kadının insanlıkta ikinci sınıf kabul edilmesinden başka bir cevap bulunamaz. Oysa Rasulüllah Efendimiz (s.a.s) "Muhammed b. Abdullah" ise, mesela Âişe validemiz de "Âişe bt. Ebûbekr" dir ve öyle kalmıştır. Hattâ Efendimizin "Ebu'1-Kâsım" künyesine karşılık o da "Ümmü Abdillah" künyesini almıştır.

    Bu konuda ki fikrimiz nas değildir ve tartışmaya açıktır.

    sorularlaislam



  7. 7
    a- Kişinin kendi Babasına nisbet edilmesi esastır.(bk. K. Bakara (2) 233; Ahzâb (33) 5) Soyadı demek, bir bakıma falancalanın soyundan ve filancaların çocuğu demek olur. Başkasının soyadını alan kadın, kendi soyundan koparılmış olacaktır. Meselâ Ali Gül ile Fatma Sümbül evlenir ve Fatma Sümbül, Fatma Gül adını alırsa Fatma nın artık soyu belli değildir. Sırf bu adıyla onun artık soylu bir âileden olup olmadığını anlamamız mümkün olmayacaktır.
    Kadının kocasının soyadını alması asla soyundan olması anlamına gelmez.
    bu yanlış bir görüştür.
    Nüfüs dairesi kayıtlarına bakarsanız asla soydan kopma falan diye bir şey söz konusu değildir.
    Kardeşim sen kocana itaat et ve yuvana fitne girmesini önle.
    Allaha emanet ol.




  8. 8
    selam aleykum kardeslerim.islamda kadin kendi soyadiyla olmali, yani esinin soyadini tasimasi gerekli diye bi sey yok hatta olmaz.ben evlendiyimde esime senin soyadini tasiyim demisdim , obana oyle bi sey islamda yok ,olmayan seyi biz yapamayiz demisti



  9. 9
    ne farkederki shly kardeşim senin soy adın veya eşinin soy adı,önemli olan evinizin mutlulugu zaten kzılık soy adın kimliginde belli tamamen silinmiyor ki.



evlendikten sonra kızlık soyadını geri alma,  kızlık soyadının silinmesi,  kızlık soyadını geri alma,  soy kimden gelir,  karım kullanılmak istiyor,  islamda kadının soyadı,  kadinlarin soyadini kullanmasi caiz mi