Mumine.com ve Sizden Gelen Sorular Forumundan İçki içen eşe Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    İçki içen eşe

    Reklam




    s aleykum bacılarım burada bir soru soracağım içki içen bir eşe karşı çıkmakmı yada sabır etmekmi lazım eğer karşı çıkmakla günaha girermiyiz yoksa susmakta bir çeşit suça teşvikmidir ne yapmak lazım içki boşanma sebebi olurmu soruma cevaplarınızı bekliyorum


    Paylaş
    İçki içen eşe Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    a.selam. içki sunma ve içki içtiği sırada yanında durma. sonra yapacağın sadece nasihattır o da tatlı dille olsun. kendinden nefret ettirip yuvanı yıkma



  3. 3
    yazıma cevap verdiğiniz için sizden ALLAH razı olsun nisa bacım ALLAHIM bütün müslümanlarada bizede hidayet takva iffet en önemlisİ ALLAH aşkı nasip eylesin inşALLAH sağlıcakla kalınız



  4. 4
    kul
    (Ey iman edenler, içki, kumar, putlar, fal okları şeytanın necis işleridir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. Şeytan, içki ve kumar ile aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık hepiniz vazgeçin!) [Maide 90,91]

    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (İçkinin haram olduğuna dair kesin hüküm indi.) [Müslim]

    (İhtimar [alkol teşekkül] etmiş her içki haramdır.) [Ebu Davud]

    (Çoğu sarhoş eden içkinin, azını da içmek haramdır.)
    [Nesai]

    (İçkide ilaç özelliği yoktur. Hastalık yapar.) [Müslim]

    (İçki, bütün kötülüklerin başıdır.)
    [Taberani]

    (İçki kötülük doğurur.) [Beyheki, Ruzeyn]

    (İçki her kötülüğün anahtarıdır.)
    [İbni Mace]

    (Allah’a ve ahirete inanan içki içmesin, içki içilen sofraya da oturmasın!) [Taberani]

    (İçkiden sakının! Ağaç dal budak saldığı gibi, içki de, kötülük saçar.)
    [İbni Mace]

    (İçki, günahların en büyüğüdür, her kötülüğün ve her günahın anasıdır.) [Taberani]

    (İçki içenin haya perdesi yırtılır, şeytan ona yoldaş olur, her kötülüğe sevk eder ve her iyilikten alıkoyar.)
    [Taberani]

    (Alkoliğin, kabrinden kalkarken, iki gözü arasında,
    "Bu Allah’ın rahmetinden mahrumdur" yazısı görülür.) [Deylemi]

    (Rahmet melekleri, sarhoştan uzak durur.)
    [Bezzar]

    (İçki içenin, kıyamette yüzü kara, dili sarkıktır, pis kokusundan herkes kaçar.) [Zevacir]

    (Bir zaman gelir ki, içkinin adı değiştirilip helal sayılır.)
    [İ. Ahmed]

    (İçki, zinadan kötüdür.) [R.Nasıhin]

    (Allahü teâlâ, içki içene, içirene, alıp satana, yapana, saklayana, taşıyana, kendisine götürülene ve parasını yiyene lanet etti.)
    [İbni Mace]

    (Emanete hıyanet edilir, zekat ceza gibi istenmeyerek verilir, aşağı kimseler, başa geçer, zalimlere şerrinden korkulduğu için iyilik edilir, içkiler içilir, çalgılar çalınır ve sonra gelenler
    [türediler] öncekileri kötülerse, çeşitli felaketlere maruz kalırlar.) [Tirmizi]

    (Bir kral, bir adamı tutup “içki, katillik, zina ve domuz eti yemekten birini seç, yoksa seni öldüreceğim” der. Adam içkiyi seçer. Onu içince hepsini de yapar.)
    [Taberani, Hakim]

    (Kötülüklerin hepsi kilitli bir yerdedir. Bu yerin anahtarı içkidir. İçki içen, o kapıyı açıp içine düşer.)
    [Abdürrezzak]

    (Bütün kötülükler bir yere toplanmıştır. Bu yerin kilidi zina, anahtarı içkidir. Bütün iyilikler de bir yerde toplanmıştır. Bu yerin kilidi namaz, anahtarı abdesttir.)
    [İslam Ahlakı]

    (Eski zamanlarda bir abid, insanlardan ayrı bir yerde ibadet ederken, bunu gören bir kadın, ona gönlünü kaptırır, hizmetçisini gönderir. Hizmetçi, abide gelip; bir şahitlik için sizi çağırıyorlar der. Abid de gider. Birkaç kapı geçerek güzel kadının yanına varır. Kadın, “Ya bu çocuğu öldür, ya benimle zina et veya şu şaraptan iç. Birini yapmazsan bütün gücümle bağırır, seni rezil ederim” der. Abid, bunlardan birini yapmak zorunda kalınca, şaraba razı olur. Şarabı içince sarhoş olur, daha sonra kadınla zina eder, çocuğu da öldürür. Vallahi iman ile şarap bir arada olamaz. Biri diğerini uzaklaştırır.)
    [İbni Hibban]

    (Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde
    tapınılan putları kaldırmamı emredip, kendisinden korkup da içkiyi bırakan mümine Cennet nimetlerini ihsan edeceğini de bildirdi.) [İ. Ahmed]

    (Şaraba değişik isimler konup içilir, çalgı ve şarkıcı kadınlar çoğalırsa Allahü teâlâ onları yere geçirir.)
    [İbni Mace, İbni Hibban]

    (Çalgılar çoğalır ve içkiler içilirse, yere batmak, başka kılığa çevrilmek gibi belalar gelir.)
    [Tirmizi]

    (İçki içilir, kötü kadınlar çoğalırsa, erkek erkekle, kadın kadınla yetindiği zaman, çeşitli belalar gelir.)
    [Beyheki]

    (Şarap içenin namazı kırk gün kabul olmaz.)
    [Tirmizi, Hakim, Nesai]
    (Namazı kabul olmaz) demek, namazı boşa gider demek değildir. Namaz borcundan kurtulur, namaz kılmakla kavuşacağı büyük sevaptan mahrum kalır demektir. Namaz kılanın, günahları bırakması kolaylaşır. İçki içen de namaza devam etmelidir.

    (Kişi, mümin olduğu halde zina ve hırsızlık edemez, içki içemez.
    Bunları yapan İslam halkasını boynundan çıkarmış olur. Tevbe ederse, Allahü teâlâ tevbesini kabul eder.) [Nesai]

    (Zina eden ve şarap içenin imanı, gömleğin sırttan çıktığı gibi çıkar.)
    [Hakim]

    (İçki ile iman, bir arada bulunmaz, biri, diğerini uzaklaştırır.) [Beyheki]

    (İçki içenin kalbinden iman nuru çıkar.)
    [Taberani]

    (Alkolik olan Cennete giremez.) [Hakim]

    Her içki içene kâfir denmez. Çünkü Ehl-i sünnet itikadında büyük günah işleyene kâfir denmez. [Vehhabiler, büyük günah işleyene, mesela içki içene, namaz kılmayana, açık gezene kâfir derler. Vehhabiliğin bu yüzden de İslamiyet’le yani ehl-i sünnetle, alakası yoktur.] İslam âlimleri, (Cennete giremez) hadis-i şerifini, (Günahının cezasını çekmeden Cennete giremez) şeklinde açıklamışlardır.

    Hep büyük günah işleyen, namaz kılamaz, haramlara önem veremez, Allah korusun imanını kaybedebilir. Bunun için içki içenin ve diğer büyük günahları işleyenin bir gün iman nuru sönebilir. Atalarımız, (Su testisi su yolunda kırılır) demişlerdir. Her su testisi, su yolunda kırılmadığı gibi, her içki içen de imansız ölür denemez. Fakat devamlı işlenen günahlar, insanı küfre sürükler. İçki içenler, namaza önem verip kılmaya devam ederse, içkiyi bırakmaları kolay olur. Kur’an-ı kerimde mealen, (Namaz, her kötülükten alıkoyar) buyuruluyor. (Ankebut 45)

    bu bilgileri verdim ama daha detaylı bilgiler edinmen gerekli.
    hakkında hayırlısı. bence rabbinden eşin için dualar edip hidayet iste ve bir bilene net olarak sor.
    Allaha emanet ol



  5. 5
    her akşam bir bardak şarap pek büyük nimettir. kalbi korur. osmanlı padişahları her akşam bir bardak şarap içerlermiş. bütün divan şiirlerinde şarabın nimetleri anlatılıyor.



  6. 6
    Şahide bacım lütfen bu yazıları okurmusunuz bacım şarabın bizlere nimetmi külfetmi olduğuna karar verin haram olan bizlere yasaklanan bir içecek kıyamete kadar haramdır.divan şiirlerinde değil dünyanın bütünnn kitaplarındada anlatılsa haramlığını tartışmayalım lütfen acizane.......RABBİM yar ve yardımcımız olsun duayla ve sevgiyle bacım............................................. .................................................. ..................AYET VE HADİSLERDE ŞARAP..."Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz." (Bakara/219)"Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.""Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?" (Maide/90-91)Şarapla İman Bir Araya Toplanmaz1. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap ve iman bir kimsenin içinde veya kalbinde hiçbir zaman bir araya toplanmaz."[1]Çirkinlik Ve Günahların Anası2. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap çirkinliklerin ve büyük günahların anasıdır."[2]Kötülüklerin Anahtarı3. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Kötülük tümüyle bir evde toplanmış ve anahtarı da şarap içmek olarak takdir edilmiştir."[3]Şarabın Haram Oluşunun Sebebi4.İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah akılları korumak için şarap içmenin terkedilmesini farz kılmıştır." [4]5. İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah şarabı içenin aklını değiştirmesi, şarap içeni aziz ve celil olan Allah'ı inkara sürüklemesi, Allah'ı ve elçilerini iftiraya sevketmesi, fesat ve cinayet gibi diğer bir çok kötülüklere sebep olması sebebiyle haram kılmıştır." [5]Şarap İçenin Allah'ı putperest Gibi Karşılaması6. İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Sürekli şarap içen kimse aziz ve celil olan Allah'ı bir putperest gibi karşılar." Kendisine, "Sürekli şarap içen kimdir?" denilince şöyle buyurmuştur: "Her şarap bulduğunda içen kimsedir." [6]Sarhoş Edici Şeyleri İçmenin Namazın Kabul Olmamasına Sebep Oluşu7. İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Sarhoş edici şeyden içen kimsenin kırk gün ve kırk gece namazı kabul olmaz." [7]8.Resulullah (s.a.a): "Şarap içen kimsenin kırk sabah namazı hesaba alınmaz." [8]Şarap İçen Kimseye Davranış Metodu9. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap içen kimse bir şey söylerse onu onaylamayın, kız isterse vermeyin, hastalanırsa ziyaret etmeyin, öldüğünde cenazesine katılmayın ve ona hiçbir şeyi emanet etmeyin." [9]Şarap İçen Kimsenin Misali10. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Şarap içen kimsenin misali, kükürt misalidir. Ondan sakının ki sizi kükürt gibi kötü kokutur." [10]Şarap İçen Kimsenin Susuz Olarak Ölmesi11. İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Dünyada sarhoş edici şeyleri kanasıya içen kimse, susuz olarak ölür, susuz olarak haşrolur ve susuz olarak cehenneme girer." [11]Allah'tan Başkası İçin de Olsa Şarap İçmeyi Terketmeye Teşvik12. Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Her kim Allah'tan gayrisi için de olsa şarabı terkederse, Allah ona halis ve mühürlenmiş şaraptan içirir." Ali (a.s), "Allah'tan gayrisi için de mi?" diye sorunca şöyle buyurdu: "Evet! Allah'a andolsun ki kendisini korumak için de olsa." [12]Etkisi Şarap Gibi Olan Şeylerin Haram Oluşu13. İmam Kazım (a.s) şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz aziz ve celil olan Allah şarabı ismi için haram kılmamıştır; aksine akıbeti için haram kılmıştır. Akıbeti (etkisi), şarabın akıbeti (etkisi) olan her şey şaraptır." [13]Dört Şeyin Evi Harap Etmesi14. Resulullah (s.a.a): "Şu dört şeyden biri bir eve girecek olursa o evi harab eder ve (o ev) bereket ile bayındır olmaz: Hıyanet, hırsızlık, şarap içmek ve zina." [14]Üç Şeyle İmtihan15.İmam Ali (a.s): "İmtihan üç şeydir: Kadını sevmek ki bu şeytanın kılıcıdır; şarap içmek ki bu da şeytanın tuzağıdır; dirhem ve dinarı sevmek ki bu da şeytanın okudur. Her kim kadınları severse, hayatından nasiplenemez; her kim (alkollü) içecekleri severse, cennet kendisine haram olur ve her kimde dirhem ve dinarı severse, dünyanın kulu olur." [15]Şarap İçilen Yerden Uzak Durmanın Gerekliliği16. İmam Ali (a.s): "Üzerinde şarap içilen sofraya oturmayın. Zira şüphesiz kul, canının ne zaman alınacağını bilemez." [16]Kendilerine Selam Verilmeyecek Kimseler17.İmam Bakır (a.s): "Yahudilere, Hıristiyanlara, Mecusilere, Putperestlere, şarap sofrasına oturanlara, satranç oynayanlara, tavla oynayanlara, kadına benzeyen erkeğe, iffetli kadınlara iftira atan şaire ve namaz kılmakta olan kimseye selam vermeyin. Zira namaz kılmakta olan kimse selama cevap veremez. Oysa Müslüman'a selam vermek müstahaptır, ona cevap vermek ise farzdır. Hakeza faiz yiyen kimseye, tuvalet ihtiyacını gideren kimseye, hamamda olan kimseye ve açık bir şekilde günah işleyen fasık kimseye selam vermeyin." [17]Kötülüklerin Anahtarları18. İmam Bakır (a.s): "Aziz ve celil olan Allah kötülükler için kilitler karar kılmış ve bu kilitlerin anahtarını ise şarap kılmıştır ve yalan şaraptan daha kötüdür." [18]Üç Şeyin Fitnelere Sebep Olması19. İmam Ali (a.s): "Fitneler üç tanedir: Şeytanın kılıcı olan kadın sevgisi, şeytanın tuzağı olan şarap içmek ve şeytanın oku olan dinar ve dirhem sevgisi." [19]İmamların Üç Şeyde Takiyye Yapmamaları20. İmam Bakır (a.s) veya İmam Sadık (a.s) ayakkabıya meshetme hususunda takiyyenin hükmünü soran Zürare'ye şöyle buyurmuştur: "Üç şey hususunda ben takiyye etmiyorum: Şarap içmek, ayakkabıları meshetmek ve temettu haccı." [20]Cennetin Kendilerine Haram Kılındığı Kimseler21.Resulullah (s.a.a): "Cennet şu üç kimseye haramdır: Sürekli (Allah'a) minnet eden, gıybet eden ve sürekli şarap içen kimseye." [21]22..Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Üç kişi asla cennete giremez: Şarap içen kimse, sihir yapan kimse ve sıla-i rahimde bulunmayı kesen kimse." [22]Kulun Kendi Yaptığından Sorumlu Olması23.İmam Sadık (a.s): "Kulu kınayabileceğin her iş onun kendisindendir. Kulu kınayamayacağın her iş ise Allah'ın işindendir. Allah-u Teala kula, "Neden isyan ettin, neden kötü işler yaptın, neden şarap içtin ve neden zina ettin?" der. İşte bu kulun fiillerindendir. Ama ona "Neden hasta oldun, neden boyun kısadır, neden beyazsın, neden siyahsın?" diye söylemez. Zira bunlar Allah'ın işlerindendir."[23]___________________Kaynakça:[1]- el-Bihar, 79/152/64[2]-Kenz'ul-Ummal, 13181[3]- el-Bihar, 79/148/63[4]- Nehc'ul-Belağa, 252. hikmet[5]-Uyun-u Ahbar'ir-Rıza (a.s), 2/98/2[6]- el-Hisal, 632/10[7]- a. g. e,[8]- İlel'uş Şerayi', 345/1[9]- el-Bihar, 79/127/7[10]- a. g. e, s. 150/64[11]- Sevab'ul-A'mal, 290/5[12]- el-Bihar, 79/150/64[13]- el-Kafi, 6/412/2[14]- el-Bihar, 79/19/4[15]- el-Bihar, 73/140/12[16]- el-Bihar, 10/98/1[17]- el-Bihar. s. 9/35[18]- el-Bihar, 72/236/3[19]- el-Hisal, 113/91[20]- el-Kafi, 3/32/2[21]- el-Zuhd li'l Huseyin b. Said, 9/17[22]- el-Hisal, s. 179[23]- Gurer'ul-Hikem. s. 59/109 ŞARAP İÇMEKİmam Musa b. Cafer (a.s), İmam Rıza (a.s) ve İmam Cevad (a.s) şarap içmeyi büyük günahlardan saymışlardır.Doğu ve batıdaki büyük bilginler de sarhoş edici içeceklerin az olsun veya çok, mutlaka beyin, mide, ciğer, kalp, böbrek, teneffüs organları, kan dolaşımı, akıl ve soy üzerinde çok zararlı etkileri olduğunu ve hatta bazen bu etkileri tedavi etmenin mümkün olmadığını ve dolayısıyla da bunları kullanan kimselerin helak olduğunu ispat etmişlerdir.İçki, oldukça tehlikeli, zarar verici ve necis bir düşmandır.Kur'ân-ı Kerim, sarhoş edici içecekleri necis ve pislik olarak kabul etmiş ve şeytanın işlerinden biri diye saymıştır.[1] İçkinin faydasının, zararından çok az olduğunu beyan etmiştir.[2] Allah Teala, içkinin birçok tehlikeleri ve telafisi mümkün olmayan zararları sebebiyle onu bütün insanlara haram kılmış ve bunu kullanan kimselerin de tövbe etmediği takdirde, dünyada ağır bir azaba ve ahirette de yakıcı bir ateşe duçar olacağını beyan etmiştir.Allah Resulü (s.a.a) sarhoş edici içecekler hakkında, on kişiye lanet etmiştir:"Ağacını bu yüzden eken, bu ağacın bakıcılığını üstlenen, üzümü veya diğer maddelerini sıkan, onu içen, içkiyi sunan, omzunda veya bineği ile bir yerden bir yere intikal ettiren, nakl eden kimseden teslim alan, satan, alan ve parasını yiyen kimselere. Yarın kıyamet günü de şarap içen kimse mahşer sahnesine geldiğinde, yüzü kara, ağzı eğri, dili dışarı sarkmış, susuzluktan feryat edecektir. Ona zinakarların irinlerinin döküldüğü kuyudan içireceklerdir."[3]İmam Cafer Sadık (a.s) ise şöyle buyurmuştur:"Şarap içmek, putperestliğe eşittir."[4]"Şarap içen kimse, kıyamette kafir olarak haşrolacaktır."[5]"Şarap her günahın temelidir."[6]Emir'ul-Müminin Hz. Ali'ye (a.s) şöyle arz edildi: "Acaba siz, "Şarap, hırsızlıktan ve zinadan daha kötüdür" diye buyurdunuz mu?" Hz. Ali şöyle buyurdu: "Zina eden kimse, belki başka bir günah işlemez, ama şarap içen kimse, şarap içtiği zaman zina eder, adam öldürür, namazını terkeder."[7]Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Her kim Allah'ın, haram oluşunu benim dilimle açıkladıktan sonra şarap içerse, kız istemeye geldiğinde ona olumlu cevap vermek doğru değildir. Şarap içen kimsenin şefaati kabul edilmez ve sözleri onaylanmaz. Onu herhangi bir emanet hususunda emin saymak olmaz. O halde her kim ona bir şey emanet verirse, onun için Allah tarafından bir garanti yoktur."[8]İBRETLİ ÖYKÜLER1- Ramazan Ayında ŞarapŞair olan Neccaşi Hz. Ali (a.s)'ın taraftarlarından biridir ve söylediği coşkulu şiirlerle Hz. Ali (a.s)'ın ordusunu Muaviye'nin aleyhine tahrik ediyordu. Defalarca Hz. Ali (a.s)'ın ordusunda düşmana karşı savaştı. Ama bu şahıs bir kez şeytanın vesvesesine uyarak Ramazan ayında şarap içti. Halk Onun şarap içtiğini görünce onu yakalayıp Hz. Ali (a.s)'ın yanına getirdiler ve onun şarap içtiğini ispatladılar.Hz. Ali (a.s) onun şarap içmiş olduğuna kanaat edince kendisi ona seksen kırbaç vurdu ve bir gece de hapse attı. Sonraki gün Neccaşi'nin getirilmesini emretti. Getirdiklerinde ona yirmi kırbaç daha vurdu.Neccaşi iki kez kırbaçlandığını görünce, "Ya Emir'el-Muminin! Bu yirmi kırbaç ne içindi?" diye sordu.Hz. Ali (a.s) cevaben, "Bu yirmi kırbaç, Ramazan ayının ihtiramını gözetmediğin ve bu ayda şarap içmeye cesaret ettiğin içindi" buyurdular.[9]2- En Büyük Günahİmam Bakır (a.s), Mescid'ul-Haram'a girdiğinde Kureyş'ten olan bir grup insan da oradaydı. İmam'ı gördüklerinde: "Bu Irak'lıların (şiilerin) lideridir" dediler.Onlar da, "İçimizden birini, ondan soru sorması için yanına gönderirsek iyi olur" dediler.Daha sonra onlardan bir genç İmam Bakır (a.s)'ın huzuruna gelerek, "Hangi günah, bütün günahlardan daha büyüktür?" diye sordu.İmam (a.s), "En büyük günah, şarap içmektir" buyurdular.Genç geri dönerek İmam (a.s)'dan aldığı cevabı arkadaşlarına iletti. Tekrar o genci İmam (a.s)'ın yanına gönderdiler. Genç aynı soruyu tekrarlayınca İmam (a.s), "En büyük günah, şarap içmektir demedim mi? Çünkü şarap, şarap içeni zina, hırsızlık ve adam öldürmeye sürüklüyor; şirk ve küfre sebep oluyor. Şarap içen, bütün günahlardan daha büyük olan kötü işler yapmaktadır" buyurdular.[10]3- İmam Sadık (a.s)'ın Şarap Meclisini Terk EtmesiHarun b. Cehm şöyle diyor:İmam Sadık (a.s) "Hiyre"de Mensur-u Devaniki ile mülakat ettiğinde ben de onun hizmetinde idim. Mensur'un komutanlarından biri oğlunu sünnet ettirmişti. Bu münasebetten dolayı a'yan ve eşraftan (ileri gelen büyük şahsiyetlerden) birçok kimseleri de velimeye (sünnet törenine) davet etmişti. İmam Sadık (a.s) da davet edilenlerdendi. Sofra hazırlandı, misafirler sofranın başına oturup yemek yemekle meşgul oldular. Bu sırada misafirlerden biri su istedi. Kendisine şarap kadehlerinden birini verdiler. Kadeh onun eline verilir verilmez İmam Sadık (a.s) yemeği yarıda bırakıp hemen sofranın başından kalkarak meclisten dışarı çıktılar. İmam'ı geri çevirmek için her ne kadar ısrar ettilerse de İmam (a.s) geri dönmedi ve Hz. Peygamber (s.a.a)'in şu sözünü buyurdular:"Kim şarap olan bir sofranın başında oturursa, Allah ona lanet eder."[11]4- İnsanların En Akılsızıİmam Sadık (a.s) şöyle buyuruyor:"Eğer şarap içen birisi elçiliğe gelirse, teklifini reddedin; konuşursa sözünü tasdik etmeyin; aracı olmak isterse, aracı yapmayın ve güvenerek bir emaneti ona vermeyin. Kim şarap içen bir kimseye güvenerek bir emaneti onun yanında bırakır ve o emanet onun yanında yok veya zayi olursa, Allah-u Teala emanet verene bir mükafat vermez ve emaneti de telafi etmez."İmam (a.s) daha sonra şöyle buyurdular:"Bir şahısa bir miktar para vererek ticaret yapması için onu Yemen'e göndermek istedim. Babamın huzuruna vardığımda arz ettim ki: Filan adama ticaret yapmak için sermaye vermek istiyorum, sizin görüşünüz nedir?Babam, "Onun şarap içtiğini bilmiyor musun?" diye buyurdu.Ben de cevaben, "Bazı müminlerden onun şarap içtiğini duymuşum" dedim.Babam buyurdu ki: "Onların sözlerini tasdik et. Zira Allah-u Teala Peygamberi hakkında şöyle buyuruyor: "Peygamber Allah'a inanıyor, müminleri ise tasdik ediyor."Sonra buyurdular ki: "Eğer ona sermaye verirsen ve bu sermaye de zayi veya yok olursa, Allah-u Teala buna karşılık sana mükafat vermez ve bu sermayeyi de telafi etmez.""Neden?" dediğimde buyurdular ki: "Çünkü Allah-u Teala şöyle buyuruyor: "Allah'ın sizin için sermaye kıldığı mallarınızı akılsızlara vermeyim." [12]Acaba şarap içenden daha akılsız biri var mıdır? Kul şarap içmedikçe Allah'ın sığınağındadır; şarap içtiğinde Allah onun sırrını açar ve onu kendi sığınağına almaz. Böyle olunca da kulağı, gözü, eli ve ayağı şeytan olup onu her kötülüğe doğru sevk eder ve her hayırdan onu alı kor."[13]5- İmalı ÖğütResulullah (s.a.a)'in hizmetçisi Şekrani şöyle diyor:Ebu Cafer (Mensur Devanikî) zamanında Beyt'ül-maldan hissemi almak için aracı olacak bir kimsem yoktu. Beyt'ül-malın kapısında şaşkın bir vaziyette durmuştum. Bu esnada gözüm İmam Cafer Sadık (a.s)'a ilişti. Yanına vararak dedim ki: "Allah beni sana feda etsin! Ben sizin hizmetçiniz Şekrani'yim."İmam (a.s) bana merhaba dedi ve hal hatırımı sordu. Ben de isteğimi dile getirdim.İmam (a.s) bineğinden inerek içeri girdi. Çok geçmeksizin Beyt'ül-maldan bana bir pay alıp getirdi ve torbasını benim torbama boşalttı. Daha sonra şöyle buyurdu:"Şekranî! Güzel iş herkesten güzeldir ama bize olan nispetinden dolayı bu işin senden (olması) daha güzeldir. Kötü iş herkesten kötüdür ama senden (olması) daha kötüdür!"İmam (a.s) imalı öğütlerle ona nasihat etti. Çünkü Şekranî şarap içiyordu.[14]6- Eğlence Ve Şenlik Meclisi BozulduMütevekkil (Abbasilerin vampir halifesi), halkın İmam Hadi (a.s)'a yönelmesinden rahatsız olup dehşete kapıldı. Fitne peşinde olan bazı müfsitler İmam Hadi (a.s)'ın evinde, halifenin aleyhine kıyam etmeleri için bir takım silah, yazı ve eşyaların toplanmış olduğunu Mütevekkil'e haber vermişlerdi.Mütevekkil, haber vermeksizin Türklerden olan bir grup kimseleri, İmam Hadi (a.s)'ın evine gönderdi. Memurlar İmam (a.s)'ın evine saldırdılar. Evin her tarafını aradılarsa da bir şey bulamadılar. Arama işi bittikten sonra İmam (a.s)'ı, üzerine yünlü bir elbise atıp kapısı kapalı bir odada ibadet ve Kur'ân okumakla meşgul olduğu bir halde görünce hemen İmam'ı yakalayıp Mütevekkil'in yanına götürerek, "Biz O'nun evinde bir şey bulamadık. Onun kıbleye doğru oturup Kur'ân okuduğunu gördük" dediler.Abbasi halifesi Mütevekkil, eğlence meclisinin başında oturup şarap içmekle meşgul iken İmam (a.s) içeri girdi. İmam'ı görünce Hazretin heybet ve azameti onu sardı. Elinde olmaksızın İmam'a saygı göstererek O'nu kendi kenarında oturttu, elinde bulunan şarap bardağını da Hazrete ikram etti.İmam (a.s): "Allah'a and olsun ki, kesinlikle benim et ve kanıma şarap karışmamıştır; beni bundan muaf et" dedi. O da artık ısrar etmedi.Mütevekkil daha sonra şöyle dedi: O halde bize bir şiir oku, şiir okumanla bizim meclisimizi şenlendir.İmam (a.s) cevaben, "Ben fazla şiir bilmiyorum" buyurdular.Halife, "Kurtuluş yolu yoktur, okumalısın" dedi.İmam (a.s) onun bu ısrarı üzerine şöyle bir şiir okudular:Onlar (Güçlü ve kan dökücü yöneticiler) dağların doruklarında sabahladılar; koruyordu onları güçlü kişiler, ama bir fayda etmedi.İzzetten sonra kendi kalelerinden aşağı indirildiler; karanlık ve dar çukurlara dolduruldular; indikleri yer ne de kötü idi!Defnedildikten sonra da birisi şöyle feryat etti: Nerede o taçlar ve ziynetler?Nerede o perde ve tüller arkasında saklanan yüzler?Kabir onlardan taraf fasih bir şekilde şöyle cevap verdi: O yüzlerin üzerinde kurtlar (haşereler) savaşıyor.Onlar bu dünyada uzun bir süre yiyip içtiler; ama bugün o yiyip içmeden sonra kendileri başkalarına yem oldular. [15]İmam (a.s)'ın sözleri Mütevekkil'in sert kalbini öyle etkiledi ki, elinde olmaksızın ağladı; öyle ki, gözlerinin yaşı sakalını ıslattı. Mecliste bulunanlar da ağladılar. Mütevekkil daha sonra şarap bardağını yere çaldı; artık o eğlence meclisi bozulup başka bir havaya büründü. Mütevekkil dört bin dinar İmam a.s)'a takdim ederek saygıyla O'nu evine uğurladı.[16]7- Resulellah'ın TavsiyesiHz. Ali (a.s) şöyle diyor:Bir şahıs Hz. Resulullah (s.a.a)'in huzuruna gelerek Hazretin kendisine tavsiyede bulunmasını istedi. Resulullah (s.a.a) ona şöyle tavsiye ettiler:"Benim sana tavsiyem şudur ki; parçalansan, ateşe atılıp yakılsan bile Allah'a şirk koşma.Annene ve babana eziyet etme; eğer dünyadan göçmeni bile emretseler öyle yap.İhtiyacından fazla kalan malını dini kardeşinin ihtiyarına bırak.Müslüman kardeşinle karşılaştığında açık yüzlü ol.Halka ihanet etme.Gördüğün her Müslümana selam ver.İnsanları İslam'a davet et.Bil ki, her sorunu çözmenin (sıkıntısı olanın sıkıntısını gidermenin), Hz. Yakub'un oğullarından bir köleyi azat etmek kadar sevabı vardır.Bil ki, şarap ve her sarhoş edici şey de haramdır."[17]__________________[1] - Maide, 90[2] - Bakara, 219[3] - Vesail'uş- Şia, c. 25, haram içecekler babları, 9. bab, 31947. hadis[4] - Vesail'uş- Şia, c. 25, haram içecekler babları, 12. bab, 32003. hadis[5] - Vesail'uş- Şia, c. 25, haram içecekler babları, 12. bab, 32009. hadis[6] - Vesail'uş- Şia, c. 25, haram içecekler babları, 12. bab, 31992. hadis[7] - Kafi, c. 1, s. 403, Bab-u Enne'l Hemre Re's-u Kulli İsm'in ve Şerrin, 8. hadis[8] - Vesail'uş- Şia, c. 25, Haram İçecekler Babları, 12. Bab, 31980. hadis[9]- Bihar, c. 40, s. 297[10] - Bihar, c. 3, s. 49[11]- Bihar'ul-Envar, c. 47, s. 39[12] - Nisa / 5[13] - Bihar, c.103, s. 84[14] - Bihar, c. 47, s. 349[15] - A'yan'uş- Şia'da (c. 2, s. 38) şiirin devamı şöyle:Nice yıllar sarfettiler, binalar yükseltip meskenler kurabilmek için; ama sonunda evlerini de, ailelerini de bırakıp gittiler.Nice hazineler toplayıp mallar yığdılar; sonunda hepsini de düşmanlara dağıtıp göçtüler. (Müt.)[16] - Bihar, c. 50, c. 211[17] - Bihar'ul-Envar,c. 77,s. 136



  7. 7
    cevabınız için teşekkür ederim bacım. ben asla sarhoş olmaktan bahsetmedim. fakat mesajınızı özenle inceledim, ve bütün bu kutsal sözler bana sarhoş olmayı yasaklıyor gibi geldi.



içki içen kocaya okunacak dua,  içkiden tiksindiren dua,  içki içene okunacak dua,  dinimizde içki içen kocaya nasıl davranmalı,  icki icen icin dua,  içkiden nefret ettiren dua,  icki icenler icin dua