İslamda Namaz ve Namaz ve Önemi Forumundan Namazın terki küfürdür !!! Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Namazın terki küfürdür !!!

    Reklam




    Namazı terk etmek kişiyi dînden çıkaran bir küfürdür. Namaz kılmayan kişi dînden çıkmış bir kâfirdir. Eğer evli idiyse, nikâhı geçersiz olur. Kestiği hayvanın eti yenmez. Ne orucu ne de sadakası kabûl olunmaz. Mekke’ye gitmesi ve Harem’e girmesi câiz değildir. Ölünce yıkanması câiz değildir. Kefenlenmez ve üzerine (cenâze) namazı kılınmaz. Müslümanlar ile beraber defnedilmez. Sahraya çıkarılır, kendisine bir kuyu kazılıp oraya gömülür. Namaz kılmadığını bildiği bir yakını öldüğünde üzerine namaz kılsınlar diye onu getirip insanları aldatması kişiye helâl değildir. Çünkü kâfirin üzerine cenâze namazı kılmak harâmdır. Nitekim Yüce Allah şöyle buyurur: “Onlardan ölen birinin üzerine, ebedî olarak aslâ namaz kılma ve onun kabri başında durma! Çünkü onlar, Allah’a ve Rasûlüne kâfir oldular.” (Tevbe, 84) Yine şöyle buyurur: “(Kâfir olarak ölüp) cehennemlik oldukları kendilerine apaçık belli olduktan sonra, akraba bile olsalar, müşriklerin affedilmelerini istemek, ne Peygamberin, ne de müminlerin yapacağı bir iş değildir.” (Tevbe, 113)



    Paylaş
    Namazın terki küfürdür !!! Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Tembellik yada başka bir durumdan dolayı
    namaz kılmayan kafir olmaz ama büyük günah işlemiş olur
    namazın farziyetini inkar eden küfüre düşer, selefi...



  3. 3
    Kardeşim delilin nedir? Ben paylaşımım da delilleri zikrettim elhamdülillah...
    Selef yani Sahabe (r.a) hiç bir amelin terkini küfürden saymamıştır. Namaz müstesna.



  4. 4
    Assalamu aleykum muhammed s.a.s buyurub imanla kufrun arasinda namazin terki durur



  5. 5
    Namaz kılmayan bir kimseyi küfür ve şirkle itham etmek yerine ona, namazın manasını ve mahiyetini tatlı bir sohbet havası içinde açıklamak gerekir. İnsanın namaz kıldığı takdirde kendisini yoktan var eden Yaratıcısının huzuruna çıktığı, Onunla doğrudan muhatap olduğu, Cenab-ı Hakkın rızasına ancak namaz kılmakla erişileceği kendisine anlatılmalıdır. Peygamber Efendimiz, Sahabe-i Kiram ve diğer büyük zatlar da insanları hep yumuşaklıkla, güzel muamele ile, ibadete teşvik etmişler, onları ürkütüp korkutmadan uzak durmuşlardır.

    Namaz kılmak, imandan sonra gelen en büyük hakikattir. Bundan dolayıdır ki, Kur’an-ı Kerimde yüze yakın yerde namazdan bahsedilmektedir. Hiçbir ibadete bu kadar ehemmiyet verilmemiştir. Çünkü namaz, mü’minin Rabbiyle olan en yakın münasebetidir. Namaz kılmayan insan bu münasebeti zayıflatmış, kendisini nefis ve şeytan gibi düşmanların arasına atmış olur ki, asıl büyük tehlike budur.

    Namazla ilgi bütün ayetler, hep insanları namaza teşvik ederler.

    Bu konuda bazı ayet mealleri: "O mü’minler ki, gayba iman ederler, namazlarını kılarlar", “Namaz ancak Allah‘tan hakkıyla korkanlara ağır gelmez”, “Mü‘minler namazlarını muhafaza ederler”,

    “Namaz insanı kötülüklerden ve kötü sözlerden alıkoyar”, "Benim mü’min kullarıma söyle, namazlarını kılsınlar."

    Hadis-i şeriflerde de aynı hususları görmemiz mümkündür. Namazla ilgili hadisleri gözden geçirdiğimizde, hep namaz kılmanın fazilet ve sevabından bahsedildiğini göreceğiz. Fakat ”İnsan ile şirk ve küfür arasında namazı terk etmek vardır“,

    “Münafıklarla bizim aramızdaki ahid namazdır” mealindeki hadislerdeki tehditler, “namazın farz olduğunu inkar eden, yahut namaz kılmamayı helal sayan” kimseler içindir. Yoksa, namazı Allah’ın emri kabul eden ama kılmakta tenbellik gösteren insan için şirk ve nifak söz konusu olamaz.
    İbni Abidin ise Reddü’l-Muhtar isimli eserinde namaz bahsinin baş taraflarında, “Namazın farziyetini inkar eden kafir olur. Umursamayarak, yani tembelliğinden dolayı kasten terk eden kimse ise günahkar olur” demektedir.

    Yani namaz kılmamak büyük günahlardandır.
    Büyük günahları işleyenin kafir olacağını sadece batıl bir mezhep olan Mutezile mensupları söylerler.

    Fakat devamlı sûrette namaz kılmayan insanın imanının da zamanla bir takım tehlikelere maruz kalabileceği gözden ırak tutulmamalıdır.

    Sorularla İslamiyet




  6. 6
    selefi- yazdıkların Kuranı kerımde gecıyor mu ? kafır kelımesı agır oluyor bence. gunah olabılır namaz kılmamak ama kafırlık daha farklı.



  7. 7
    Xulase,kim kufur sozu deyer ve ya kufur ameli ederse,bununla kafir olur.(sarimul meslul,seh.177) namazi terk edib kilmamakda kufur amelidir.



  8. 8
    Xulase,kim kufur sozu deyer ve ya kufur ameli ederse,bununla kafir olur.(sarimul meslul,seh.177) namazi terk edib kilmamakda kufur amelidir.
    bir farzı inkar etmeyip uygulamada gevşek davranan
    Ehli sünnet alimlerin görüşüne göre günahkardır
    fakat kafir değillerdir
    verdiğin kaynak nedir hiç duymadım ama
    bu şekil düşünen ehli sünnet dışı mutezile fırkası kendilerinden başka herkesi
    kafir ilan ederler, onlar Allah (c.c)ın tevvab oluşunu
    bir türlü kabul etmezler.Kur'anı Kerimde ayetlerde
    geçen onlarca tövbe ve af kavramı sadece bu fırka için işler



  9. 9
    Allah s.t Tevvab Gafur adini bilirsinizde Qahhar adini bilmezmisiniz? Her buyuk gunaha gore muslumani tekvir eden haricilerdir. Lakin namazi terk edene musluman deyenler ise murciyalardir. Ehli- sunnet vel camaat ise bunlardan hic biri deyildir.ehli-sunnet vel camaat buyuk gunah sahiblerini kafir gormez.ALLAH s.t isterse onlari bagislar. Lakin namaz kilmayan biri kesinlikle kafirdir.

    ------------------------

    Ayrica nasil ola bilir ki insanda iman olsun lakin namaz kilmasin.namazi terk etmek kufrdur.kufr imana ziddir.bir kalpde ya iman olmali ya kufur.



  10. 10
    Esma sacmalama kardesım. namazı terk eden kısı kafır falan degıldır sadece gunahkardır.kafır kelımesının ne anlama geldıgını bılııyormusun sen?



  11. 11
    Kafir sadece ateiste denilmez.kim ki Allahin buyurdugu farz namazlari kilmazsa ka-fir-dir! Enfal suresi 2,3,4 ayetlerini oku!Bak orda mumin kime deyilir.Kuran da iki kisim insan var mumin kafir.

    ----------------------

    Ayrica istersen seyh Useyminin fetvalarina da baka bilirsin (Namazi terk edenin hokmu)


    Muminem

  12. 12

  13. 13
    Namaz kılmayanlar hakkında bazı alimler şöyle diyorlar:Namazı kasten terk eden kimse kafir olur. Bu sebeple bu kimsenin Allah-u Teâlâ’ya tevbe etmedikçe, ne tuttuğu oruç, ne kestiği kurban ne de diğer yaptığı ibadetleri geçerli değildir.
    Çünkü Allah-u Teâlâ şöyle buyurmuştur:
    “Şayet onlar Allah’a ortak koşsalardı, yapmakta oldukları amelleri elbette boşa giderdi.”
    En’am 88
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle demiştir:
    “Kul ile küfür ve iman arasındaki (bağ) namazdır. (Kul) onu terk ettiğinde şirk işlemiştir.”
    İbni Mace 1080
    Bir grup alim ise, farz olduğunu kabul etmekle birlikte, tembellik ve ihmalden dolayı namazı terk edenin kafir olmayacağı, orucunun ve kalan diğer amellerinin de boşa gitmeyeceği görüşündedirler.
    Büyük alim İbni Kayyim (Rahmetullahi Aleyh) “Namazı Terk Etmenin Hükmü” adlı kitabında bu konuyu detaylı olarak açıklamıştır. Faydalı olan bu kitapçık okunur ve ondan istifade edilirse, güzel olur.
    Bu konu hakkında yazılmış olan en değerli eser, Allâme Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh)’in “Namazı Kılmamanın Hükmü” isimli kitabıdır. Eğer bu kitap okunursa, kişi bu konu hakkında Allah’ın izniyle her şeyi öğrenmiş olur.



  14. 14
    men terake es-salate muteammiden, fekad KEFERA. hadis-i serif

    namazi kasitli terkeden (burada bir vakti kasten kilmamak terke girmez, namazi tamamen kilmamak, bunu yani terk halini surekli yapmak) kafir olur



namazın terki küfürdür,  namazin terki kufurdur,  men terake salate,  namqz kilmamak kufurdur,  men terake salate hadisi