Soru ve Cevaplarla İslam ve Namaz Soruları Forumundan Şafi imam Hanefilere vitr namazı kıldırabilir mi? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Şafi imam Hanefilere vitr namazı kıldırabilir mi?

    Reklam




    Şafii mezhebinde teravihlerin ikişer rekat olarak kılınma zorunluluğu vardır. Dolayısıyla dört rekat diye bir şey yoktur. Bu nedenle her oturuşta salli barik okunması sünnettir.

    Diğer taraftan Hanefi olanlar, dört veya daha fazla rekatlar halinde kılıyorlarsa, her oturuşta salli barik duaları okunur. Bu açıdan salli barik dualarının okunması her iki mezhebe göre uygundur...

    Şafiiler, imam veya cemaat olduğu zaman, Hanefi mezhebine uyarak dört rekat kılmaktadır.

    Kanaatimizce, şayet cemaat söz konusu ise, farklı mezhebe bağlı imamın arkasında namaz kılmakta bir sakınca yoktur. Çünkü, Hanbeli ve Maliklere göre, cemaatle namaz kılındığında, imamın kendi itikadı geçerlidir. Eğer imam kendi mezhebine göre, imamlık yapmaya elverişli ise, ona tabi olmakta bir beis yoktur. Hepsi de hak mezheptir. Zorunlu hallerde taklit etmekte fayda vardır.

    Bu ayrılıkçı, ihtilafçı, tefrikacı asırda, cemaatin ahengini bozmamak önem arz etmektedir. Tabii ki, imamların mümkün oldukça farklı mezheplere de dikkat etmesi daha güzeldir.

    Hanefi olanlar teravih namazını Şafi bir imama uyarak kılabilirler. Ancak Vitir namazını tek başlarına kılarlar. Ya da Hanefi bir imam kıldırır.

    Sorularla İslamiyet


    Paylaş
    Şafi imam Hanefilere vitr namazı kıldırabilir mi? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    bu konu ilgimi çekti ve bende bir şeyler yazmak istedim..
    öncelikle şunu belirmek isterim ki biz namazı rasulullahın kıldığı gibi kılmakla mükellefiz.. ve rasulullahın (bildiğimiz kadarıyla) bir mezhebi yoktu.. ama tabiki ben mezhebe uyulmasın demiyorum ama mezhepçi yaklaşımlara karşıyım.. eğer rasulullahın bir şeyi yaptığını sahih delillerle biliyor ama mezhep imamı yapmadığı için yapmamazlık ediyorsak bu bizim üzerimizde yüktür.. ve bu rasulullaha değilde mezhep imamına uyulduğunu gösteriyor.. bu konu üzerinde çok dikkatli durulması gerektiğine inanıyorum..

    farklı mezhepte bir imamın arkasında namaz kılma konusuna gelince.. bu da bir tefrika gibi geliyor bana sonuçta mezhep imamlarıda rasulullahın sünnetleriyle hareket ediyorlardı.. mezheplerin hiçbiri birbirinden üstün ya da aşşağıda değildir.. hepsi rasulullahında izinde gidiyorlardı..



  3. 3
    Alıntı sarenaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konu ilgimi çekti ve bende bir şeyler yazmak istedim..
    öncelikle şunu belirmek isterim ki biz namazı rasulullahın kıldığı gibi kılmakla mükellefiz.. ve rasulullahın (bildiğimiz kadarıyla) bir mezhebi yoktu.. ama tabiki ben mezhebe uyulmasın demiyorum ama mezhepçi yaklaşımlara karşıyım.. eğer rasulullahın bir şeyi yaptığını sahih delillerle biliyor ama mezhep imamı yapmadığı için yapmamazlık ediyorsak bu bizim üzerimizde yüktür.. ve bu rasulullaha değilde mezhep imamına uyulduğunu gösteriyor.. bu konu üzerinde çok dikkatli durulması gerektiğine inanıyorum..
    Alıntı Ayris Zelal Nickli Üyeden Alıntı
    Kanaatimizce, şayet cemaat söz konusu ise, farklı mezhebe bağlı imamın arkasında namaz kılmakta bir sakınca yoktur. Çünkü, Hanbeli ve Maliklere göre, cemaatle namaz kılındığında, imamın kendi itikadı geçerlidir. Eğer imam kendi mezhebine göre, imamlık yapmaya elverişli ise, ona tabi olmakta bir beis yoktur. Hepsi de hak mezheptir. Zorunlu hallerde taklit etmekte fayda vardır.

    Bu ayrılıkçı, ihtilafçı, tefrikacı asırda, cemaatin ahengini bozmamak önem arz etmektedir. Tabii ki, imamların mümkün oldukça farklı mezheplere de dikkat etmesi daha güzeldir.
    düşüncenizde haklısınız seranaz fakat konunun mezhepçilikle alakası yoktur
    bir mezhebe bağlı olan kişi kendi mezhebinin yanı sıra
    diğer mezhep alimlerinin delillerinin kuvvetliliğini dikkate almaması
    sorgulamaması düşünülemez çünkü ehli sünnet dört hak mezhep imamları tabiin
    yetiştirdikleri talebeleridir yani tabei tabiindirler ve dolayısıyla
    ameli konulardaki içtihatlerini Kur'an Hadis ve ve sünnete göre yapıp çözmeye çalışmışlardır
    bu konudaki yazıyı dikkatli okursanız paylaşım tefrika değil tam aksi dayanışma ve birliktir.
    ehli sünnette tefrika ve mezhepçilik düşüncesi yoktur,olmamalıdırda
    hayırlar dilerim.




  4. 4
    demek istediğinizi çok iyi anlıyorum.. aslında bu mezhepler konusu hep istismar edilen bir konu olduğu için bu yazıyı genel olarak almanızı isterim.. yani sadece bu konuyla ilgili değil birçok konu için geçerli söylediklerim.. sizin iyi niyetinizin farkındayım.. ama insanlarda genel hatta neredeyse değişmez bir hüküm gibi tabu olmuş bazı şeyler var bu mezhep konusu da buna dahil hatta başı çekiyor da diyebiliriz.. insanlar mezhep imamlarının verdiği hükümleri (haşa) kuran'da geçiyormuş gibi değiş(e)mez hükümler gibi görüyorlar oysaki en basitinden bir örnek vermek istiyorum.. şafi mezhebine göre kan abdesti bozmaz ama hanefi mezhebine göre bozar.. bunu güncel yaşama aktardığımızda dışarıda olupta böyle bir durumla karşılaşan bir bayan için dışarıda abdest almak çok zordur hele bir de kış ise.. kişi sırf şafi olmamak için ya namazı terk ediyor ya da hiç hijyenik olmayan ortamlarda abdest almaya çalışıyor.. burada amaç rasulullahın yaptığını yapmaksa sahih olanı yapılmalıdır.. rasulullah yapmış mı bunu yani bir yeri kanadığı zaman tekrar abdest almadan namaz kılmış mı evet kılmış bunlar elimizde sahih deliller ile mevcut.. o zaman bizim yapmamız gereken rasulullahın yaptığını yapmaktır.. ama bu söylediğimden şu anlaşılmasın evde otururken bir yeriniz kanadığında abdest almadan namaz kılın bu değil söylemek istediğin.. bu konu özellikle zorunlu durumlarda geçerlidir.. rasulullahın hayatı incelendiğinde aslında hiçbir şeyin zor ve anlaşıl(a)maz olmadığı açıkça görülür.. sadece biraz araştırmak gerekir o kadar.. vesselam