Soru ve Cevaplarla İslam ve Namaz Soruları Forumundan Erkekle kadının namazı arasında fark varmidir ? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Erkekle kadının namazı arasında fark varmidir ?

    Reklam




    Soru: Bir hanımefendi:

    “Erkekle kadının namazı arasında fark yokmuş! İlmihal kitaplarındaki erkekler gibi namaz kılabilir miyim?” diye sormuş.

    Cevap: Evet, namaz kılma şeklinde, erkekle kadın arasında hiçbir fark yoktur! Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in sahih hadislerine baktığımız zaman işin aslı açığa çıkıyor.



    Soru: Bir hanımefendi:“Kadınların nasıl namaz kılacağına dair örnek teşkil eden bir hanım sahabi ya da Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in hanımlarından ve ya kızlarından birisi var mı?” diye sormuş.

    Cevap: Namaz kılmanın şeklinde kadın ile erkek arasında hiçbir fark yoktur! Çünkü hadislerde namaz kılmanın şekli anlatılırken kadın, erkek diye ayırt edilmiyor. Mesela bir iki konuya değinmek istiyoruz.



    Birincisi: Günümüzde ki kadınlar namaza başlarken ellerini omuzları hizasına kadar kaldırıyor. Erkekler ise başparmağını kulağına değdiriyor. Ama hadislere baktığımız zaman Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i namaza başlarken ellerini omuzlarının hizasına kadar kaldırdığını görüyoruz. Demek ki işin doğrusu namaza başlarken ellerin omuzlar hizasına kadar kaldırılmasıymış.



    İkincisi: Kadınlar rükûa eğildiğinde bellerini dümdüz yapmıyorlar. Erkekler ise rükûa eğildiğinde bellerini dümdüz yapıyorlar. Hadislere baktığımız zaman Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i rükû yaptığında belini dümdüz yaptığını görüyoruz. Demek ki doğrusu rükûa eğildiğimizde belimizin dümdüz olmasıymış!


    Üçüncüsü: Kadınlar secdede kollarını diz kapağına ve yere yapıştırıyorlar. Erkekler ise secdede kollarını diz kapağından ve yerden uzaklaştırıyorlar. Peki, hangisi doğru? Tabiî ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı doğru.



    Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) söyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Secdede itidal ediniz. Biriniz kollarını (secdede) köpeğin kolunu yayması gibi yaymasın’ buyurdu.”

    Buhari ve Müslim



    Namazda kadın ile erkek arasında ki fark sadece bir tanedir! O fark ise; imam hata yaptığında, erkek “Subhanallah” der kadın ise el çırpar.
    Sehl bin Sa’d es-Sâidi (Radiyallahu Anh) söyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Size ne oluyor ki, namazınızda size bir şey arız olduğu vakit el çırpıyorsunuz! Bu (fiil) kadınlara hastır. Bir kimseye namazında bir şey arız olursa, o kimse ‘Subhanallah’ desin’ buyurdu.”

    Malik, Buhari, Müslim



    Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) söyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Tesbih Subhanallah demek erkeklere, el çırpmak kadınlara muhsustur’ buyurdu.”

    Buhari 1142, Müslim


    Kadın ve Erkek İçin Namaz Kılmanın Şekli

    1 ) Kişi namaz kılmak istediği vakit, önüne bir sütre koyarak yahut mümkünse bir duvara doğru kıbleye yönelir. Müslim 499/241

    2) Elinin içi kıbleye doğru omuz hizasına gelecek şekilde kaldırır ve Allah-u Ekber deyip İftitah tekbiri alır. Müslim 390/22, 23

    3 ) Sağ eli göğsüne gelecek şekilde, sol elin bileği üzerine koyar. Buhari 755

    4) İftitah duasını okur. Tirmizi 243

    5) Taşlanmış şeytandan Allah’a sığınıp, Fatiha’yı okur ve Âmîn diyerek bitirir. Sonra Kur’an’dan kolayına geleni okur. Ebu Davud 775, 4001, Buhari 780

    6) Allah-u Ekber der omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve rükuya eğilir, ellerini dizleri üzerine koyar ve Subhane Rabbiye’l-Azîm der. Müslim 487/223, Ebu Davud 745

    7) Semi Allah-u Limen Hamideh der omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve rükudan kalkar, sonra ayakta iken Rabbena Ve Leke’l-Hamd der. Buhari 787

    8) Allah-u Ekber der secdeye eğilir. Yedi uzvu üzerine secde eder. Bunlar: yüz, burun, alın, iki el, iki diz ve ayakuçları. Topuklarını birleştirir. Parmaklarını birbirine birleştirerek ellerini kıbleye yöneltir. Dirseklerini yanlarından uzaklaştırır ve secdede Subhane Rabbiye’l-Ağla der. Ebu Davud 734

    9) Tekbir alarak başını kaldırır. Sonra oturup sol ayağını yayar ve onun üzerine oturur. Sağ ayağını parmakları kıbleye gelecek şekilde diker. Ellerini uyluğuna ve dizinin üzerine koyar ve iki secde arasında iki kere Rabbiğfirli der. Ebu Davud 727

    10 ) Allah-u Ekber der, birincisi secdede olduğu gibi ikinci kez secde yapar.

    11) Allah-u Ekber der ikinci secdeden kalkar. Birinci rekâtı kıldığı gibi ikinci rekâtı kılar. Ancak ikinci rekâta başlarken iftitah duasını okumaz.

    12) İkinci rekâtta ikinci secdeyi bitirdiği vakit, iki secde arasında oturduğu gibi tahiyyat için oturur. Sağ elinin şahadet parmağı hariç bütün parmaklarını yumar, başparmağı ve orta parmağını halka yapar dua ederken şahadet parmağıyla işaret edip hareket ettirir, şu teşehhüdü okur:

    التَّحِيَّاتُ ِللهِ، وَالصَّلَوَاتُ وَالطَّيِّبَاتُ، السَّلاَمُ عَلَى النَّبِيِّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ، السَّلاَمُ عَلَيْنَا وَعَلَى عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِينَ، أَشْهَدُ أَنَّ لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ
    Buhari 6208

    Sonra şu duaları da ekler:
    اللَّهُمَّ صَلَّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا باَرَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ

    Eğer üç yahut dört rekâtlı namaz kılıyorsa, teşehhütten üçüncü rekât için ayağa kalktığında omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırır ve anlatıldığı gibi namazını tamamlar. Selamdan önce dua eder, dört şeyden: Kabir azabından, Mesih-i Deccal’in fitnesinden, hayat ve ölümün fitnesinden, günah işlemekten ve borçlu olmaktan Allah’a sığınır. Bunun duası şöyledir:

    اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ القَبْرِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَسِيحِ الدَّجَّالِ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ فِتْنَةِ الْمَحْياَ وَالْمَمَاتِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْمَأْثَمِ وَالْمَغْرَمِ

    Bundan sonra sağına ve soluna selam verir.
    Buhari 820


    ---------------
    alinti




    Paylaş
    Erkekle kadının namazı arasında fark varmidir ? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Rasule Uymak Farzdır!!!

    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم

    Rabbimiz Tebâreke ve Teâlâ şöyle buyuruyor:
    “Ey iman edenler! Allah’a, Rasulüne, Rasulüne indirdiği Kitaba ve daha önce indirmiş olduğu kitaplara iman edin! Kim Allah’ı, Meleklerini, Kitaplarını, Rasullerini ve ahiret gününü inkâr ederse o, uzak bir sapıklığa düşmüştür!”
    Nisâ 136



  3. 3
    Kadının Erkekten ayrıldığı Noktalar

    Namazda



    Kadınlar ezan okumazlar. Okurlarsa mekruh olur. Çünkü kadının sesi avret değilse de fitneye sebep olabilir. Yani aslında Allah için kıyama çağrı olan ezan, kadının okuması halinde bazıları için duyguların bozulmasına ve gıcıklamaya çağrı olabilir. Kadının okuduğu ezanı tekrarlamak bir görüşe göre güzel (müstehap), diğer bir görüşe göre ise vaciptir.

    Kadınlar âdetli ve lohusa iken okunan ezana icabet etmezler. Yani, ezan okunurken, söylenecek şeyleri söylemezler. Halbuki, cünüp, ezana icabet eder.

    Kâmet getirmek de kadınlar için ezan gibi mekruhtur.

    Kadının avreti erkeğinkinden değişik olduğu ve avreti örtmek namaz için gerekil (farz) olduğu için bu noktada da kadınlar erkeklerden ayrılırlar. Kadının ve erkeğin avretleri aynı başlıkaltında incelendiğinden oraya bakılmalıdır.

    Kadınlar âdetli ve lohusa oldukları zaman namaz kılmazlar ve bu sebeple kılmadıkları namazları sonradan kaza da etmezler. Halbuki erkekler için imkân bulunduğu sürece namaz kılmamak diye bir şey düşünülemez.

    Namaza başlarken alınan tekbirde elleri kaldırma sünnetini erkekler kulaklara kadar kaldırmakla yaparken kadınlar omuzlarına kadar kaldırmakla yaparlar. Çünkü kadınların kolları da avrettir, fazla kaldırmakla bu emir yerine getirilmemiş olabilir. Ayrıca kadınlar tekbirde ellerini yenlerinden de çıkarmazlar.

    Namazın kıyamında (ayakta) erkekler ellerini göbek altında birleştirip sağ elleriyle sol ellerini tutarlarken kadınların göğüsleri üzerinde el bağlamaları ve sağ ellerini sol ellerin üzerine, tutmaksızın koymaları sünnettir. Bunun sebebi de avretin böylece daha iyi bir tarzda kapatılmasıdır.

    Namazın rukû`unda, erkekler dizlerini gergin tutar ve parmakları açık şekilde elleriyle kavrarken kadınların, dizlerini bükük bulundurup, ellerini, parmaklar aralıksız şekilde sadece dizlerinin üzerine koymaları ve sırtlarını erkeklerin tersine meyilli bulundurmaları ve dirseklerini yanlarına yapıştırmaları da sünnettir. Bunlar da bunun örtünmeye daha elverişli olmasındandır.

    Secdede kadınlar karınlarını uyluklarına yapıştırırlar, erkekler ise ayrı tutarlar.

    Namazdaki oturuşta kadınlar erkeklerin tersine, "teverrük" tarzında; sol kalçası üzerine oturup, iki ayağını birden sağ tarafından çıkararak, uylukları biraz birbiri üzerine, sağ bacak da sol bacak üzerine gelecek şekilde otururlar.

    Kadın erkeğe imam olamaz. Kadının kadına imam olması da mekruh (nahoş)`tur. Buna rağmen kadın kadına imam olursa önde değil, orta yerde olmak üzere aynı safta bulunur.

    Namazların sesli okunması gereken ya da câiz olan yerlerinde kadınların sesli, yani, açıktan okumaları da caiz değildir.

    Sabah namazını ortalığın iyice seçileceği aydınlığa kadar geciktirme demek olan "isfâr", erkekler için müstehap (hoş) olmakla beraber, kadınlar için müstehap değildir.

    Kadınların namazı cemaatle kılmak için camilere gitmeleri de hoş bir davranış değildir. Halbuki bu, erkekler için kuvvetli bir sünnettir. Kadınların camiye gitmelerinde iki sakınca vardır:

    a) Fitneye sebep olmaları yani, kem göz ve kem düşüncelere konu olmaları,

    b) Allah`ın "evlerinizde oturun!" (Ahzâb (33) 33.) emrine ters düşmeleri.

    Allah Rasûlü: "Kadının odasında kıldığı namazı, evinde kıldığı namazından daha iyidir. Odasının gizli bir köşesinde kıldığı namazı da odasında kıldığı namazından daha iyidir." (Beyhakî, es-Sünenü`l-kübrâ NI/131.) buyurmuştur.
    Yani ne kadar çok sakınırsa o kadar iyi olur demektir. Bu konuda farzlarla nafileler arasında fark yoktur. Yani teravihe gitmeleri de hoş değildir. Yalnız bazı Islâm alimleri, giriş çıkış kapıları ayrı olduktan sonra özellikle yaşlı kadınların camiye gitmelerinde sakınca olmamalıdır, demişlerdir. Ancak gitmeleri halinde onların da edeplerine son derece dikkat etmeleri, "cilbab" denen koyu ve süssüz dış elbiselerini mutlaka üzerlerine almaları gerekir. Cenaze namazı için evlerinden çıkmaları ise mekruh değildir. Çünkü cemaatle kılınmayınca onun yerini alacak bir namaz yoktur. Kadınların camiye gitme meselesini ayrıca ele alacağız.

    Namaz kıldırmakta olan birisine, imamlığa niyet etmiş olsun ya da olmasın, bir erkeğin uyması ve namazı cemaatle kılmaları caizdir. Halbuki, kadına da kıldırmayı niyet etmemiş olması halinde kadın ona uyup namazı beraber kılamazlar.

    Kadınların cuma ve bayram namazlarını kılmaları farz değildir, ama kılarlarsa olur.

    Cemaatle namaz kılınması halinde kadınlar erkeklerin ve varsa çocukların arkasında saf tutarlar. Eğer aynı namazı beraberce kılmak şartıyla kadın erkeklerin bulunduğu safta namaza durursa, sağındaki solundaki ve arkasındaki erkeklerin namazı boşa gider (fâsit olur).
    İslam Ansiklopedisi




  4. 4
    Rabbimiz Tebâreke ve Teâlâ şöyle buyuruyor:
    “Ey iman edenler! Allah’a, Rasulüne, Rasulüne indirdiği Kitaba ve daha önce indirmiş olduğu kitaplara iman edin! Kim Allah’ı, Meleklerini, Kitaplarını, Rasullerini ve ahiret gününü inkâr ederse o, uzak bir sapıklığa düşmüştür!”
    Nisâ 136

    yukardaki zikredilen ayeti tekrar oku sonra mesheplermi resulun emirlerimi karar ver meshepler dersen sadece acırım sana



  5. 5
    Alıntı kayseril Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    yukardaki zikredilen ayeti tekrar oku sonra mesheplermi resulun emirlerimi karar ver meshepler dersen sadece acırım sana
    Kardeşim Resulün o emirlerini açıklayanlar
    hüküm çıkaranlar kim
    gidip kopyalayıp yapıştırıyorsun bu kolay
    ama bu açıklanmış haline nasıl ulaştın
    sen kendine acı bence
    bütün flkıh ve akaid ilimlerini yok sayarak
    artık haddi aşmış durumdasın
    bir kez daha soruyorum
    bu alıntı yaptığın ayeti kerimeyi ve hadisleri
    orijinal metinden senin anlayacağın
    şekilde çevirip,tefsir edenler hükümler çıkaranlar kim?
    sana desem ki Kur'anı başından ayet,ayet çevirerek
    anlamına göre açıklayarak hükümler çıkar
    insanlarda amel etsinler bunu yapabilirmisin?
    yapamazsın dime o zaman bu ilme sahip olan Alimlere dil uzatma







  6. 6
    hiçbir alime dil uzattığım yok sen haddini aşıyorsun sen büyükleniyorsun sen kopyala yapıştır yapıyorsun bana dil uzatıyorsun ben sadece hadisleri alıyorum sen onlara muhalefet oluyorsun kendini alim gibi görüyorsun ben sadece sıradan biriyim ALLAH SENİ ISLAH ETSİN SEN SAPKINSIN



  7. 7
    yazına çok güldüm,neden mi?
    çok komiksin kendini tarif etmişsin
    ama Ayet ve hadisleri sapıklığa alet etme



  8. 8
    AMİRA kardeşimde benimle aynı fikirde demekki doğruyu gören var ALLAHA şükürler olsun istersen birde onun iletisini oku tabi sen bana kafayı taktığın için gözlerin görmüyor diğer yorumları



  9. 9
    Hanımlar neden tartışıyorsunuz burası kişisel tartışma yapacak yer degil.Allah rızasını kazanmak için güzel paylaşımlar yapalım ne dersiniz



  10. 10
    Allah senden razı olsun elmas her paylaştığım şeye muhalefet oluyor hem kendi hemde beni geriyor



namaz kılarken kadın ve erkek arasındaki farklar,  erkek ve kadınların namaz kılış arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir,  erkek ve kadınların namaz kılış arasındaki benzerlik ve farklılıklar,  Kadın erkek namaz farkı,  namaz kilmanin erkekle kadinin sekli kimden ayirt edildi,  namazda kadın ve erkekler arasındaki farklar,  secdede kadınla erkek arasında fark varmı