Soru ve Cevaplarla İslam ve Namaz Soruları Forumundan Namazın sonunda, sadece sağa selam verip kalkılırsa, namaz geçerli olur mu? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Namazın sonunda, sadece sağa selam verip kalkılırsa, namaz geçerli olur mu?

    Reklam




    Namazın sonunda, sadece sağa selam verip kalkılırsa, namaz geçerli olur mu?

    Namazın sonunda selâm vermek vaciptir. Yani önce sağ tarafa, sonra da sol tarafa yüz çevirerek اَلسَّلامُ Esselâmü, demek. Böylece namaz bitmiş olur. Selâm kelimesi üzerine عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّهْ aleyküm ve rahmetullah ilâvesi vâcib değil, sünnettir. Bir görüşe göre de, sadece sağ tarafa selâm verilmesi vâcibdir, sol tarafa ise sünnet. Namazdan çıkmak için sadece bir tarafa selâm vermiş olmak kâfidir. Binâenaleyh, bir tarafına selâm vermiş imama artık uyulmaz. (bk. Mehmet Dikmen, İslam İlmihali)

    Selâm hangi sözlerle yerine getirilir?

    «Es-Selâmu aleyküm ve rahmetu'llahi» denilir. Muhtar olan burdur. Selâm kelimesinin başına (Elif-Lâm) koymak daha uygundur. (El-Muhit - Serahsî - Fetâvâ-yi Hindiyye.)

    Hanefilere göre, selâmın sonunda “Ve berekâtühü” denilmez. Aynı zamanda ikinci selâmı birincisine oranla biraz daha alçak sesle söylemek sünnettir. En uygun olan da budur. (El-Muhit / Serahsİ - Et-Tebyin / Zeylaî.)

    Sağ tarafa selâm verdikten sonra sol tarafa vermeden kalkıp namaz kıldığı yerden ayrılacak olursa, dünya sözü etmeden ve dışarı çıkmadan hatırlar da geri dönüp oturarak sol tarafa selâm verirse, kâfi gelirse de fukahanın çoğuna göre arkasını kıbleye çevirdikten sonra artık dönüp selâm için oturmasına gerek kalmaz. Sahih olan da budur. (Tatarhaniyye - El-Kınye.)

    Sağa selâm vermeden sol tarafa selâm verirse, konuşmamışsa sağ tarafa da selâm verir ve sol tarafa verdiği selâmı iade etmez. (kk. Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/267)


    Sorularla İslamiyet



    Paylaş
    Namazın sonunda, sadece sağa selam verip kalkılırsa, namaz geçerli olur mu? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Namazın belli başlı kuralları hareketleri vardır. Bunların fazlasını yapmak bid'at olduğu gibi eksiğini yapmak da bid'at sayılır. Bu nedenle olduğu gibi kılmalı.