Mumine.com ve Misafir Soru - Cevapları Forumundan Bir kadın pijamayla namaz kılabilir mi? Erkek pijamasına benzeyen pijamanın üstüne bir şey giymesi şart mı? Yoksa bu durum namazın sahih olmasına engel mi? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1
    Kayıtsız Üye

    Reklam

    Bir kadın pijamayla namaz kılabilir mi? Erkek pijamasına benzeyen pijamanın üstüne bir şey giymesi şart mı? Yoksa bu durum namazın sahih olmasına engel mi?

    Reklam




    Bir kadın pijamayla namaz kılabilir mi? Erkek pijamasına benzeyen pijamanın üstüne bir şey giymesi şart mı? Yoksa bu durum namazın sahih olmasına engel mi?


    Paylaş
    Bir kadın pijamayla namaz kılabilir mi? Erkek pijamasına benzeyen pijamanın üstüne bir şey giymesi şart mı? Yoksa bu durum namazın sahih olmasına engel mi? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Kadınların tesettürü sağlayabilecek şekilde dikilmiş olan gecelik ve sabahlıkla evlerinde namaz kılmaları caizdir. Erkek pijamasına benzeyen pijamanın üstüne bir şey giyilmesi şart değildir.

    Müslüman kadının giyiminde esas mesele, tesettürü sağlamasıdır. Eli ve yüzü dışında bütün vücudunu örtmesi, açık kalmamasıdır.
    Giyilen bir elbisenin tesettüre uygun olması için de altını göstermeyecek şekilde kalın ve avret yerlerini örtecek kadar uzun olmalıdır. Bunun için altını gösterecek şekilde ince ve şeffaf olan bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz."Elbise altını, tenin rengini belli edecek şekilde ince olursa, bununla avret yeri örtülmüş olmaz. Fakat kalın olsa da, uzva yapışsa ve uzvun şeklini alsa (uzvun şekli görünür hale gelse), bu durumda örtünme hasıl olduğu için men edilmemesi gerekir, namaz caiz olur." (Halebî-i Sağır, s.141; l.Menânü'l-Celü, I/136)

    Bir mü'min namaz kılarken İlâhî huzura çıkmanın şevk ve heyecanını yaşar. Rabbiyle birlikte olmanın, Ona en yakın bulunmanın zevk ve hazzını tadar. Çünkü, insanın Allah'a en yakın olduğu an namazın en mühim rüknü olan secde ânıdır.

    İşte böyle bir hâlette bulunan mü'minin namaza hazırlanırken de ayrı bir hassasiyet, itinâ ve titizlik içinde bulunması gerekir. Namazın farz, vacip ve sünnetleri yanında, müstehap ve âdâbına da azamî ölçüde riâyet etmesi onun namazdaki mânevî hisse ve feyzinin derecesini arttıracaktır.

    Aynı şekilde namazın mânâ ve ruhuna ters düşen, namazı bozan, mekruh kılan davranış ve hareketlerden kaçınmak, uzak durmak da o nisbette namazın sevap ve faziletini çoğaltacaktır.

    Namaz kılarken insanın işlemiş olduğu mekruh sayılan birtakım davranışlar vardır. Bunların bir kısmı vacip veya sünnet-i müekkedenin terkiyle meydana gelir ki, bu çeşit hareket tahrimen mekruha girer. Sünnet-i gayr-i müekkede, müstehap ve menduplardan birini terk etmek ise tenzihen mekruha girer.

    Meselâ tadil-i erkân namazın vaciplerinden birisidir. Rükûdan sonra tam olarak doğrulmadan secdeye varmak tadil-i erkânı terk sayıldığından tahrimen mekruh işlenmiş olur. Fakat, namazda göğü yummak gibi bir hareket tenzihen mekruha girer.

    Tahrimen mekruhlar namazın sıhhatine zarar verdiği, sevabını azalttığı halde, tenzihen mekruhlar için aynı şeyler bulunmamaktadır. Bilerek ve kasdî olarak yapıldığı zaman belki ibadetin faziletine bir eksiklik getirse de, esas itibariyle namazın kendisine, sıhhatine bir zarar vermez.

    Pijama veya gecelikle namaz kılmaya gelince; Mehmed Zihni Efendi Nimet-i İslâm isimli eserinde, "Namazda müstehap olan, giyilmesi âdet olan bir elbisedir. Çünkü, mütevaris olan odur. Yani Resul-i Ekrem Efendimiz, Sahabe-i Kiram ve İslâm ulemâsı hep kendi bölgelerinde giyilmesi âdet olan elbiseyle namaz kılmışlardır. Gecelikler de lübs-ü mutad olmakla (giyilmesi âdet olan bir elbise) olmakla, onunla namaz kılmakta kerahet olmaz" der.1

    Buna göre erkeklerin pijama veya eşofmanla, kadınların da tesettürü sağlayabilecek şekilde dikilmiş olan gecelik ve sabahlıkla evlerinde namaz kılmaları mekruh olmaz. Dürer gibi bâzı fıkıh kitaplarında "siyab-ı bezl ile namaz kılmak mekruhtur" denir. Bunun mânâsı, evin dışında giyilemeyecek kadar pejmürde ve hırpânî olan bir elbisedir.

    Bundan, kirli, sâdece ev işlerinde giyilebilen bir elbise veya büyüklerin yanında giyilemeyen elbise mânâsını anlayanlar da vardır. Böyle bir elbise ile namaz kılmak ise sâdece tenzihen mekruhtur. Askılı atletle namaz kılmak ise, namazda bulunması gereken ciddiyete pek uygun düşmez. Namazın sıhhatine bir zarar vermemekle beraber, bunun üzerine bir gömlek giymek daha münasip olur.

    1. Nimet-i İslâm, s. 579 (Osmanlıca nüsha)

    Mehmed Paksu İbadet Hayatımız




kadınlar eşofmanla namaz kılabilir mi,  kadınlar pijamayla namaz kılabilir mi,  bayanlar eşofmanla namaz kılabilir mi,  namaz kılarken etek giymek şart mı,  namazda etek giymek şart mı,  kadınlar namaz kılarken etek giymeli mi,  üstünde birşey olmayan kadınlar