Mumine.com ve Misafir Soru - Cevapları Forumundan Yaklaşık on senedir sedef hastasıyım. . Katran ilacı kullanıyorum; vücuduma yapışan ve çıkmayan ufak parçac Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1
    Kayıtsız Üye

    Reklam

    Yaklaşık on senedir sedef hastasıyım. . Katran ilacı kullanıyorum; vücuduma yapışan ve çıkmayan ufak parçac

    Reklam




    Yaklaşık on senedir sedef hastasıyım. Yıkanırken hassaasiyet göstersem de tenimde yağ bulaşığı kalabiliyor. Katran ilacı kullanıyorum; vücuduma yapışan ve çıkmayan ufak parçacıklar gusle mani mi?


    Paylaş
    Yaklaşık on senedir sedef hastasıyım. . Katran ilacı kullanıyorum; vücuduma yapışan ve çıkmayan ufak parçac Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Sizin durumunuz zaruretten, yani mecburiyetten geldiği için abdeste mani değildir. Çünkü şer’i bir kaide vardır:Zaruret haramı helal derecesine getirir.

    Alimlerimiz “Boyacıların ellerine bulaşan boyaların suyu deriye geçirmese bile namaza abdeste zararı yoktur." demişlerdir. Çünkü bunda zaruret vardır. Sizin durumunuz da bunun gibi değerlendirilebilir.
    Vücudunuza sürdüğünüz ilacın kolayca çıkan kısımlarını giderir ve çıkarmakta zorluk çektiğiniz kısımlar kalsa dahi zaruretten dolayı abdeste veya gusle mani olmaz.Ayrıca vücudun yağlı olması ve vücutta kalan kirler de güsle mani değildir.



sedef hastasıyım,  sedef katran