Mumine.com ve Misafir Soru - Cevapları Forumundan Namaz kılarken ses düzeyimiz nasıl olmalı Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1
    Kayıtsız Üye

    Reklam

    Namaz kılarken ses düzeyimiz nasıl olmalı

    Reklam




    salamun aleykum kadinlarin sesli ve sessiz okuduklari namaz hangileridir ve namazin hangi yerini sesli okurlar ayrintili olarak bildirimisiniz ? mesela evde te kilan 1 bayan sesli ve sessiz kilmakda serbestmidir?gunduz gece namazlari olarak ayrintili yazarsaniz iyi olur onceden okudugunuz icin tesekkur ederim


    Paylaş
    Namaz kılarken ses düzeyimiz nasıl olmalı Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Ve aleykumusselam ve rahmetullahi ve berakatühü gündüz veya gece namazı olarak ayrılmaz her namazdaki duruşumuz aynıdır ayrıntılı bilgi için aşagıda verdigim konuyu okuyun,Hayırlı geceler...

    Münferit namaz kılanın namazın kıraatinde ses düzeyi nasıl olmalı?

    Soru

    SORU.Tek başına namaz kılarken sureleri okurken ses düzeyimiz nasıl olmalı A.Konuşur gibi yüksek sesle okuyabiliriz B.Konuşur gibi sureleri okumak uygun değildir C.tamamiyle sessiz olmalı sadece düşünerek okumalıyız D.fısıltı şeklinde okumalıyız ama dilimiz hareket etmeli kelimeleri tam telaffüz etmeliyiz. Hangileri doğru


    Cevap

    Değerli kardeşimiz;
    Namazda süre veya duaları okurken dil ile söylemek gerekir. Kalbimizden geçirmek yeterli değildir. Yüksek sesle yani kulağımızla işitecek şekilde okumak şart değildir. Yani okuduğumuz duaları hissedecek şekilde okumalıyız.

    Yalnız başına namaz kılan kimse sabah, akşam ve yatsı namazlarını dilerse aşikare bir okuyuşla ve dilerse gizli bir okuyuşla kılar. Geceleyin kılacağı nafile namazlarda da hüküm böyledir. Fakat öğle ve ikindi namazlarında ve gündüz kılacağı nafile namazlarda gizli okuması vaciptir.


    Fatiha ve diğer sureleri, namazda dili kıpırdatmaksızın ve ses çıkartmaksızın zihinden tekrarlama okuma (kıraat) sayılmaz, yani böyle yapmakla namazın rüknü olan kıraat yerine getirilmiş olmaz. Kişinin kendi duyabileceği bir sesle, fısıldar gibi, harfleri yerlerinden çıkartarak ve eğer yanında başkaları varsa onları namazda rahatsız etmeyecek bir şekilde okuması gerekir. Kıraatte dilin oynaması şarttır.


    Öğle ve ikindi namazları tek başına da kılınsa, cemaatle de kılınsa kıraatin gizli yapılması vaciptir. Tek başına kılan kimse veya imam kendi işiteceği kadar bir ses çıkararak Fatiha ve sûreyi okur. Gündüz kılınan nafile namazlarda da gizli okumak aynı şekilde vaciptir.


    Cemaatle kılınan sabah, Cuma, bayram, teravih ve vitir namazlarının bütün rekâtlarında, akşam ve yatsı namazlarının ilk iki rekâtında kıraatı cehrî yapmak, yani sesli okumak vaciptir. Akşam namazının üçüncü rekâtında, yatsı namazının da son iki rekâtında gizli okumak vaciptir. Ancak, tek başına sabah, akşam ve yatsı namazını kılan kimse, isterse kıraati sesli yapar, dilerse gizli olarak okur.


    Bu kıraat şekillerinin gündüz namazlarında gizli, gece namazlarında, Cuma ve bayram namazlarında açıktan okunmasının hikmeti de tefsirlerimizde şöyle anlatılmaktadır:

    Resul-i Ekrem Efendimiz (a.s.m.) İslâma dâvetin ilk yıllarında tebliğ vazifesini gizli olarak yapıyordu. Sahabîlere namaz kıldırdığı zaman da kıraatte sesini yükseltir, namazları cehri kıldırırdı. Müşrikler Peygamberimizin sesli kıraatini duyunca şiirlerle ve uydurdukları sözlerle karıştırmaya başladılar. Peygamberimize de hakaret ederek işi alay etmeye kadar vardırdılar. Müşriklerin bu çirkin hareketine meydan verilmemesi ve Müslümanların eziyetlere maruz kalmamaları için bir âyet-i kerime nazil oldu: “Namazında sesini ne çok yükselt, ne de fazlaca kıs; ikisi ortasında bir yol tut.”1 Âyette, müşriklerin duymalarına mâni olmak için Peygamberimizin sesini yükseltmemesi isteniyordu.2

    Bundan sonra Peygamberimiz, öğle ve ikindi namazlarında, müşriklerin eziyetiyle muhatap olamamak için kıraatı gizli yaptı. Akşam namazı vakit ise onların yemek saati, yatsı ve sabah da uyku saatleri olduğundan bu namazlardaki kıraati açıktan yaptı. Cuma ve bayram namazları da zaten Hicretten sonra farz ve vacip kılındığından, müşriklerin de bir zararı olmayacağından kıraatler cehrî oldu.


    1. İsrâ Sûresi, 110.

    2. İmam ez-Zemahşerî. Tefsîrü’l-Keşşâf. (Kahire: Dârü’l-Mushaf, 1397-1977), 3:196.

    Mehmed Paksu İbadet Hayatımız







namaz kılarken ses,  namaz sesli kılınırmı,  namaz sesli kilinirmi,  namazı sesli kılmak,  sesli namaz kilinirmi,  namazda sesli okumak,  sesli namaz kılınır mı