Mumine.com ve Misafir Soru - Cevapları Forumundan Adetli iken ezber yapılır mı? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1
    Kayıtsız Üye

    Reklam

    Adetli iken ezber yapılır mı?

    Reklam




    kurandan ezber yapmaya calisiyorum.haftada bir ozel hocaya gidiyorum.adetli ikende devam ediyorum.eyer ara verirsem tekrarlamazsam cabuk unutuyorum ve sogukluk oluyor geridekaliyorum.ama adetli ilen yasini serif kitabindan ezberleyip tekrar yapiyorum.gunahmi isliyorum acaba.


    Paylaş
    Adetli iken ezber yapılır mı? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Âdet gören kadının Kur'an okuması
    Diyanet İşleri Başkanlığının gerçekleştirdiği istişare toplantısında alınan kararlarla ilgili bilir bilmez, kararları okumuş okumamış birçok kimsenin ileri geri konuşmaları ve yazmaları karşısında biz de Yeni Şafak'ta beş yazı yazarak alınan kararları değerlendirmiş, bu toplantıda ümmetin icmâ'ına aykırı bir karar alınmadı demiştik Kadının özel hallerinde (âdet ve lohusalık hallerinde) mescide girmesi, tavaf yapması, Kur'an'a dokunup onu okuması konularında karara geçen ifadeler de tartışma konusu yapıldığı için bu üç meseleyi Gerçek Hayat'ta biraz açmaya çalıştık Bu yazıda son konuyu ele alacağız
    1 Dokunma konusu:
    İbn Rüşd Mushaf'a dokunma konusunda özetle şunları söylemiştir: Cünüp olanın Mushaf'a dokunmasını bazı fıkıhçılar caiz görmüş, çoğunluk ise menetmişler; yani caiz olmadığı hükmüne varmışlardır Bunlar abdesti olmayan kimselerin de Mushaf'a dokunmalarının caiz olmadığın söyleyenlerdir Bu ihtilafın (farklı ictihadın) sebebi, "Ona tertemiz olanlardan başkası dokunamaz" (Vâkıa: 56/79) mealindeki âyettir Abdest bahsinde bu âyetle ilgili farklı anlayışlardan söz ettik Hayızlı kadınların Mushaf'a dokunmasını caiz görmeyenler de yine aynı delile dayanmaktadırlar (31)
    İbn Hazm de Mushaf'a abdestsiz veya cünüp ve hayızlı olanın dokunmalarının caiz olduğunu savunurken Hz Peygamber'in (sa) Herakliyüs'e gönderdiği mektupta âyetin de bulunduğu, mektubun bir gayr-i müslime verildiği ve onun âyete dokunmasında sakınca görülmediği vâkasına dayanmaktadır Çoğunluğun dayandığı "Mushaf'a abdestsiz ve cünüp olanların dokunamayacağını ifade eden" rivayetin ise sahih olmadığını, sahih olanın ise mürsel olduğunu (Hz Peygambere kadar raviler zincirinin kesintisiz olmadığını) ileri sürmektedir Yukarıda meali geçen âyete gelince İbn Hazm'in onunla ilgili yorumu şöyledir: Allah Teâlâ "dokunmasınlar" demiyor, "dokunmazlar diyor Biz vâkıa olarak Kur'an'a herkesin (temiz, pis, müslüman, kâfir) dokundukların görüyoruz; şu halde bu âyette geçen kitaptan maksat Mushaf değil, 78 âyette açıklanan "meknûn; yani gizli, saklanan" kitaptır, Kur'an'ın levh-i mahfuzdaki aslıdır ve ona ancak melekler dokunabilir(81-84)
    2 Okuma konusu:
    İbn Rüşd konuyu şöyle özetliyor: Bu konuda fıkıhçılar farklı hükümlere vardılar Çoğunluk cünüp ve hayızlı olanın Kur'an'ı okumasını caiz görmezken bazıları caiz gördüler İhtilaf sebebi "Hz Peygamber'i, Kur'an okumasını, cünüplükten başka hiçbir şey engellemezdi" mealindeki rivayettir Caizdir diyenlere göre bu rivayet bir şey ifade etmez; Hz Peygamber "Cünüplük yüzünden okuyamıyorum" demedikçe rivayetten bu sonuç çıkarılamaz; cünüp olduğunda okumamasının başka sebepleri de olabilir Caiz değildir diyenlere göre bu sözü rivayet eden sahâbî kendiliğinden bunu söyleyemez, bir bilgisi olmaldır Çoğunluk hayızlı kadın konusunda da iki guruba ayrılmışlardır İmam Malik, hayızın uzunca bir müddet sürdüğünü göz önüne alarak "az miktarda okur" derken diğerleri hayızlı ile cünübü birbirinden ayırmamışlardır (31-32)
    İbn Hazm "Kur'an'ı okumak, tilavet secdesi, Mushaf'a dokunmak ve Allah'ı anmak; bunların hepsi abdestli olana ve olamayana, cünübe ve hayızlı olana caizdir" diye başlık attıktan sonra genel delilini şöyle açıklıyor: "Bunlar hayırlı işlerdir, teşvik edilmiş, sevap vadedilmiş fiillerdir; bunların bazı hallerde yapılamayacağın söyleyenlerin delil getirmesi (delil ile isbat etmeleri) gerekir" İbn Hazm karşı tarafın ileri sürdükleri delilleri ise ya sahih olmayan rivayetlerden ibaret oldukları veya hükme delalet etmedikleri gerekçesiyle reddetmekte, sahabe ve tabiûn müctehidlerinden kendi ictihadını destekleyen örneklere de yer vermektedir (77-81)
    Fıkıhçıların ihtilaf ve ittifak ettikleri hükümleri açıklayan iki kaynaktan konumuz ile ilgili ictihadları aktarmış olduk Görülüyor ki "kadınların özel hallerinde namaz kılamayacakları ve oruç tutamayacakları" konularında ittifak (icmâ) var; "mescide girme, Kur'an'a dokunma ve onu okuma, gerekli tavâfı yapma" konularında ise ihtilaf edilmiş; çoğunluk bunları caiz görmemiş ama bazı fıkıh alimleri caiz görmüşlerdir İstişare toplantısı kararlarında da söylenen bundan ibarettir
    Fıkıhta icmâ bağlayıcıdır, ama çoğunluğun görüşü bağlıyıcı değildir Meşhur dört mezhepte de bazan biri, diğerlerinin tamamına (bu mânada cumhura, çoğunluğa) muhalif olduğu halde mensupları -çoğunluğun ictihadını değil- tek kalmış olan mezhebin ictihadını uygulamaktadırlar

    Hayrettin Karaman



  3. 3
    aysegul
    Ezber yapmayı bırak, mushafda dokunamazsın, okuyamazsın sadece bakarsın bakmak sevap. Az önceki arkadaş dokunamazlar değil dokunmazlar levhi mahfuz falan sacmalamış. Hiçbir şekilde dokunamazsın. Diyanetin fetvalarını da ciddiye alma zaten diyanetin kurucusu müslüman bile değil. Tutki kadınların akıntısını burun kesilmeyen burun kanı olarak tasvir etmiş ve nice cahil insanları durumlarında sabit kılmıştır. Diyanet o durumda seni okumaya zorluyor. Arkadaşlarımdan biliyorum. Unutuyorum demişsin gusül bu geç normal abdestin bile olmadan sen o dersi oluşan sana fayda vermez Tutki gusulsuz ezberlemeye calısıyormussun, bu senin helakından başka bir şeye sebep olmaz.



  4. 4
    Kayıtsız Üye
    Ben imam hatip lisesi öğrencisinin ve haftada bir ezber vermek zorundayım vermezse o notum 0 olarak geçecek ve kuran dersi baraj veremezsem sınıfta kalıtım .Hocama sordum mecbur Germen lazım diyo ne yapicağım bilmiyorum



  5. 5
    Kayıtsız Üye
    Saçmalik ben 2015 mezunuyum ama hangi hoca olursa olsun hafta da bir kere ezber vermek zorundasin demedi kaldi ki boyle bir durumdayken...
    Allah kolayliklar versin maalesef boyle anlayissiz hocalarda var
    Eger ki degistirebilirsen okulunu degistirmen baska bir imamhatipe gitmen en guzeli hic degilse denemenin rahatligini yasarsin...



  6. 6
    Kayıtsız Üye
    Ben mazeretken vicdanim cok rahatsiz ama ogretmenlerin cogu ezber yapabilecgimi soyluyo imami malige yuymami souluyo ama ben hanefi mezhebine gore yasiyorum



  7. 7
    Kayıtsız Üye
    sen diyaneti kötülüyorsunda acaba hangi şekilde yaşıyorsun ayşegül çok merak ediyorum açıkcası



  8. 8
    Kayıtsız Üye
    Adetliyken hic bir şekilde kur an okunulmaz arkadaşlar



  9. 9
    Kayıtsız Üye
    Adetli iken kuran ezberi yapilmqz fakat maliki meshebinin imami ilimle ugrastigimiz yani talebe oldugumuz icin okuyabilirsiniz diye bir fetva vermistir ama dikkatinizi cekerim maliki meshebinin imami boyle bir fetva vermistir diyanette bu fetvaya uymaktadir ama bana kalirsa okumamak tabiki daha iyidir sonucta o yaptiginiz ezberi Allah rizasi icin yapiyorsunuz



  10. 10
    Hayız olan bir kadının Kurandan bir ezber yapması dinen caiz değildir.Sure ezberlemek te kurandan bir parça okumak olduğuna göre ondada aynı hüküm vardır.Fakat sürekli Kuran ezberi ile ve eğitim ile meşgul olanlar için verilen bir fetva vardır onun ile amel etmeleri caizdir.

    Maliki mezhebine göre hayızlı ve nifaslı kadının Kur’an’ı ezberden okuması caizdir.
    Hayız ve lohusalık sebebiyle, cünüplük dolayısıyla haram olan şeyler yedi husustur: Bütün namazlar, tilavet secdesi, Mushaf’a dokunmak, mescide girmek, tavaf, itikaf ve Kuran okumak. Ancak Mâlikilerde mutemet olan görüşe göre hayızlı ve nifaslı kadının, cünüp olsun olmasın ezberden Kuran-ı Kerim okuması mekruh değildir. Ancak kanın kesilmesinden sonra gusledinceye kadar mutlak olarak hiçbir şey okuyamaz. Çünkü böyle bir durumda özrünün bulunması söz konusu değildir. (Prof. Dr. Vehbe Zuhayli; İslam Fıkhı Ansiklopedisi, c:1, s:357-359)



  11. 11
    Kayıtsız Üye

    Cevap: Adetli iken ezber yapılır mı?

    Ben imam hatip 7. Sınıf öğrencisiyim Maun suresini hocaya vermem gerekiyo Ama adetliyken ezberleme olmuyo diye biliyorum bana acill yardımcı olabilirmisiniz


    Muminem Cevap: Adetli iken ezber yapılır mı?

  12. 12
    Hocanıza özrünüzü belirtin sizi bu hafta muaf tutsun bu ayıp bir durum değildir.



  13. 13
    Kayıtsız Üye
    Diyaneti bilip bilmeden kötüleyemezsiniz. Neye dayanarak bunları söylüyorsunuz bilmiyorm müslüman olmayan birinin diyanet işleri başkanı olma ihtimali var mı sence biraz mantıklı ve araştırara düşün lütfen.



  14. 14
    Hayız olan bir kadının ezber yapması Kurana el sürmesi caiz değildir öncelik le siz araştırın.Diyaneti kötüleme gibi bir durumumuz söz konusu olamaz .



adetliyken dua ezberlenir mi,  adetliyken sure ezberlenir mi,  adetliyken sure ezberlenirmi,  adetliyken ezber yapılır mı,  adetliyken sure ezberleme,  adetliyken kuran ezberlenir mi,  adetliyken sure ezberlenebilir mi