Diğer Kategoriler ve Mezhepler Forumundan neden bir mezhebe baglanmak gerekiyor. Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    neden bir mezhebe baglanmak gerekiyor.

    Reklam




    selamun aleykum herhangi bir mezhebe baglanmadan yaşamak yanlışmıdır.bir mezhebe neden baglanmak gerekiyor.


    Paylaş
    neden bir mezhebe baglanmak gerekiyor. Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    ALEKÜMSELAM KARDEŞİM bu gün dinlediğim radyo programından aklımda kalanları arz edeyim kesinlikle insanın bi mezhebi olmalı diyodu misal hanefi veya şafi diğer iki mezheb ülkemizde pek uygulanmıyor eğer bi mezhebe bağlanmassanız ortada kendi sorunlarınızla yanlız kalırsınız misal hanefi mezhebinin kurucusu islam dinin uzmanı profösörüydü bi yerde zamanını buna ayırdı kuralları dine ve kurana uygun bi şekilde zamana yaydı şimdi biz bi mezhebe uymasak napıcaz başımıza bişey geldi hem dinimizle hemde sosyal yaşantımızla ilgili bizler çokmu akıllıyızki kuraı açıp yada sünnete bakıp hüküm verebilelim velhasıl kardeşim ben bugün bunlara benzer kelimeler dinledim mezhebini bul yani yolunu bul tarikatla mezhebi kimse karıştırmasın



  3. 3
    Alıntı ummu_abdullah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamun aleykum herhangi bir mezhebe baglanmadan yaşamak yanlışmıdır.bir mezhebe neden baglanmak gerekiyor.
    ve aleykumusselam konu ile ilgili faydalı yazıyı okumanız tavsiye edilir.


    Mezhep ile müslüman arasındaki ilişkiyi üç boyutta ele alabiliriz:
    a) Birine bağlanmadan, dîni öğrenmede onlardan yararlananlar (çok mezhepliler).
    b) Birine bağlanarak yalnızca ondan dîni öğrenen ve buna göre amel (hareket) edenler (tek mezhepliler).
    c) Birine bağlanan, gerçeği yalnız onda gören, diğerlerine gitmeyi câiz görmeyenler (mezhepçiler).

    İlgili kaynaklarda (Usûl kitaplarında) bir müslümanın, kendisi müctehid değil ise (müctehidler başkasının mezhebini, ictihadını taklit edemezler) tek bir müctehide bağlanmasını da, birine bağlanmadan, tamamından yararlanmasını da câiz görmüşlerdir (Bu konuda geniş bilgi için benin, Dört Risâle ve İslâm Hukukunda İctihad isimli kitaplarıma bakılabilir).
    Câiz olmayan, İslâm'a zarar veren üçüncü tavır ve yaklaşımdır. Soruda "mezhebe bağlanma" yanında, parantez içinde "kutuplaşma" kelimesine yer verilmiş, bağlanmanın kutuplaşma şeklinde olanı sorulmuştur. Evet, her bağlanma kutuplaşma değildir. Diğer mezhepleri de hak bilen, bunlardan yararlanmayı da câiz gören, farklı mezheplere bağlı müslümanları birbirinden ayırmayan kimseler yalnızca "mezheplidir", bunların bağlılıkları "kutuplaşma" doğurmaz. Mezhebi din yerine koyanlar, bir mezhebe bağlanmayı farz görenler, bir mezhebe bağlanan kimsenin ondan ayrılmasını ve başkalarından da yararlanmasını haram bilenler... işte bunlar mezhepçidir ve kutuplaşma böyle bir yaklaşımdan doğabilir.


    Müslümanlar, yeterli bilgiye sahip olmadıkları için (böyle olanlar) zorunlu olarak bir veya birkaç âlimden yararlanırlar, onların düşünce ve ictihadlarına uyarlar. Ancak bununla yetinmek ve imkân bulunduğu halde bu noktada kalmak câiz değildir. Bir âlime bağlanmak (taklid) bir zorunluluk (zarûret) sonucu câiz olmuştur. İmkân bulup bilgisini artıranlar için bağlanma zorunluluğu derece derece ortadan kalkar.

    Az bilenler, bilgilerini arttırmak için temel kaynakları ve bunlara ait açıklamaları okumalıdırlar,
    kendi aralarında küçük cemâatler (öğrenme toplulukları) oluşturarak problemlerini ve bilgilerini paylaşmalıdırlar.


    Hayrettin Karaman




mezhepler olmalımı