Soru ve Cevaplarla İslam ve Konudışı Soru ve Cevaplar Forumundan Haramdan şifa olur mu? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Haramdan şifa olur mu?

    Reklam




    Selamün Aleyküm kıymetli hocam benim özürlü bir kızım var.Şimdi 4 yaşında gelişim geriliği tanımı konulmuştu..Doktorların tavsiyesi üzerine okul ve kreşlere götürüyoruz Elhamdülilllah çok faydası oluyor.Fakat şöyle birşey var rutin olarak 6 ayda bir Kayseride .. doktora götürüyoruz o da Cerebrolit diye bir ilaç tavsiye etti çocuğun gelişimine yüzde 20 lik bir katkıda bulunur dedi.Ama ilacın içeriğinde Domuz beyni varmış ilaç ithal ve muadili yok.Ne yapmalıyız hocam?Ben Haramda şifa yoktur diye bir hadis duymuştum bu nedenle kullandırtmadım ama öbür tarafta bize emanet verilen bir çocuğun tedavisi var.Yani eğer caizse sonradan vicdan azabı çekmeyelim diye size sormaya karar verdim..Allah 'a emanet
    olun..

    Aziz ilim talibi kardeşim,
    Aleyküm selam ve rahmetullah.
    Hastalıklar imtihandırlar. Çocuk ve mal da imtihandır. Siz hem çocuk ile hem çocuğunuzun hastalığı ile iki kat imtihandasınız.
    imtihanı iki kat olanın ecri de kat kat olur. Eğer sabreder ve hamd ederseniz.

    Sualinize gelince...
    1. Hekiminize hassasiyetinizi mutlaka bildiriniz. Mümkünse hekiminizi de sizinle aynı hassasiyeti paylaşan müminler arasından seçiniz.

    2. Çocuğunuzun ilacının içinde domuz beyni yüzde 20'lik katkı olarak bulunuyormuş. Muadili yoksa, bu "zaruret"e girer ve "ruhsat" hükmüne tabi olur. Caizdir. Fakat muadilinin olmaması bana garip geldi, zira Yahudiler bu konuda daha titizler ve onlar bu hastalığın tedavisinde bu ilaç yerine acaba ne kullanıyorlar. Merak ettim de...

    3. Evet, Allah haramda şifa yaratmamıştır. Efendimiz doğru söylemişlerdir. Bu durumda bu meseleyi nasıl gerekçelendirmeli?
    BİR: Bunu zaten bir ruhsat ve zarurat kabilinden cevazına kail olmuştuk. Bu klasik İslam fıkhının da yaklaşımıdır.

    İKİ:
    Kur'an'ın HARAM KILDIĞIşey "Domuz etidir". Müçtehidlerimiz etine kıyas yaparak domuzun geri kalanını da "haram"ın kapsamında değerlendirmişlerdir. İctihadla bir şey haram kılınamayacağına göre bu kapsam genişletmesi nasıl anlaşılmalı? Bu, Allah Rasulü'nün bazı uygulamaları da göz önüne alınarak anlaşılmalı.

    Peki bu ikisi arasında bir fark olmamalı mı?

    Cevap: Var zaten. O fark, domuz etinin "haram li-aynihi" (bizzat haram, taabbudi haram) kabilinden olması, gerisinin "haram li-ğayrihi" (bir illete mebni olarak) haram olması. Dolayısıyla haram li aynihi olan bir şeyde illet aranmaz. Mesela temizlik, pislik vs. gibi. O takdirde temizlenirse yenilmesi helal olur sonucu çıkarılabilir ki bu doğru değildir. Ama etinin geri kalanı böyle değildir... Kaldı ki beynin et sayılıp sayılmayacağı da tartışmaya açıktır.

    ÜÇ: En önemlisi ilaç hammaddesi olarak kullanılan unsurlar çoğu kez islam fıkhında İSTİHALE adı verilen değişim ve dönüşüme tabi tutulmuş maddelerdir. Bir madde istihale geçirirse aslı haramken tahavvülden sonraki hali helal olur. Mesela bir domuz tuz gölüne düşse ve tuza kesse helal olur. Mesela akıtılmış kan haramdır. Fakat misk bir tür ceylanın kanından elde edilmesine rağmen tahavvüle uğradığı için helaldir. Necaset haramdır. Fakat yansa haramken helal hükmünü alır ve külüyle kap kacak temizlenebilir. Gibi... Mesela Jelatin, bazı alkol çeşitleri (Gliserin gibi), sirke bu hükümdedir.
    HARAM BİR MADDENİN İSTİHALE GEÇİRMESİNDE NEYE BAKILIR?

    Bu çok teknik bir meseledir. Fakirin bu konuda görüşü (bunu bu cevabı okuyacak ilim adamları için yazıyorum) maddenin kimyasındaki değişime dayalı olduğu yolundadır. Mesela, maddenin moleküler yapısında, DNA zincirinde, hücresel yapıda oluşacak asli bir artış veya eksiliş, zincirin önceki haliyle sonraki hali arasındaki diziliş farklılığı, kromozom artışı veya eksilişi ve sıralama farklılığı bunun için yeterli bir delildir.

    SÖZÜN ÖZÜ: Hz. eyyub Sad suresinin 41. ayetinde hastalıktan değil,hastalığın kalbinde ve ruhunda açması muhtemel yaralardan Allah'a şikayet etti. Hastalığa ise sabretti. Zira hastalık musibettir ve bedene arız olan hastalık tali ve geçici bir musibettir. Zira beden asıl değil talidir. Asıl olan manevi bedendir ve ona arız olan hastalık da asıl şikayet edilmesi gereken hastalıktır. Asıl bela odur.
    Aman! ruhunuzun hastalanmasına, bu hastalığın kalbiniz üzerinde iz bırakmasına mahal vermeyin ve sabırla fiziki hastalığı manevi şifaya çevirmenin yolunu bulun. Duam sizinledir ve esasen bu bir duadır...

    Vesselam, veddua....
    Mustafa İslamoğlu




    Paylaş
    Haramdan şifa olur mu? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Haram olan bir şey zararlı olduğu için haram kılınmıştır. Bundan şifa aranması doğru değildir. Helal yollardan Allahu tealanın helal kıldığı şeylerde aramak daha doğrudur.