Soru ve Cevaplarla İslam ve Konudışı Soru ve Cevaplar Forumundan Bu yaşıma kadar kapanmayı hiç düşünmedim ve müslümanım...nasıl oluyor? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Bu yaşıma kadar kapanmayı hiç düşünmedim ve müslümanım...nasıl oluyor?

    Reklam




    37 yaşındayım. Ailem den bazıları kapalılardan hiç hazetmez. Eşimle 23 yaşında 7 yıl gezip tozduktan sonra evlendim. O nun o zamanlar dinle ilgisi hiç yoktu. Yaklaşık 10 yıldır inişli çıkışlı büyük bir alakası var. Kuran okumayı öğrendi ve ilim yapıyor. Yani son 3 senedir iniş yok. Bana gelince çevremde edebiyle saygısıyla tanınan biriyim. Ayakları yere basan bir kadınım. 2 güzel çocuğum var. 8 aylık olan kızım elife baktığım zaman ona nasıl örnek olabilirim die düşünüyorum. Çünkü çok masum çok güzel. Eşim kapanmamı çok istiyor. Ama işin özü ben bu yaşıma kadar kapanmayı cahillik gericilik die bildim ve de hiç üstünde durmadım. Ama kızım doğduktan sonra bende birşeylerin değiştiğini farkediyorum. Mehmet akifin bir dizesi var onu okudum ve çok duyguladım. Çevremden çok tepki alıcağımı biliyorum kapanırsam. Bir işi yarım yamalak yapan biri hiç değilimdir. Yok başımı kapatıyım altına dar kotu giyerim sporunuda giyerim kumaşınıda modayada uyarım diyen birisi hiç değilim. Yani beni ve benim gibileri etkileyen neyse bi taraflarımızı göstermek amacında değiliz. Yani sokakta görseniz sıradan bir tipim. Sadece sanırım büyütülme şeklim, hayat mücadelesi, çalıştığım iş yerleri, ablam abim vs vs... Eşimi çok seviyorum ama o istiyor die kapanamam. zaten böyle birşeyin yanlış olduğununda farkındayım. Eşim çoğu zaman camide namaz kıldırıyor. Dün gece elif hasta oldu. O öksürürken Allah onu benden alırsa saçım başım açımış ne önemi var dedim kendi kendime. Beni anlayan var mı içinizde? Neden bu kapanmak bu kadar önemli? Bu kadar önemliyse neden bu müslüman ülkede müslümanım diyen her kadın kapanmıyor da tam tersine kapalısının bazısı bile bi tuhaf giyiniyor? Yaş 37. Ve ben yeni yeni düşünüyorum ve ne yapıcağımı neden yapıcağımı bilmiyorum. Mesela birinden duydum. ayette geçen o cilbab orda başörtüsü değilmiş. Üst elbiseymiş mi neymiş. Bu tez benim gibileri çok etkiliyor. Ama diyorum Allah orda yakanızı örtün demiş o cilbab la. Herhalde şal vs gibi bir şey önerecek değil. Peki neden namazda kafamızı örtüyoruz orda Allah ın huzurundayız. sokakta değilmiyiz? Yaş 37 benim kafa kapalı değil ama çok karışık. Biz nasıl büyütüldük böyle? Acınacak haldeyiz. Görüntü olarak kafirden bi farkımız yok. Çevre baskısı da çok, öğretilenlerin beyindeki izleri derin. Bana yardım edebilecek varsa bişeyler yazsın. Belki yaşadıklarımı anlayan veya yaşayan vardır aranızda.

    Kızımın iffeti batmakta rezîlin gözüne;
    Acırım tükrüğe billâhi tükürsem yüzüne!



    Paylaş
    Bu yaşıma kadar kapanmayı hiç düşünmedim ve müslümanım...nasıl oluyor? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    senı çok iyi anlıyorum aynı karışıklık benım kafamdada var deli olucam tam anlamıyla guzel cevap bulamıyroum



  3. 3
    Kayıtsız Üye
    ben de aynı şeyleri düşünüyorum ama başkaları değil insanın o ayetten ne anladığı önemli bence nefsimizden korkuyoruz ben şahsen öyleyim. ama ona sahip çıkamadıktan sonra dini vecibeleri yerine getirmenin bir önemi kalmıyor,önce nefsimizi terbiye etmeliyz.



Eşim kapanmıyor,  karım ve kızım kapanmıyo