Soru ve Cevaplarla İslam ve Konudışı Soru ve Cevaplar Forumundan Cevşen Takmak Caiz midir? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Cevşen Takmak Caiz midir?

    Reklam




    Cevşen Takmak Caiz midir?

    Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte “bir tür zırh, savaş elbisesi” anlamına gelmektedir.
    Terim olarak ise Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar.
    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.”
    Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)’den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi?
    Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.
    alıntı


    Paylaş
    Cevşen Takmak Caiz midir? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Teşekürler peki cevşenül kebir kitabı var okuyoruz güzel bi kitap bunun hakkındada bilgi verirmisiniz



  3. 3
    bunları blmiyordum öğrendik ALLAH C.C razı olsun



  4. 4
    allah razı olsun bende bilmiyordum allah korusun takmayı düşünüyordum şirk koşmak olduğunu bilseydim böyle bir şeyi düşünmezdim bile benim için çok aydınlatıcı oldu çok saolun



  5. 5
    Allah razı olsun benimde bebeğim var 1.5 yaşında geceleri hep ağlayarak uyanıyor çare olurmu diye düşünüyordum iyki yazmışsınız bu yazıyı.



  6. 6
    bende yanlıs biliyormusum bende takarım arada kızıma cevsen ama çogunluk unutuyodum takmayı ama amelim farklıydı takarken



  7. 7
    bu bilginin kaynağı nedir? bu bilgilerin doğru olmadığını düşünüyorum. bende cevşen takıyorum ve din konusunda ihtisas yapmış birçok kişinin de taktığını gördüm ve onlara sordum. sakıncası olmadığını söylediler. lütfen bu bilgileri tekrar kontrol edin ve kaynak vererek yayınlayın.



  8. 8
    Kuran ı Kerim de ve kudsi hadislerde detaylı araştırma yapmadan her konu hakkında yorum yapmanın doğru olduğunu düşünmüyorum bende. Sadece soru soran şahsın değil herkesin böyle mühim konularda araştırma yapması gerekli bende araştırıp en kısa zamanda cevap yazacağım inş..



  9. 9
    Cevşen takmanın maddi-manevi faydaları nelerdir?

    Te'sirin ve şifanın Allah'tan olduğuna inanarak, içlerine sadece ayet veya Allah'ın isim ve sıfatlarının yazılmış olduğu bir muskayı taşımada bir beis yoktur. (Sünen-i Darimi)

    Amr b. Şuayb’ın (ra) dedesinden rivayete göre, Resulullah (asm) şöyle buyurdu:
    …“Allah’ın gazabı ve azabından, kullarının şerrinden, şeytanların vesveselerinden ve bana yaklaşmalarından Allah’ın eksiksiz olan tam kelimelerine sığınırım.” Bu durumda hiçbir şey ona zarar vermez. Abdullah b. Amr, akıl baliğ olan çocuğuna bu duayı belletir. Okuyamayacak küçük çocuklar için bir kağıda yazıp onun boynuna asardı. (Tirmizî)

    Hz. Ali (ra) ve Hz. Hüseyin’den (ra) rivayetle:
    “Peygamberimiz’den (asm) işittim. Kendisi bir gün zırhını giymiş oldukları halde Uhud Dağı’na gidiyordu. Hava gayet sıcaktı. Aleyhissalatü vesselam Efendimiz buyurdular.

    “Gökyüzüne baktım ve dua ettim. Gök kapıları açıldı. Cebrail (as) nurlara bürünmüş olduğu halde nazil oldu. Dedi:
    “Sana Cenab-ı Hak’tan selam ve tahiyye ve ikram hediye getirdim.”

    Ben ta’zimen selamlarını aldım. Cebrail (as) buyurdular:
    “Üzerinden şu zırhı çıkar, bu duayı oku. Bu duayı üzerinde taşır ve okursan zırhtan daha büyük te’siri vardır.”

    Peygamber (asm), Cibril-i Emin’e sordu:
    “Bu duanın te’siri ve hassası yalnız bana mıdır? Yoksa ümmetime de şamil midir? Cebrail (as) dedi:
    “Ya Resulallah! Bu duanın sevabını Allah-ü Azimüşşan’dan gayrı kimse bilemez.” (Cevşen Meali)

    Hadislerden anlaşıldığı gibi niyetimize dikkat ederek cevşen takmanın (kolye şeklinde olanlar da dahil) her hangi bir sakıncası yoktur. Fakat günümüzde satılan cevşenlerin içinde gerçekten cevşen olup olmadığı meçhuldür. Bu yüzden cevşenin güvenilir kişilerden alınması ve kontrol edilmesi daha sağlıklı olacaktır.




  10. 10
    Allah razı olsun inş.



  11. 11

    --->: Cevşen Takmak Caiz midir?

    Cevşenü'l Kebir takmanın batıl, okumanın doğru olduğunu söyleyenler oluyor. Bu konuyu aydınlatabilir misiniz?


    Muminem --->: Cevşen Takmak Caiz midir?

  12. 12
    Cevşen Takmak

    Cevşenü'l Kebir takmanın batıl, okumanın doğru olduğunu söyleyenler oluyor. Bu konuyu aydınlatabilir misiniz?
    Cevap

    Cevşenin okunmasını tavsiye eden hadis-i şerifin içinde takmak da tavsiye edilmiştir. Cevşen kitaplarının başında, İmam Zeynelabidin'in babası İmam Hüseyin'den ve dedesi İmam Ali (r. anhüm)'den rivayet ettiği şu hadis-i şerif vardır:
    "Peygamberimiz (asm)'dan işittim. Kendisi birgün zırhını giymiş oldukları halde Uhud dağına doğru gidiyordu. Hava gayet sıcaktı. Gök yüzüne baktım ve Allah'a dua ettim. Cebrail (as) nurlara bürünmüş olduğu halde nazil oldu.... Cebrail (as) buyurdular: Üzerinden şu zırhı çıkar bu duayı oku. Bu duayı üzerinde taşır ve okursan zırhtan daha büyük tesiri vardır dedi. Allah Resuûlü: 'Kardeşim Cibril! Bu sadece bana mı yoksa hem bana hem de ümmetime midir?' diye sordu. Cibril dedi ki: Ya Resulallah! Bu dua, Yüce Allah'tan sana ve ümmetine bir hediyedir."
    İslam'da böyle mübarek duaların okunması, takılması ve hastalara üflenmesi gibi şeyler vardır ve hakikattir. Bunlara itiraz edenler, ya Vehhabilerdir, ya da Vehhabiler'den gelen bu fikirleri fark etmeden neşredenlerdir.
    Hiç tereddüdsüz takabilirsiniz.
    kaynak: risaleonline.net



  13. 13
    takmakta sakinca yok yeterki niyet temiz olsun sadece ona siginir ondan medet umarsak tabiki bu bir sirk e kosmaktir ki Rabbim hepimizi sirkten korusun



  14. 14
    MUSKA VE CEVŞEN TAKMAK CAİZ DEĞİLDİR

    Muska Takmak Caiz midir? 1) Ukkabe bin Âmir el-Cuheni (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e bir topluluk geldi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) dokuzu ile beyatleşti ve birinden el çekti.

    Dediler ki:

    −Ya Rasulallah! Dokuzu ile beyatleştin, bunu neden terk ettin?

    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −‘Şüphesiz ki onun üzerinde temime var’ dedi. Sonra onu eliyle kopardı ve onunla da beyat etti ve Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −‘Kim temime takarsa kuşkusuz ki Allah’a şirk koşmuştur’ buyurdu.”

    Temime: Nazar boncuğu ve muska demektir.

    Temime’nin anlamları:

    a) Göz değmesini engellemek için boyna takılan bir nesne.

    b) Sırma yahut ipe dizilen alacalı, beyazlı, siyahlı boyuna asılan boncuktur.

    c) İçerisine sure veya koruma duaları yazılan kolyedir.

    d) Çocukların boyunlarına asılan muskadır.

    Ahmed 17427

    2) Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anhuma)’nın hanımı Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle demiştir:

    “Yaşlı bir kadın humre hastalığını okumak için bize gelirdi. Abdullah eve gireceği vakit öksürerek ses çıkarırdı. Bir gün Abdullah eve geldi ve kadın onun sesini işitince korkusundan sedirin altına gizlendi. Abdullah geldi ve oturdu. Bana dokundu ve (belimde ki) ipi buldu.

    Bana:

    −Bu nedir? dedi.

    Ben de dedim ki:

    −Humreden dolayı benim için okunmuş rukyedir. Onu çekip koparıp attı ve şöyle dedi:

    −Andolsun ki Abdullah’ın âilesi şirkten uzaktır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i şöyle buyururken işittim:

    −‘Şüphesiz temaim ve tivele şirktir.’

    Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:

    −Bir gün dışarı çıktım biri bana baktı ve gözümden yaş aktı. Gözümü okuduğum vakit yaş akması kesildi. Okumayı terk ettiğim vakit ise gözümden yine yaş aktı.

    Abdullah ibni Mesud (Radiyallahu Anhuma) dedi ki:

    −O şeytandır. Ona itaat ettiğin vakit seni bırakıyor. Ona asi olduğun vakit parmağını gözüne sokuyor. Eğer sen Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı gibi yapsaydın daha hayırlı ve şifa bulmaya daha layık olurdun. Gözün ağrıdığı zaman, gözüne suyu serpersin ve şöyle dersin dedi.”

    أَذْهِبِ الْبَاسَ، رَبَّ النَّاسَ، اِشْفِ، أَنْتَ الشَّافِي، لاَشِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ، شِفَاءً لاَيُغَادِرُ سَقَماً

    Temaim: Temimenin çoğuludur.

    Tivele: Karı koca arasında ki muhabbeti artırmak veya onları ayırmak için yapılan şey.

    İbni Mace 3530, Ebu Davud 3883, Ahmed 3615

    3) Ruveyfia bin Sabit (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Ya Ruveyfia, her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm atarsa yahut boynuna göz değmemesi için boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden uzaktır’ buyurdu.”

    İstinca: Tuvalet temizliği.

    Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108

    4) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

    “Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.”

    Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156

    5) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

    “Efsun yapmak, muska takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir.”

    Ebu Davud 3883, İbni Mace 3530, İbni Hibban 1412, Ahmed Müsned 1/381, Albânî Sahiha 331

    Cevşen Takmak Caiz midir? Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte “bir tür zırh, savaş elbisesi” anlamına gelmektedir.

    Terim olarak ise Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar.

    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

    “Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.”

    Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)’den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi?

    Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.




cevşen takmak,  cevşen takmak günah mı,  cevşen takmak günah mıdır,  cevşen takmak günahmı,  cevşen takmak caiz mi,  cevşen takmak caiz midir,  gümüş cevşen