Soru ve Cevaplarla İslam ve Konudışı Soru ve Cevaplar Forumundan Başkasının spermiyle hamile kalmak caiz mi? Tüp bebek... Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Başkasının spermiyle hamile kalmak caiz mi? Tüp bebek...

    Reklam




    Başkasının spermiyle hamile kalmak caiz mi? Tüp bebek...

    Kadın ancak kendi kocasının spermini alabilir. Kendi kocası dışında birisinin spermiyle hamile kalması caiz değildir.

    Sperm bankasına konan sperm, erkeğin ileride kendi nikahlı eşinin rahmine, tüp bebek yöntemiyle yerleştirilip gebe kalmasını sağlamak amacıyla verilecekse bu uygulama zaruret durumlarında caizdir. Ancak böyle yapılmayıp, bankada toplanan spermler, daha sonra talepte bulunacak olan diğer kadınlara verilecekse caiz değildir. Çünkü bu işlem, zinanın yasaklanış gerekçelerinden birisi olan çocuğun nesebinin sahih olmaması, nesep karışıklığı sonucunu doğuracaktır. Onun için sperm verenin de talip olup alanın da ortak sorumluluğu vardır. Aralarında nikah bağı olmadığı için yaptıkları iş günahtır.

    Kısaca sperm bankasına sperm vermek, sperm almak -nikahlı eşler arasındaki alış-veriş hariç- haram olmanın yanısıra, sosyal bir felakettir. Çünkü bütün ilahi dinlerin ortak beş hedefinden birisi neslin korunmasıdır. Zinanın haram kılınmasının en önemli nedenlerinden biri de budur. Bu uygulama nesillerin dejenere olmasına, nesebi belli olmayan çocukların dünyaya gelmesine, sperm yoluyla stratejik amaçlı olarak bir çok hastalıkların aktarılabilme olasılığına vb. bir çok sosyal problemlerin ortaya çıkmasına sebebiyet vereceği için caiz değildir. Ancak çeşitli tıbbî nedenlerden dolayı kişinin kendi spermi alınıp dondurularak daha sonra kendi nikahlı eşine verilirse bu uygulama caiz olur.

    Sorularla İslamiyet Editör



    Paylaş
    Başkasının spermiyle hamile kalmak caiz mi? Tüp bebek... Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Bu şekilde bebek sahibi olmak dinen uygun görülmez. Bebek sahibi olmak için farklı yollar bulunmaktadır. Bu tedavi yöntemleri uygulanmasına rağmen bebek sahibi olunmuyorsa bir hikmet vardır deyip kadere razı gelmek lazım. Belki Allahhu teala o kimseler çocuğu ile imtihan olacağı için Allah bebek sahibi olmalarını istememiştir.