Soru ve Cevaplarla İslam ve Konudışı Soru ve Cevaplar Forumundan Tecavüz sonunda hamile kalmış kadına kürtaj caizmi? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Tecavüz sonunda hamile kalmış kadına kürtaj caizmi?

    Reklam




    El-Ezher üniversitesi hocalarının, tecavüz sonunda hamile kalmış kadınlara kürtaj hakkı tanıdıklarına dair şöyle bir haber okudum:
    “Sünni İslam âleminde saygın bir yeri olan Mısır’daki El Ezher Üniversitesi İlahiyat Fakültesi önceki gün fetva niteliğinde yayımladığı bildiride, tecavüz sonucu hamile kalan kadınların derhal kürtaj yaptırması gerektiğini bildirdi. Kürtajın ’sosyal istikrarı’ güvence altına alacağı bildirildi. Kürtajın gerçekleştirilmesi için mağdurun hamile olduğunu öğrenir öğrenmez doktordan yazılı tavsiye alması şart koşuldu. El Ezher eğitim kurumu Şeyhülislamı Muhammed Seyyid Tantavî “Tecavüz kurbanı kız veya kadına İslam’da kürtaj hakkı tanınır. Bu yüzden günah işlemiş sayılmaz” diyor. Yasalar kadınların ‘gereklilik’ dışında kürtaj yaptırmasını yasaklıyor. Annenin hayatının tehlike altında olması, sağlığının elvermemesi ya da ceninde anormallik olması gibi zorunlu hallerde kısıtlı olarak kürtaj izni veriliyor. Ülkede her yıl ortalama 20 bin tecavüz olayının yaşanması üzerine Mısır hükümeti de bu konuda bir yasa hazırlıyor.”
    Bosna faciasında tecavüze uğrayıp hamile kalan kadınlarla ilgili olarak da bu konu ortaya atılmış ve tartışılmış idi.
    Fıkıh kitaplarında, hamilelik üzerinden kırk beş veya yüz yirmi gün geçmedikçe bazı mazeretlerle çocuğun öldürülebileceğini caiz görenler olmuştur. Bu görüşün deliline bakıldığında, konu ile hiçbir alakası bulunmayan bazı hadislere dayanıldığı görülür. Bu hadislerde Peygamberimiz (s.a.), Kur’an-ı kerim’de geçen “insanın yaratılmasının safhalarıyla” ilgili âyetleri açıklarken iki ayrı rivayette farklı olarak kırk beş veya yüz yirmi gün geçtikten sonra ruhun üflendiğini söylüyor. Bazı fıkıhçılar buradan yola çıkarak, zikredilen sürelerden önce rahimde olan şeyin çocuk ve insan olmadığını (hatta bazıları canlı olmadığını) kabul ederek öldürülmesi (kürtaj, düşürme…) caizdir demişlerdir. Bu fetvanın, hükümle doğrudan ilgisi bulunmayan bir hadise dayandığı ve bilgi eksikliğinden kaynaklandığı apaçık ortadadır. Hadisin, belli süreden önce çocuğun öldürüleceğine dair bir şey söylemediği açıktır. Bugün yapılan araştırmalar, döllenmeden sonra rahimde tutunarak beslenmeye başlayan embriyonun hem canlı, hem de bütün özellikleri belirlenmiş bir insan aşaması olduğunu kesin olarak ortaya koymuştur. Bu bilgilerin ışığında, eskiden verilmiş ve bilgi eksikliğine dayanan bir fetvaya dayanmak caiz olamaz.
    İslam’ın kesin hüküm kaynaklarına göre hangi safhasında olursa olsun insanın hayatına son vermek haramdır ve yasaktır.
    İslam ceza hukukunda, hangi ayında olursa olsun rahimdeki ceninin ölümüne sebep olmanın cezası vardır.
    Peygamberimiz (s.a.), “Zinadan bir çocuk olursa bu –kadın nikahlı ise- kocasının (hukuki babasının) çocuğu olur, zina yapan erkek ise bu çocuktan mahrum kalır” buyuruyor. Kadının nikahlı kocası yoksa çocuk kadının çocuğu olur; yine zina yapanın çocuğu olmaz. Bu hadis ve kurallar, zina mahsulü çocuğun öldürülebileceğini söylemiyor, aksine çocuk için bir aile tespit ediyor. Bu çocuk aile için yüzkarası olur diye onu öldürmek, töre cinayetlerinden farksızdır.
    Rahimdeki varlık insan olduğuna göre, sakat doğacak diye onu öldürmek de, doğduktan sonra sakatlandığı için insan öldürmek gibidir. Topal köpeklere bile su vermenin sevap olduğunu söyleyen bir dinde, sakat çocuğun öldürülebileceğini düşünmek bile mümkün olmamalıdır.
    Kürtajın caiz olduğu tek durum, çocuk alınmadığı takdirde ananın yaşamasının mümkün olmadığı hakkında doktor raporudur.
    Zina ve tecavüzde hiçbir dahli ve suçu olmayan bir yavruyu öldürmenin caiz olduğuna bütün dünyanın üniversiteleri caiz deseler yine de bu cinayet caiz olmaz.
    (Hayrettin Karaman)


    Paylaş
    Tecavüz sonunda hamile kalmış kadına kürtaj caizmi? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    aynı fikirdeyim cinayet bance kürtaş



kurtaj harammi,  zina sonucu hamilelik,  tecavuze sonu hamile kalan bebegi aldirabilirmi,  tecavüze uğrayan kadın çocuğu aldırabilirmi