Soru ve Cevaplarla İslam ve Kadın Mahrem Soruları Forumundan Mezi geldiği zaman namaz kılmak için yeniden taharetlenmek gerekiyor mu ? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1
    Aes

    Reklam

    Mezi geldiği zaman namaz kılmak için yeniden taharetlenmek gerekiyor mu ?

    Reklam




    Selamun aleykum , kadinda mezi geldigi zaman namaz kilmak icin yeniden taharetlenmek gerekiyormu yoksa sadece abdest almak yeterlimidir ? Allah razi olsun


    Paylaş
    Mezi geldiği zaman namaz kılmak için yeniden taharetlenmek gerekiyor mu ? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    mezi geldiğinde taharet gerekir.



  3. 3
    İslam fıkhında meni çıkmasında gusül gerekirken yapı olarak temiz
    mezi çıkması ise sadece abdest gerektirmesine rağmen necis kabul edilmiştir
    sorduğun konuya yani mezi ile ilgili hükümlere delil olarak Peygamberimiz (s.av) in
    hadislerini okursan konu hakkında daha ayrıntılı olarak aydınlanacağını umuyorum



    -------------------------------------



    3632) Muhammed İbnu Hanefiye anlatıyor: “Hz Ali RA dedi ki: “Ben mezisi akan bir kimseydim. Bunun hükmü hususunda -kızı hanımım olması sebebiyle- Resulullah AS’a soramamıştım. Mikdâd İbnu’l-Esved RA’a söyledim, o sordu. Şu cevabı almıştık:
    “(Mezisi gelen kimse) zekerini yıkar ve abdest alır.”

    3633) Muvatta ve Ebu Dâvud’un rivayetIerinde Mikdâd şöyle demiştir: “Hz. Ali RA, bana, kendisi için Resûlullah’tan: “Kadınına yakınlaşınca mezisi akan kimseye ne gerektiği hususunda sormamı söyledi. Ali ilâveten dedi ki: “Zira yanımda Resülullah AS’ın kızı var, bu sebeple bizzat sormaktan utanıyorum.”
    Mikdâd der ki: Ben bu mesele hakkında Resülullah AS’a sordum. Şu cevabı verdi:“Biriniz buna rastlarsa fercini su ile yıkasın. Namaz abdesti ile abdest alsın.”
    Ebu Dâvud bir başka rivâyette şu ziyadeyi kaydeder: “...zekerini ve iki husyesini yıkasın.”

    Buhari, Gusl 13, İlm 51, Vudü 34; Müslim, Hayz 17, (303); Muvatta, Tahâret 53, (140); Tirmizi, Tahâret 83, (114); Nesâi, Taharet 112, (1, 96, 97) Gusl 28, (1, 213); Ebu Dâvud, Tahâret 93, (206, 207, 208, 209).

    3634) Yine Ebu Dâvud’un bir diğer rivâyeti şöyledir: “Hz. Ali RA dedi ki: “Ben mezisi akan bir kimseydim, yıkan*maya başladım. (Sonunda) sırtım çatlayacak hale geldim. Durumu Resulullah AS’a zikrettim -veya ona zikredildi-. Bunun üzerine AS:


    Öyle yapma, (her seferinde yıkanma)! Meziyi gördün mü, zekerini yıka, sonra da namaz abdestiyle abdest al. Ancak meni atacak olursan o zaman yıkan!” buyurdular.”
    Ebu Dâvud, Tahâret 93, (203).

    3635) Sehl İbnu Hüneyf RA anlatıyor: “Ben mezi akıntısından epey bir sıkıntıda idim. Bu yüzden sık sık gusül yapı*yordum. Sonunda Resulullah AS’a bu husustan sordum. Bana:


    “Meziden dolayı sana abdest kâfidir!” buyurdular.“Ey Allah’ın Resülü! elbiseye değen meziden ne yapmalıyım?’’ dedim.
    “Bir avuç su alıp, bunu, mezinin değdiğini zannettiğin yerlere serpmen sana yeterlidir!” cevabını verdi.’’
    Ebu Dâvud, Tahâret 83, (210); Tirmizi, Tahâret 84, (115); İbnu Mâce, Tahâret 70, (506).

    3636) Abdullah İbnu Sa’d el-Ensâri RA anlatıyor: “Resulullah AS’dan guslü gerektiren şeyler nelerdir, sudan sonra olan sudan sordum. Şu cevabı verdi:

    “Bu mezidir. Her erkek mezi ifrâz eder. Mezi akınca fercini ve husyelerini yıkarsın, ve namaz abdestiyle de abdest alırsın.”

    Ebu Dâvud, Tahâret 83, (211).

    3637) Hz. Ömer RA anlatıyor: “Ben de (meziyi), kendimden ipek ipliği gibi iner görürdüm. Öyleyse bunu sizden biri görünce (telaşlanmayıp) zekerini yıkasın ve namaz abdestiyle abdest alsın.” Burada meziyi kastetmiştir.- “
    Muvatta, Tahâret 54, (1, 41).




  4. 4
    Aes
    Allah Razi olsun



zevk suyu gelince namaz kılınır mı,  mezi gelince namaz kılınır mı,  zevk suyu akınca namaz kılınır mı,  mezi geldiginde namaz kilinirmi,  zevk suyu geldiginde namaz kilinirmi,  zevk suyu gelince namaz kilinirmi,  mezi gelince namaz kilinirmi