Soru ve Cevaplarla İslam ve Kadın Mahrem Soruları Forumundan bazı kişiler tarafından kapanmamanın günah olmadığını duydum Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    bazı kişiler tarafından kapanmamanın günah olmadığını duydum

    Reklam




    bazı kişiler tarafından kapanmamanın günah olmadığını duydum sadece insanın özel yerlerini kapatması baskada biryerini kapatmamasında günah olmadığını.beyninin kapalı olması gerektiini duydum.kitaplarda böyle yazıyormuş.namaz kılarken bası kapalı değilde temiz bir sekilde bası acıkda namaz kılındıını ve günah olmadıını da duydum.acab bunlar günahmı yoksa deilmi lütfen söyleyin aklım çok karıştı


    Paylaş
    bazı kişiler tarafından kapanmamanın günah olmadığını duydum Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Alıntı SEDA melek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bazı kişiler tarafından kapanmamanın günah olmadığını duydum sadece insanın özel yerlerini kapatması baskada biryerini kapatmamasında günah olmadığını.beyninin kapalı olması gerektiini duydum.kitaplarda böyle yazıyormuş.namaz kılarken bası kapalı değilde temiz bir sekilde bası acıkda namaz kılındıını ve günah olmadıını da duydum.acab bunlar günahmı yoksa deilmi lütfen söyleyin aklım çok karıştı


    SEDA melek kardeşim bunları söyleyenler sapıklık içindedir
    kadınların el yüzü hariç bütün vücudu avrettir
    bazı alimlere göre topuklardan aşağı ayaklar
    avret bazıları avret değildir demişler
    namazın geçerli olması için setr-i avret
    yani el ve yüz hariç bütün bedenin örtülmesi şartı vardır




    -----------------

    Kur'an da örtünme emirleri


    "Mümin erkeklere şöyle: Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar ve ırzlarım korusunlar. Bu kendileri için çok temiz (bir harekettir). Şüphesiz ki Allah, (kullarının ne) yapacaklarından hakkıyla haberdardır."(Nur suresi ayet 30)


    "Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Ziynetlerini açmasınlar. Bunlardan görünen kısım müstesna. Başörtülerini, yakalarının üstünü (kapayacak surette) koysunlar. Zinet (mahal)lerini kendi kocalarından, yahut kendi babalarından, yahut kocalarının babalarından, yahut kendi oğullarından, yahut kocalarının oğullarından, yahut kendi biraderlerinden, yahut kendi biraderlerinin oğullarından, yahut kardeşlerinin oğullarından, yahut kendi kadınlarından, yahut kendi ellerindeki memlukelerden, yahut erkeklerden yana ihtiyacı olmayan hizmetçilerden, yahut henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri ziynetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Hepiniz Allaha tövbe edin ey müminler. Taki korktuğunuzdan emin, umduğunuza nail olasınız."(Nur suresi ayet 31)

    Ey Peygamber! Kendi eşlerine, kızlarına ve Müslüman kadınları*na de ki: Dış elbiselerini (sokak kıyafetlerini) üzerlerine alıp örtünsünler. Bu onların (iffetli) tanınmalarına, eziyet edilmemelerine daha uygun olanı*dır. Allah, çok bağışlayan ve çok merhamet edendir.(Ahzab 59)



    --------------------



    «Ey Peygamber! Kendi eşlerine, kızlarına ve Müslüman kadınlarına de ki: Dış elbiselerini (sokak kıyafetlerini) üzerlerine alıp örtünsünler..»

    Kur'ân-ı Kerîm'de kadınların örtünmesiyle ilgili iki ayrı kavram üze*rinde durulmuştur: hımar ve cilbab..
    Hımar: Başörtüsü demektir. Cenâb-i Hak bunun örtünme şekil ve kap*samını da belirlemiş bulunuyor. Şöyle ki: «Mü'min kadınlara de ki: (Bakıl*ması haram olan şeylerden) gözlerini sakınsınlar; iffet ve namuslarını korusunlar; süs yerlerini -görünen kısımlar dışında- açmasınlar; başörtülerini yakaları üzerine (gelecek şekilde) örtünüp salıversinler..»

    Müfessir Kurtubî'nin de sahih tesbitine göre : Bu âyet inmeden ön*ce Müslüman kadınlar başörtülerini sadece başlarını ve enselerini örte*cek şekilde örtünür; kulaklarını, boğaz ve gerdanlarını açık tutarlardı. 31. âyet inince artık bu saydıklarımız yerlerini de örtecek şekilde başörtüleri*ni örtündüler.

    Böylece «hımar» kelimesi, sözlük anlamını aşarak âyette ifadesini bulduğu şekilde başörtüsü anlamında bir terim hüviyetine girdi.

    Cilbab :
    Baş örtüsünden daha büyük, bedenin önemli kısmını kaplar şekilde dış kıyafettir. İbn Abbas'a ve İbn Mes'ûd'a (Allah ikisinden de razı olsun) göre, Rıda', yani ferace demektir. Ferace, bilindiği gibi kadınların sokakta giydikleri çarşaf veya pelerine benzer bol ve yakasının arka kıs*mı çok defa eteklere kadar uzanan üst giysidir. Kına' ise, daha çok başı ve omuzları örten büyükçe bir örtüdür. Kurtubî bu konuda en sahîh yorum olarak «cilbab» yüz ve eller dışında bedenin tamamını örten bir sokak eibisesidir, diyerek ilim adamlarının görüşünü belirtmiştir.

    Hz. Âişe (R.A.) Validemiz ise, bu konuda şu bilgiyi vermiştir: «Sözü edilen cilbab âyeti inince Allah rahmet etsin Ansar kadınları futalarını yarıp onunla başlarını örterek Hz. Peygamber'in (A.S.) arkasında öylece na*maz kıldılar. O durumda sanki başlarının üstünde kargalar tünemiş gibiydi.»

    Bu bakımdan diyebiliriz ki, İslâm Dini cihanşümul esas ve prensipleri doğrultusunda ve ahlâkî kuralları çerçevesinde kadınlarla ilgili kendine has örtünme ve kıyafet sistemi getirmek suretiyle cahiliye devrinin bu husustaki bütün kötü âdet ve geleneklerini kökünden yıkmıştır.


    Kadının Örtünmesi Farz Mıdır?



    Kadının belirtilen ölçü ve şekilde örtünmesine «tesettür» denilmektedir. Gerek Nûr Sûresi 31. âyette «başörtülerini yakalan üzerine (gelecek şekilde) örtünüp salıversinler» emri;

    gerekse konumuzu oluşturan Ahzâb Sûresi 59. âyette «dış elbiselerini üzerlerine alıp örtünsünler» emri vücup mu, yoksa tavsiye ve nedb mi ifade ediyor? Usûl âlimlerinin birtakım fark*lı görüşleri olmuşsa da, her iki âyeti sahîh hadîslerle ve Resûlüllah (A.S.) Efendimiz ile dört halîfesi devrindeki uygulamayla karşılaştırıp tefsîr ettiğimizde vücup, yani farziyet ifade ettiği rahatlıkla anlaşılmaktadır.
    alıntı...




  3. 3
    Kayıtsız Üye
    Ben kapandım kapandığımı gören bazı kişiler niye kapandın ileriki zamanlarda başkalarına özenip pişman olacaksın deyip içime sıkıntı koyuyorlar ne yapmalıyım



  4. 4
    Etrafındakilere aldırmamaya bak,bu zor gerçekten biliyorum.Ben de benzer şeyler yaşadım daha yaşın erken ne gerek var hayatını yaşa dediler.Çok düşünmüştüm zamanında.Ama inan geçiyor sen bunu inanarak yaptıysan dimdik durmalısın karşılarında.Zamanla onlar sana imrenir hale gelebilir bile.Şeytanın vesveseleri de olabilir bu düşüncelerin.Gönlünü ferah tumaya bak.Rabbim yardımcın olsun



  5. 5
    Kayıtsız Üye
    Kesinlikle bu konuda çevrendekhplere aldris etmemelsn.çunku yaptgn kötü bir sy dgl zaten aksine çok gvzel bir davranş.Allah senin yardmcin olur kardeşim merak etme.



  6. 6
    Kayıtsız Üye
    Yahu kardeşim aptal mısınız siz. Bu yüzden ülkemiz gelişmiş değil. Şunu düşünün:

    Yüce Allah tüm evreni yarattı, her şeyi kontrol ediyor, kaderimizi de o çizdi. Senin kafan kapanmış kapanmamış, niye umursasın? Kişiliğine bakar bu. Kafanı kapatman da kişiliğini belirlemez.



  7. 7
    Kayıtsız Üye
    Bnce yaptığın gayet güzel birşey etrafundakileri umursamamalisin



  8. 8
    Kayıtsız Üye
    Merhaba Allah ıslama Göre Kapanmayı buyurmuştur.Allah için kapanmalıyız



  9. 9
    Kuranda kadının kapanması gerektiği emrolun muştur. Örtünmek farzdır.Çevre için kapalılık olursa o kapalılık olmaz sadece kaşınızdaki ni aksesuar olarak taşıyor olursunuz.



  10. 10
    Kayıtsız Üye
    Bence sakın açılma çünkü bende senin gibi düşünüyodum başkalrına özendim açıldım pişmanım .Acılma dinimizin yolundan ayrılma derim bn.



  11. 11

    Cevap: bazı kişiler tarafından kapanmamanın günah olmadığını duydum

    Allahın emridir kapanmak hanım kardeşler nefsinizin kölesi olmayın .Bir kadın vücudunu sergilememeli .


    Muminem Cevap: bazı kişiler tarafından kapanmamanın günah olmadığını duydum

kapanmamanın günahı nedir,  kapanmamanın cezası,  Kapanmamanın günahı,  kapanmamanin gunahi nedir,  kapanmamanın vebali,  kapanmamanin gunahi,  kapanmamanın günahları