Soru ve Cevaplarla İslam ve Kadın Mahrem Soruları Forumundan Adet döneminde vücuttaki tüyleri almak ve tırnakları kesmek doğru mudur? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Adet döneminde vücuttaki tüyleri almak ve tırnakları kesmek doğru mudur?

    Reklam




    Soru:Yapılmayacağını ve mekruh olduğunu duydum. Bu doğrumudur?

    Cevap
    : Adet döneminde vücuttaki tüyler alınabilir ve tırnaklar da kesilebilir. Hiçbir sakıncası yoktur! Mekruhtur diyenlerin delil getirmesi gerekir


    Paylaş
    Adet döneminde vücuttaki tüyleri almak ve tırnakları kesmek doğru mudur? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    adetli iken alınan tüyler yada kesilen tırnakların mekruh sayılma sebebi güsle ihtiyacımız odlundan dolayı onların gusulsuz vucuttan gitti için mekruh sayıldını duymustum ve cok dikat ediodum ama tırnak ösellikle kesmme gerekirse bundan sora keserim.



  3. 3
    Evet kardesim adet liyken cünüp iken tirnak kesmek tiras olmak mekruhtur.
    Sebebi sudur:
    Cunup olan biri tirnagini kestiyinde tirnakta cunup sekilde vucutan atilir.
    Yani ölüp dirildikten sonra bize ait nekadar sac kil tirnak dokulmus kesilmis ise bize geri doner.
    Ve yikanmamis olanlarda geri donmus olur.

    INSALLAH delilde getiririm once arastirmam lazim kitaptan



  4. 4
    bu konuda ayet ya da hadis yok. dileyen kimse kesebilir



  5. 5
    Benim yukardaki yazdiklarim Imam Gazalinin sozudur.
    Bir bildigi varki boyle uyarida bulunmus.
    Bizim ilimimiz onu ilimi bilgisi kadar guclumudurki mekruh degil diyelim.
    Ben bu vaebalin altina asla girmem .
    Haddimide asar vesselam.



  6. 6
    Kayıtsız Üye
    Sen simdi demissin ya sac kil tirnak diye şöyle bir çelişki var ki hic kimse saclarini bilerek dokmemektedir yani öyle umuyorum, elimizde olmayan bir şey için cünup sayilmamiz ne kadar mantikli bir şey sizce? Bana kalirsa hic bir sakincasi yok tirnak kesmek veya tüy almanin, sonuçta alman gerekiyo olabilir ve sen ay dur adetim ben tuylerimi alayim öyle ol diyemezsin



  7. 7
    adetliyken saç kesilirmi

    Cünüp ve adet olan kadın veya erkek, tırnak ve kıllarını kesebilir dini bir engeli yoktur.



  8. 8
    Kayıtsız Üye
    Aleykum selam we rahmetullah ;

    "Ey Muhammed, sana kadınların hayız halinden sorarlar. De ki: O, kadına eziyet veren bir haldir. Hayız halindeyken kadınlardan uzaklaşın ve temizleninceye kadar da onlara yaklaşmayın. Temizlendikten sonra onlara Allah'ın emrettiği yerden yaklaşın." (Bakara, 222).

    Hadiste ise şöyle buyurulur: "Bu hayız, Allah'ın Âdem (a.s)'in kızlarına yazdığı bir şeydir." (Buhârî, Hayz, 1,7, Edâhî, 3, 10; Muslim, Hacc, 119,120; Ebû Dâvud, Menâsik, 23).

    Âdet gören kadından tamamen uzak mı kalınacağını soranlara Allah elçisi şu cevabı vermiştir:

    "Cinsel ilişki dışındaki şeyler, normal zamanlardaki gibi yapılabilir." (Muslim, Hayz" 16; Nesaî, Tahâret, 18; İbn Mâce, Taharet, 12).

    Kur'ân da, âdetten "pislik" olarak değil, "eziyet" olarak söz edilmiş, bununla, sıkıntıda bulunan hayızlı kadın korunmak istenmiştir. Diğer yandan Hz. Peygamber (s.a.v.)'in eşleriyle dizkapağı ve göbek arası dışındaki normal ilişkilerini sürdürdüğü bilinmektedir. (Buhârî, Hayz, 5, Tahâret,175; Dârimî, Tahâret,108).

    Âdetli kadının temiz olmayan yönü sadece âdet kanıdır. Onun tükrüğü ve teri pis değildir. Pişirdiği yenir ve yemek artığı da temizdir.

    Âişe (r.anha)'den (ö. 57/676) şöyle dediği nakledilmektedir:

    "Allah elçisinin isteği üzerine, ben adetli iken kucağıma yaslanır, Kur'ân okurdu." (Buhârî, Hayz, 2, 3; Muslîm, Hav,15; Nesâî, Tahâret, 173, 174).


    "Adetli iken, kemikli eti ısırır, sonra O'na verirdim. Alır ve benim ısırdığım yerden ısırırdı. Yine âdetli iken su içtiğim kabı O'na verirdim, alır ve ağzını benim ağzımı koyduğum yere koyar ve içerdi." (Muslim Hayz, 14)


    Kadınlar özel (adet) günlerinde cunub sayılmazlar. Kadın veya erkek ancak cunub iken vucud kıllarını ve tırnaklarını kesmeyi gusul abdestinden sonraya bırakmaları edeben güzel olandır. Yoksa kendiliğinden dökülen saç veya vucud kıllarının toparlanıp, gusul abdesti alırken onlara da aldırma diye bir şey yoktur.

    Konuyla ilgili açıklama şöyledir :

    Etek , Kasık arası ve Dübür Kıllarının Alınması

    Etek ve kasık arası tüylerinin temizliği, göbek altından başlayıp avret mahhalindeki kılların alınmasıyla gerçekleşir. Bu temizlikte dübürün, yani dışkı yerinin etrafındaki kılların da alınıp alınmayacağı şartlar dahilinde caizdir.

    İslamî kaynaklarda, etek tıraşı için daha çok "ânet" kelimesi kullanılmıştır. (Gazalî, İhya, I/146, ) ki, bu tâbirde, "dübür" dâhil değildir.

    Nitekim İmam Nevevî, bu konuda şu bilgiyi vermektedir:

    "Tıraş edilmesi sünnet olan etek bölgesi: Her iki cins için, bilinen avret yerlerinin çevresi ve üst kısmıdır. İbn Sureyc'e nisbet edilen "Kiştabu'l-Vedâi" adlı eserde -ki bu kitabın İbn Sureyc'e ait olduğunu zannetmiyorum- dübürün çevresindeki kılların tıraş edilmesinin de sünnet olduğuna dair bir bilgi gördüm. Bu doğru değildir. İtimada şayan hiçbir kaynakta böyle bir şeye rastlamadım. Şayet kirlenmeye sebeb olduğu düşünülerek tıraş edilirse, bunda da bir sakınca yoktur." (Nevevî, el-Mecmu, I/289)

    Yine İslamî Kaynaklara göre, bu temizleme işi, kişilerin kolayına geldiği şekilde; kılları yolarak, "Kils taşı / kılları söken bir ilaç"la veya tıraş ederek yapılabilir. Demek ki, "dübürü"ü tıraş etmemekten dolayı herhangi bir günah söz konusu değildir. Ancak dübürün etrafındaki kılları almanın da bir günahı yoktur.

    Her hafta etek tıraşı olmak, bıyıkları kısaltmak, koltuk altını temizlemek, tırnakları kesmek sünnettir. Şayet başındaki saçını da tıraş etmeyi adet edinmişse, onu da haftada bir tıraş etmesi sünnettir. Bunları kırk günden fazla yerine getirmemek -bütün mezheblere göre- mekruhtur. (Cezerî, el-Fıkhu ala'l-Mezahibi'l-arbaa, 2/44-46; Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslamî, 1/311).

    Hanefilere göre bu tahrimen mekruhtur. (Cezerî, el-Fıkhu ala'l-Mezahibi'l-arbaa, 2/45)

    Saçın bir kısmını kökten tıraş etmek, bir kısmını bırakmak mekruhtur. Bu, Efendimizin (s.a.v.) uygulamasına aykırıdır. (Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311)


    Kasıklar, en geç kırk gün içerisinde mutlaka tıraş edilmesi gertekir... Koltuk altlarını yolmak sünnet olmakla beraber tıraş etmekte de bir sakınca yoktur. Tıraş edilen, yolunan ve kesilen kılları gömmek mendub, hela ve hamama atmak mekruhdur. Bunun hastalığa sebeb olabileceği söylenmiştir (Kurtubî, el-Camiu lî-Ahkâmi'l-Kur îm, II,105; Alâuddîn Abidîn, el-Hediyyetu'l-Alâiyye, s. 335).

    Bu temizlik, bütün peygamberlerin şeriatlarında var olagelen bir temizliktir. Bu temizliğin cunub iken yapılması mekruhtur. Uygun olanı, kişiye gusul abdestli iken temizlemesi gereklidir.

    Edeb demek ; güzel olan , İslamın diğer ibadet ve amellerini topluca değerlendirerek guzel, uygun görüken demektir. Ayrıca musluman bir an önce cunubluk halini gidermelidir. Cunubluğu gidermek varken, gidermeden öyle durup, geciktirip iş güç yapmaya koyulmak bile uygun bir davranış değildir. Bir an önce gusulsuzlukten temizlenib abdest alıp, daha sonra işe güce bakmak gerek.

    Çünkü İnsan mukerremdir ve onun mukerrem olan bütün azalarına itina ve saygı gösterilmelidir. Bu, tırnak da olsa, ait olduğu bedenden kirlilik halindeyken ayrılmamalıdır. İşte bu incelikten dolayı insan bedeninden kıl, tüy, tırnak parçaları gibi şeyleri cunubken kesip atmamalıdır.

    Hanbeli'lere göre cunub veya hayız ve lohusa olan kadının saçını kısaltmasının, tırnaklanın kesmesinin bir mahzuru yoktur. Gusulden önce kına yakmasının da bir mahzuru yoktur. (Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı Ans. Gusul, C. 1, S. 287)

    Gazalî, İhyâu Ulumi'd-Din'de şunları söylemektedir:
    "Kişinin cunub olarak tırnaklarını kesmemesi, sakal ve etek tıraşı olmaması, kan aldırmaması, vücudundan her hangi bir parçayı ayırmaması gerekir. Çünkü ahirette vucudunun diğer kısımları ona iade edileceği vakit, bunlar ona cunub olarak iade edilir ve denildiğine göre her bir kıl, niçin cunub bırakıldığını sorar."
    (Muğni'l Muhtac, I, 75; Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı Ans. Gusul, C. 1, S. 287; Ayrıca Halil Gönenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar)



  9. 9
    Gazalî, İhyâu Ulumi'd-Din'de şunları söylemektedir:
    "Kişinin cunub olarak tırnaklarını kesmemesi, sakal ve etek tıraşı olmaması, kan aldırmaması, vücudundan her hangi bir parçayı ayırmaması gerekir. Çünkü ahirette vucudunun diğer kısımları ona iade edileceği vakit, bunlar ona cunub olarak iade edilir ve denildiğine göre her bir kıl, niçin cunub bırakıldığını sorar."
    Bu bahsedilen konu sadece Gazalî, İhyâu Ulumi'd-Din'de geçmektedir başka hiç bir yerde geçmemektedir yıllardır araştırmama rağmen bulamadım .



  10. 10
    Kayıtsız Üye
    Regl döneminde bıyık aldırilır mı



  11. 11
    Kayıtsız Üye

    Cevap: Adet döneminde vücuttaki tüyleri almak ve tırnakları kesmek doğru mudur?

    Hepsi tamam da cunupluk konusu takildi kafama acaba cunupluk ikiye ayrılıyor olabilir mi? Adetten dolayı cunupluk. Iliski sonrası cunupluk...Belkide tek cevap bu dur!


    Muminem Cevap: Adet döneminde vücuttaki tüyleri almak ve tırnakları kesmek doğru mudur?

  12. 12
    Regl döneminde bıyık aldırilır mı



    Adet döneminde yani hayızlı iken tırnak kesmek , saç kesmek,vücuttaki tüyleri temizlemek te bir sorun yoktur. Adet halinde iken namaz kılamaz ve kuran okuyamazsınız.







  13. 13
    ece
    Cok dogru soyluyorsun en iyi ztn hadis ve ayetlerdir.



  14. 14
    Kayıtsız Üye
    Sarhoşluk ve cünuplük dışında! Hayızlı kadın namaz kılabilir,traş olabilir,kur'an okuyabilir,hatta uzaya bile gidebilir. Kimseyi Allah'ın verdiği bir durumdan dolayı Allah'ın rahmetinden ve merhametinden uzak tutamazsınız. Kur'an da hayız halinin temizlenme yani ölü rahim hücrelerinin yenisiyle yer değistirilmesidir.Allah bu durumun kadina eza oldugu ve erkeklerin kadınlara cinsel olarak yaklaşmasını yasaklar. Kadına ibadet yasağı değil erkeğe cinsel yasak vardır.!



adetliyken tüy alınır mı,  adetliyken tırnak kesilir mi,  adetliyken kıl alınır mı,  adetliyken kaş bıyık alınır mı,  adetliyken tirnak kesilir mi,  adetliyken kil alinirmi,  adetliyken kıl almak günah mı