Diğer Kategoriler ve İslamda Tesettür Forumundan Kadının dış örtüsü nasıl olmalıdır. Eller ayaklar nereye kadar açık olmalıdır. Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Kadının dış örtüsü nasıl olmalıdır. Eller ayaklar nereye kadar açık olmalıdır.

    Reklam




    Kadının dış örtüsü nasıl olmalıdır. Eller ayaklar nereye kadar açık olmalıdır. Baş nasıl kapatılmalıdır?


    Müslüman kadının giyiminde esas mesele, tesettürü sağlamasıdır. Eli, ve yüzü dışında bütün vücudunu örtmesi, açık kalmamasıdır. Giyilen bir elbisenin tesettüre uygun olması için de altını göstermeyecek şekilde kalın ve avret yerlerini örtecek kadar uzun olmalıdır. Bunun için altını gösterecek şekilde ince ve şeffaf olan bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz.

    Bu meseleye esas teşkil eden hadis-i şeriflerin meali şöyledir:
    Hz. Âişe'nin rivayetine göre, kız kardeşi Hz. Esma birgün Peygamberimizin huzuruna gitti. Üzerinde altını gösterecek şekilde ince bir elbise bulunuyordu. Resulullah (a.s.m.) onu görünce yüzünü çevirdi ve şöyle buyurdu: "Ya Esma, bir kadın buluğ çağına erince—yüzünü ve ellerini göstererek—bunlardan başka bir tarafının görünmesi sahih olmaz."1

    Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz, giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler.2

    Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:
    "Abdurrahman'ın kızı Hafsa'nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı.3

    Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur.4

    İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, "Giyindiği halde açık" olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: "Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz."5

    Elbisenin şeffaf olmasındaki ölçü, tenin rengini belli etmesidir. Dışarıdan bakıldığı zaman elbisenin altından insanın teni görünüyorsa, elbise ince de olsa, kalın da olsa böyle bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz. Bu mesele Halebî-i Sağir'de şöyle belirtilir: "Elbise altını, tenin rengini belli edecek şekilde ince olursa, bununla avret yeri örtülmüş olmaz. Fakat kalın olsa da, uzva yapışsa ve uzvun şeklini alsa (uzvun şekli görünür hale gelse), bu durumda örtünme hasıl olduğu için men edilmemesi gerekir, namaz caiz olur.6

    Mesele diğer mezheplerde de aynı şekilde ifade edilir. Mâliki mezhebinin görüşü şöyledir: Elbise şeffaf olur, cildin rengini hemen belli ederse, bununla örtünme olmaz. Bu şekilde kılınan namazın mutlaka iade edilmesi gerekir. İnce ve dar olduğu için azanın şeklini belli e-den elbiseyi giymek de mekruhtur. Çünkü bu bir şahsiyetsizlik sayılır ve selef ulemasının giyim tarzına muhalif hareket edilmiş olunur.7

    Hanbelî mezhebinin görüşü ise şu şekildedir:
    Vacip olan örtünme, cildin rengini belli etmeyecek şekildeki örtünmedir. Eğer giyilen elbise cildin rengini belli edecek tarzda ince olur da bedenin beyazlık ve kırmızılığı görünürse namaz caiz olmaz. Çünkü bununla örtünme gerçekleşmiş olmaz. Şayet rengini örter de, hacmini belli ederse namaz caiz olur. Çünkü örtü kalın da olsa bundan kaçınmak mümkün değildir.8

    Şafiî mezhebinin görüşü ise şöyledir:
    Vacip olan, cildin rengini belli etmeyecek elbiseleri giyinmektir. İnceliğinden dolayı cildin rengini belli eden bir elbiseyi giymek caiz olmaz. Çünkü böyle bir elbise ile tesettür gerçekleşmiş olmaz. Yani, inceliğinden dolayı cildin beyazlığını veya siyahlığını gösteren elbise tesettür için kâfi gelmez. Yine, elbise kalın olsa da, dokunuşu itibariyle altından avret yerlerinin bir kısmını gösterse yine yeterli şekilde örtünme sağlanmamış olur. Diz kapakları ve uyluklar gibi bedenin incelik ve kalınlığını belli eden bir elbise ile kılınan namaz sahihtir, çünkü tesettür sağlanmış demektir. Fakat azaları belli etmeyecek şekilde bir örtü kullanmak müstehaptır.

    Bütün bu nakillerden şöyle bir neticeye varmak mümkündündür:
    Kadının yabancı erkeklerin yanında giymiş olduğu tenin rengini belli edecek ve gösterecek şekilde ince ise bununla örtünme gerçekleşmiş olmayacağından giyilmesi caiz olmaz. Bu giyecek, bir elbise, gömlek ve etek olduğu gibi, başörtüsü ve çorap da olabilir. Fakat gerek çorap olsun, gerekse başörtüsü ve diğer giyecekler olsun kalın oluyor da, altını göstermiyorsa böyle bir elbisenin giyilmesi caizdir. Çünkü çorap ve başörtüsü ne kadar kalın olursa olsun mutlaka bacağın ve başın şeklini belli edecektir. Fakat vücudun azalarını iyice belli edecek şekilde giyilen dar pantolon ve dar gömlekle namaz sahih olsa da, bakanların dikkatini çekip tahrik edeceğinden meşru görülmez. Merhum İbn-i Âbidin de eserinde bu hususa işaret etmektedir.10
    1.Ebû Dâvud, Libas:31.
    2.Müslim, Libas.-125.
    3.Muvatta', Libas:4
    4.Beyhakî. Sünen, 2:235
    5.el-Mebsût, 10:155-
    6.Halebî-i Sağır, s.141. l.Menânü'l-Celü, 1:136
    8.İbni Kudâme. el-Muğnî, 1:337.
    9.Afeaeıtf. el-Mecmû, 3:170-172.
    10.Reddü'l-Muhtar, 5:238.
    Mehmed Paksu, Kadın Evlilik ve Aile


    Paylaş
    Kadının dış örtüsü nasıl olmalıdır. Eller ayaklar nereye kadar açık olmalıdır. Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Allah ecrini versin..



  3. 3
    Allah razi olsun bilgilendirdiginiz icin.



  4. 4
    Allah Razı Olsun Kardesım



  5. 5
    ben normal herkesin giyindiği tarzda pardesü başörtüsü takan biriyim.ama gönlüm hep çarşaftan yana sanki onu giysem dört dörtlük müslüman olacakmışım gibi bir his var içimde.ama bir taraftan hakkımda çevremin yapacagı dedikodular kaş yaparken göz çıkartırmıyım diye beni korkutuyor.bu konuda ne yapabilirim



  6. 6
    selamualeykum beyzanur bacim..Oncelikle dort dortluk bir musluman olmak cok zor hepimiz elimziden geleni yapmaya calisiyoruz ama malesef dort dortluk olmak imkansiz diyebiliriz..cunki hatasiz kul olmaz ama tabiki bu demek degilki omrumuz boyunca hata yapalim..carsafi giyince dort dortluk olunmaz ama carsaf kadar da vucudu saklayan gizleyen giyim daha tanimiyorum..Allah sana da nasib etsin..cevrem neder diye dusunme Birsey yapmak istiyorsan Allah icin yap ve O ndan yardim bekle ki suphesiz isini kolaylastircaktir..carsaf cogunlgun gozune batar basortusu bile nekadar rahatsiz edici oldu dusun carsafta elbette kuduranlar olacaktir...Dininde nekdar ilerlersen okadar zor durumlar SIKINTILAR ile karsilasacaksin bacim ama onemli olan sabir ile bunlari asmak..Islamin yoldu dikenli yoldur..Bacim onun icin zahmetlerine katlanmak gerekir cunki bu yolun sonunda Cennet var ..Allah hepimizin yardimcisi olsun.. amin



  7. 7
    desteginiz için teşekkür ediyorum.zaten nezaman tam anlamıyla birşeyler yapmaya kalkarsak büyük tepkiler alırız.tepki alıyorsak eminimki dogru yoldayızdır.şu ahir ömrümüzde nekadar vaktimiz varki şimdiye kadar ugraştıgım boş işlerden sonra bu yolda biraz olsun tepki çekmek zor olmasa gerek.rasulumun üstüne deve işkembesini bile döktülerde bu yolda genede son nefesine kadar savaş verdi.inşaallah savaşı kazananlardan oluruz...amin



  8. 8
    Amin bacim..inshaallah kardeşim çok teşekkür ediyorum sağolasın inşaallah...



  9. 9
    ben istediğim halde eşim çarşaf giymeme izin vermezse vebali varmıdır.öbür tarafta davacı olma hakkım olacakmı yoksa dinlemeyip yapsam (bir daha çıkarttırmaz zannetmiyorum Allahtan korkar)bu sefer de kaş yaparken göz çıkartırmıyım.dini meselelerde eşin izninin önemi nedir



Kadının örtüsü nasıl olmalı,  kadinin ortusu nasil olmali,  hicab nasıl olmalı