Soru ve Cevaplarla İslam ve Hac Soruları Forumundan İçki satan kişiye dükkanı kiralamak ve bu para ile hacca gitmek caiz mi? Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    İçki satan kişiye dükkanı kiralamak ve bu para ile hacca gitmek caiz mi?

    Reklam




    Cevap

    Değerli kardeşimiz;


    İmam-ı Azama göre bir kişi dükkanını içki satan kişiye kiraya vermesi caizdir. Bu bakımdan İmam-ı Azama göre bu kira geliri ile hacca gitmek caizdir.

    Bununla beraber diğer müctehid imamlara göre içki satan kişiye dükkanı kiraya vermek caiz olmadığı gibi böyle bir para ile de hacca gidilmez.

    Bilindiği üzere İslam dini alkollü içkilerin içilmesini yasakladığı gibi bunların yapılmasını ve satılmasını da yasaklamıştır. Nitekim Kur'an-ı Kerim'de, "Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar(putlar)ve şans okları birer şeytan işi pisliktir. Onlardan uzak durun ki, kurtuluşa eresiniz. Şeytan şarap(içki) ve kumar yoluyla aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?"( Maide:5/90-91) buyurulmaktadır.

    Hz. Peygamber (a.s.) de şöyle buyurmaktadır; "Yüce Allah içkinin kendisine, onu üretene, kendisi için ürettirene, sunana, içene, taşıyana, taşıtana, satana, satın alana ve satıp parasını kullanana lanet etmiştir," (Ebu Davud (4/82 No:3674 Eşribe, 2), İbn-i Mace (2/1122 No:3380 Eşribe, 6)

    Dinimizde alkollü içki içmek haram olduğu gibi, alkollü içkilerin içilmesine vesile olmakta haramdır. Bu itibarla bir Müslüman’ın, alkol satacağından emin olduğu bir işletmeye dükkanını kiraya vermesi uygun olmamakla birlikte buradan elde edeceği kazancının tamamı haram olarak değerlendirilmediğinden bu para ile hacca giderse, hac farizasını yerine getirmiş olur. Ancak, böyle bir para ile hacca gittiğinden, tevbe istiğfar etmesi gerekir.


    Paylaş
    İçki satan kişiye dükkanı kiralamak ve bu para ile hacca gitmek caiz mi? Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Bazı alimlere göre dükkanı içki satacak birine satmak da bu para ile haca gitmek de caiz iken diğer alimlere göre ise bunun tam tersini ifade etmişlerdir.