islamda Aile ve Eşlere Tavsiyeleriniz Forumundan Nikâhı Haram Olan Kadınları Tanımada Ölçü Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Nikâhı Haram Olan Kadınları Tanımada Ölçü

    Reklam




    Nikâhı Haram Olan Kadınları Tanımada Ölçü


    İslâmî hükümlere göre kendileriyle evlenilmesi haram olan kadınlara "Muharremât" adı verilmektedir Haramlığın müebbed ve muvakkat olmasına göre bu sınıf ikiye ayrılmaktadır
    Müebbeden haram olan kadınlar üç kısma taksim ve kendi bahsinde tafsil olunmuştur Şöyle ki:
    a) Soy itibarıyla haram olan kadınlar,
    b) Musâheret (nikâh hısımlığı) sebebiyle haram olan kadınlar,
    c) Süt emme ve emzirmeden dolayı haram olan kadınlar Soy itibariyle haram olan ve kendileri hakkındaki bu hüküm ebediyyen kalkmayan kadınlar şu yedi sınıftan ibarettir:
    1- Anneler: Anne tabirinin içinde baba ve ana tarafından olan büyük anneler de dahil olup, ister nikâhlı bir evlenmeden isterse zinâ suçundan gelmiş olsun, oğluna veya torununa ebediyyen haram bulun-maktadır
    2- Kızlar: Bir şahsın kendi kızı ile oğul veya kız tarafından olan kız torunların hepsi buraya dahildir Bahsi geçen kadınlar; ister nikâhlı bir evlilikten, isterse zinâ suçundan meydana gelmiş olsun haramlık bakımından bir fark yoktur Binâenaleyh, bir adam bunlardan hiçbirisini asla nikâhlayamaz
    3- Kız kardeşler: Bu sınıfta toplanan kadınlar; ister ana baba bir, isterse baba veya ana bir olsunlar oğlan kardeşi ile evlenmeleri kesinlikle câiz değildir ve bu haramlık ebedidir
    4- Halalar: Babamızın kızkardeşi bulunan kadınlar, ister ana baba bir, isterse tek yönden bir yakınlığı olsun, kardeşinin oğlu (yeğeni) ile asla evlenemezler
    5- Teyzeler: Annemizin kızkardeşi bulunan kadınlar, ister ana baba bir kardeş olsunlar, isterse ana veya baba tarafından kardeş bulunsunlar, kızkardeşinin oğlu (yeğeni) ile kesinlikle evlenemezler
    6- Birâderinin kızı
    7- Hemşiresinin kızı
    Bir kimsenin oğlan veya kızkardeşi, ister ana baba bir, isterse tek taraftan bir yakınlığa sahip bulunsun Bunların kızları, amca veya dayıları ile evlenemez Bu haramlık müebbet bir yasaklama olarak devam eder
    Musâheret yoluyla haram olan kadınlar, dört sınıfa ayrılmaktadır:
    a) Üvey anneler: Babasının, gerek ana gerekse baba tarafından olan dedesinin nikâhlayacağı yabancı bir kadın, bunların nikâhı altına girdiği zamandan itibaren, üvey oğula veya üvey toruna haram olur Babamız veya dedemiz o kadınla gerdeğe girmeden ölmüş veya ayrılmış olsun Hükümde bir değişiklik olamaz
    b) Kayınvâlideler: Bir erkek, nikâhladığı kadının anası ile veya bu kadının ana veya babasının annesi ile evlenemez Bu haramlık ebedidir Karısı ile gerdeğe girmiş olmasa ve tenine el dokundurmasa bile hükümde bir değişiklik olmaz Bu haramlık, dinî esaslara uygun olarak yapılan nikâh neticesinde derhal tahakkuk eder ve hiçbir suretle kalkmaz
    c) Üvey kızlar: Bir kimsenin nikâhladığı kadının önceki evliliklerinden olmuş kızları ile bu kızın çocuklarının veya torunlarının kızlarını almak (nikâhlamak) haramdır Bu haramlığın sübûtu, o kadınla gerdeğe girmiş veya şehvetle tenine dokunmuş olma şartına bağlıdır Şayet gerdeğe girmeden veya tenine şehvâni bir his ile dokunmadan önce nikahladığı o kadın ölecek olsa, ancak bu takdirde, üvey kız ile evlenmek haram değildir
    Kendisi ile zina edilen bir kadın, zina eden erkeğin oğluna veya torununa, babasına veya dedesine haram olduğu gibi, zina ettiği kadının kızı, oğlunun veya kızının kızı o erkeğe haramdır
    d) Gelinler: Bu tabir oğlunun karısı ile erkek torunların hanımlarını içine almaktadır Bu sebeple, bir kimse, oğlunun boşadığı kadını ala-madığı gibi torunlarından birisinin ölümü veya boşaması ile dul kalmış bulunan karısı ile asla evlenemez Bu haramlık müebbettir Oğul veya torun, o kadınla gerdeğe girmiş olmasa bile hüküm aynıdır
    Emişmeden doğan haramlık:
    Emme ve emzirmeden meydana gelen haramlık, soy itibarıyla olan haramlık gibi yedi sınıf kadını kuşatmaktadır Tafsilâtı fıkıh kitaplarımızın "RADA" bahsinde görülen mevzûu, bütün yönleri ile değil, ölçü teşkil eden tarafları ile ele almak istiyoruz Şöyle ki:
    Emen ile emziren arasında "süt haramlığı"nın tahakkuk edebilmesi için, emen çocuğun iki yaşını geçmemiş olması; süt veren kadının da dokuz yaşında veya daha büyük olması şarttır
    Bu vasıftaki bir çocuğun bir kadını emmesi neticesinde sütün mideye inmesi ile haramlık tahakkuk eder Süt veren kadın; ister evli, ister dul, isterse bâkire olsun Emen çocuk da o kadını gerek hayatta iken, gerekse ruhunu teslim ettikten sonra emmiş bulunsun Emişme haramlığı yine tahakkuk eder Süt, çocuğun ağzından veya burnundan midesine ulaşsa; ağızla emmek sûretiyle veya emzikle verilse haramlık yine meydana gelir
    Hanefî mezhebinde, mideye inen sütün az veya çok olmasında, bir defa veya mükerrer olarak emzirilmesinde, haramlığın tahakkuku bakımından, hiçbir fark yoktur Bu haramlığın meydana gelmesi için sütün mideye inmesi kâfidir
    Emişmeden doğan haramlık, iki çocuğun karşılıklı olarak birbirinin annesini emmekle tahakkuk edeceği gibi, bunlardan birinin diğerinin annesini emmiş olması ile de meydana gelir
    İki çocuk, kendi analarından başka, üçüncü bir kadının sütünü em-mekle de süt kardeşi olurlar Bunlar; birinin erkek, diğerinin kız olması halinde birbiri ile evlenemiyecekleri gibi, süt emdikleri kadının çocukları ile de evlenemezler
    Süt emmekten meydana gelen yakınlıkta hürmeti musâhere de tahakkuk edebilir Şöyle ki: Bir kimse, sütoğlu'nun veya süt babasının boşadığı kadını alamaz Bir kadın da süt kızının kocası ile evlenemez Bir erkek, sütkızına şehvetle dokunacak olsa, karısı kendisinden haram olur
    Muvakkat haramlığı gerektiren sebepler:
    Gerek soy, gerek süt, gerekse hısımlık itibarıyla birbirine mahrem olan iki kadının, bir erkeğin nikâhı altında toplanması haramdır Bu hüküm müvâcehesinde bir erkek:
    a) İki kızkardeşi;
    b) Karısının hala veya teyzesini
    c) Karısının oğlan veya kızkardeşinin kızını, karısı ile birlikte ve aynı zamanda bir nikâh altında toplayamaz Bu davranış haramdır Ancak bu haramlık, müebbed değil, muvakkattir Karısı öldükten veya aralarındaki nikâh bağı çözüldükten sonra, o erkeğin sayılan kadınlardan biri ile evlenmesi mümkün bulunmaktadır
    Müslüman bir erkeğin, ehl-i kitaptan olmayan bir kadını nikâhlaması haramdır Bu haramlık müebbed olmadığı için, o kadının semâvî dinlerden birini kabûl etmesi halinde kalkabilir ve bir müslüman erkekle evlenmesi mümkün olur
    Kocası tarafından boşanmış veya erkeğinin ölümü üzerine dul kal-mış bulunan bir kadını, talâk veya ölüm iddetinin dolmasından önce, bir erkeğin nikâhlaması haramdır İddet tamam olunca bu mahzur ortadan kalkar ve onunla evlenmek câiz olur
    Nikâhı altında dört tane hür kadın bulunan bir erkek, beşinci bir kadını nikâhlayamaz Şayet bunlardan biri vefat ederse veya kocası tarafından boşanacakolursa, boşanan kadının iddeti tamam olduktan sonra o erkeğin başka bir kadını nikâhlaması câiz olmaktadır
    Üç talâkla boşanmış bir kadının, aynı erkeğe bir defa daha nikâhlanması haramdır Meydana gelen haramlık, mavakkat olduğundan, ilk kocasından ayrılışını müteâkiben ve iddetini doldurduktan sonra başka bir erkeğe varıp gerdeğe girecektir İkinci kocanın ölümü halinde ölüm iddetini; boşaması halinde talâk iddetini doldurduktan sonra ilk kocası ile evlenmesi mümkün olmaktadır



    Paylaş
    Nikâhı Haram Olan Kadınları Tanımada Ölçü Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    İslam dininde evlilik şartlarını bize bildirmiştir. kimin kime uygun olduğunu, kiminle evlenemeyeceğini emir ve yasaklarla şartlar konulmuştur.