Dualar / Yakarışlar ve Dua Soru ve Cevaplar Forumundan Dua ile ilgili bir soru Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Dua ile ilgili bir soru

    Reklam




    Selamünaleyküm,Ben bir soru sormak istiyorum.Aydınlatırsanız sevinirim. Dua ederken örnek Allahım Peygamber efendimizin yüzü suyu hürmetine, salih kullar evliyalar enbiyalar zatlar pirler hürmetine sevdigin kullar hürmetine duamı kabul et gibi yakarmak dua etmek duada taşkınlıkmıdır,günahmıdır.Sonuçta evliyalardan falan medet ummanın günah oldugunu biliyoruz. Ama dua ederken onları da anmanın sakıncası varmıdır.


    Paylaş
    Dua ile ilgili bir soru Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    evliyaları,peygamberleri vesile ederek dua etmek caizdir kardeşim geniş bilgi için aşağıdaki yazıyı okuyabilirsin

    Sual: Dua ederken evliyayı vasıta etmek caiz midir?
    Dua ederken evliyayı vasıta etmek Cevap:
    Caizdir ve iyi olur Mesela sabah ve yatsı namazından sonra büyük âlimlerin [mesela silsile-i aliyyenin] isimlerini, sonra Fatiha okuyarak ruhlarına gönderip, onları vesile ederek yapılan duanın kabul olduğu tecrübe edilmiştir (Fevaid-i Osmaniyye)

    Sual: Vefat eden evliyadan nasıl yardım istenir?
    Cevap:
    Onun büyüklüğüne inanmak ve onun yolunda olmak gerekir Ruhuna Yasin-i şerif veya üç İhlas, bir Fatiha okuyup hediye edilir Sonra hiçbir şey düşünmeden saygı ve tevazu ile ismini söyleyerek tavassut etmesi için yalvarılır

    Sual: Duanın, kabul olması için, Evliyayı vesile etmek gerekir mi?
    Cevap:
    Duanın kabulü için, Ehl-i sünnet itikadında olmak, haram işlemekten, özellikle haram yemekten, içmekten sakınmak, farzları yapmak, Allahü teâlâdan istediği şeyin sebebini öğrenip, bunu aramak gerekir Ağızdan girene ve çıkana dikkat etmeli, yani haram yememeli, haram söz söylememeli, söz taşımamalı, gıybet etmemeli, fuhuş sözleri ağza almamalıdır Herkesin, bu şartların, hepsini yerine getirmesi ise, zor olur Evliyayı vesile edince, Allahü teâlâ duamızı onlara duyurur ve onlar da bizim için dua ederler, Allahü teâlâ da, onların duasını kabul eder

    Ebu Hasan-ı Harkani hazretleri, sefere çıkan talebelerine, (Sıkışınca benden yardım isteyin) buyurur Yolda talebelerini, eşkıya yakalar Onlar, kurtulmaları için Allahü teâlâya dua ederler; fakat kurtulamazlar Bir talebe (Ya Ebel Hasan, imdat!) der O talebeyi eşkıya göremez Diğerlerinin nesi varsa alırlar Seferden dönünce hocalarına, (Biz Allah’tan yardım istediğimiz halde soyulduk; fakat şu arkadaşımız, sizden yardım isteyince kurtuldu Bunun hikmeti nedir?) derler O da, (Allahü teâlâ günahkâr kimselerin duasını kabul etmez Arkadaşınız, benden yardım isteyince, Allahü teâlâ onun duasını bana duyurdu Ben de, (Ya Rabbi bu talebemi kurtar) dedim Allahü teâlâ da kurtardı Ben sadece vasıta oldum, dua ettim Kurtaran Rabbimizdi) diye cevap verir (Tezkiret-ül-evliya)

    İki hadis-i şerif meali şöyledir:

    (Ya Rabbi, senden isteyip de verdiğin zatların hatırı için istiyorum) [İbni Mace]

    (Çölde yalnız kalan kimse, bir şey kaybederse, “Ey Allah’ın kulları bana yardım edin!” desin; çünkü Allahü teâlânın, sizin göremediğiniz kulları vardır) [Taberani]

    Duaları izin ile okumak
    Sual: Yapılan zikirler için bir âlimden izin almak gerekir mi?
    Cevap:
    Gerekmez Fakat bir duayı, zikri şifa için veya bir ihtiyacın hasıl olması için okurken, izin ile okumak şifanın hasıl olmasına sebep olur

    Muhammed Masum hazretleri buyurdu ki:

    Farz ve sünnet olan amelleri, zikri, dua ve âyet-i kerime okumayı sevab kazanmak için yaparken, izin almaya gerek yoktur Bunları şifa için, bir ihtiyacın hasıl olması için okurken tesir etmeleri, üstadın izin vermesine bağlıdır (2/36)

    İmam-ı Rabbani hazretleri de, (Kalbi temizlenmesi için, zikri izin ile yapmalıdır) buyuruyor (3/25)

    Mürşid-i kâmillerin kitaplarından öğrenip okumak, izin almak olur İzin alan, izin verenin vekili olur Bunun okuması, vekil edenin okuması gibi tesirli, faydalı olur (İslam Ahlakı)

    Sual: Zikir veya kelime-i tevhid izinsiz de olsa çekilirse sevap olur mu?
    Cevap:
    Evet Fakat mürşid-i kâmilin izniyle olursa daha çok sevab olur ve kalbi temizler Mürşid-i kâmil yoksa onların kitaplarındaki zikirler okunursa, izinli yapılmış sayılır

    Sual: Enbiya ve evliyaya dua ederek, kendiliğinden bir şey yapmalarını istemek mesela Ya Resulallah, ya Şemseddin-i Paniputi, ya Tezveren dede, Allah için bana şunu ver demek caiz midir?
    Cevap:
    Caiz değildir, böyle söylemek küfürdür (Ya Rabbi, Resulullah hürmeti için, Abdülkadir-i Geylani hürmeti için bana şunu ver Seyyidet Nefise hürmetine hastama şifa ver) demek caiz ve faydalıdır Bir de, zikir olarak değil de, rabıta olarak, büyükleri hatırlamak için, mesela Ya Şemseddin-i Paniputi diyerek devamlı söylemek de caizdir Ya diyerek isimlerini söylemekle, büyüklerle irtibat kurulmuş olur



  3. 3
    Allah razi olsun zuhal bacım bende aynen harfiyen katiliyorum
    ve böyle öğrendim kaynağı da varmış Allah razi olsun bacım



  4. 4
    Mümin bunaldığında, dara düştüğünde, kendisini çaresiz hissettiğinde Sonsuz Kudret Sahibi Allah'a sığınarak ondan yardım diler. Fatiha suresinde bulunan ve devamlı okuduğumuz "Yalnız sana ibadet eder ve yalnız senden yardım dileriz" mealindeki âyet, manevi bir kaynaktan yardım dilenecekse bunun ancak Allah olabileceğini açıkça ifade etmektedir. Aslında maddi bir kaynaktan mesela güçlü, kudretli, zengin... kimselerden gerekip de yardım dilediğimizde de onlardan gelen yardımın Allah'tan olduğunu bilmemiz, bu şuur içinde olmamız gerekir; çünkü onlara bu güç ve imkanı veren de Allah'tır, onların bize yardım etmelerine izin ve imkan veren de Allah'tır.

    Bu konuda tartışılan mesele, "tevessül" kelimesiyle ifade edilen "Allah'ın yardımını dilerken araya vasıta koymaktır". Burada dikkat edilmesi gereken husus "Yardımın yalnızca Allah'tan geleceğidir"; eğer böyle değil de Allah'tan başka bir varlığın da, O'ndan bağımsız olarak kullara yardım edebileceğine inanırsak şirke düşmüş oluruz. "Yardım, himmet, feyiz..." yalnızca Allah'tan gelir. Pekiyi bu yardımı dilerken "Ya Rabbi, filan kulunun (peygamberin, şeyhin, velînin...) başı, hatırı, nezdindeki yeri... için bana şunu ver, lütfet, şu dileğimi kabul buyur..." dersek bu şirk olur mu? Şirk olmazsa meşru mudur, faydası var mıdır?
    Yardım Allah'tan dilendiğine; Onun, verecekse araya vasıta koymadan da verebileceğine inandıktan sonra "dilekleri kabul etmesi için faydalıdır" inancı ile araya, O'nun sevdiğine inanılan birinin konması; yani "onun hatırı için" denmesi elbette ki şirk olmaz. "Meşru mudur ve faydası var mıdır?" sorusunu ise İslam alimleri farklı şekillerde cevaplandırmışlardır. Bir guruba göre ölmüş bir kimseyi araya koymanın faydası yoktur, böyle bir uygulamanın sahih delili de bulunmadığı için meşru değildir. Diğer guruba göre Hz. Peygamber, onun amcası Abbas vasıta kılınarak Allah'a dua edilmiş, ondan yağmur istenmiştir. Diriler için caiz olan ölüler için de caiz olur; çünkü Allah'ın sevdiği kullar fani dünyadan ayrıldılar diye Allah katındaki itibar ve değerlerini yitirmezler.
    Şeyhten himmet (yardım) istemek yukarda açıklanan tevessül şeklinde olmuş ise bunun hükmünü açıklamış olduk. Böyle değil de doğrudan şeyhten bir şey istenmiş, mesela "bana şifa ver, derdime çare bul, beni şu sıkıntıdan kurtar..." denilmiş ise büyük hataya düşülmüş demektir, tövbe etmek ve bir daha yapmamak gerekir.

    Hayrettin Karaman




  5. 5
    Kayıtsız Üye
    annem benim yerime dua okusa sevap alırmıyım



  6. 6
    annem benim yerime dua okusa sevap alırmıyım
    duanın sahibi sevap alır çünkü
    dua kul ile Allah arasında özel bir bağdır




dua ile ilgili sorular,  dua ile ilgili çocuk soruları,  dua ile ilgili sorular ve cevapları,  dara dustugunde allahi hatirla ayet,  dualarla ilgili sorular,  dua ile ilgili sorular ve cevaplarıdua ile ilgili sorular ve cevaplarıdua ile ilgili sorular ve cevapları