Mumine.com ve Danışma / İstişare Mekanı Forumundan Allah'ın izniyle Kapandım Hakkında Kısa Bilgi
  1. 15

    Reklam

    Reklam




    4. Forumda flood yapmak, arka arkaya mesaj yazmak yasaktır.

    aynı hatayı 4 kez yapmışsınız forum kurallarını okuyun leylaaa



  2. 16
    Reklam




    ne guzel hayırlı mubarek olsun



  3. 17
    4. Forumda flood yapmak, arka arkaya mesaj yazmak yasaktır.

    aynı hatayı 4 kez yapmışsınız forum kurallarını okuyun leylaaa
    peki saol bilgi için

    ne guzel hayırlı mubarek olsun
    amin saol kardeşim



  4. 18
    Allah daim etsin inşaallah.Ben de Eylül ayında örtündüm,yakın yani.Kendimi daha önce olmadığım kadar huzurlu hissediyorum.Bunu o ya da bu istediği için değil,Allah istediği için yaptım ve bu da duyduğum iç huzurunu kat kat arttırdı.Şimdi etrafımdaki örtülü olmayan bayanlar için dua ediyorum.Allah her bayana nasibetsin inşaallah 5 vakit namazını kılmayı,kuran-ı kerimi okuyup anlayarak yaşamayı ve örtünmeyi.



  5. 19
    Selam arkadaşlar,
    Daha demin siteye üye olmuş olan birisi olarak ayağımın tozuyla konuları incelemeye daldım. Bu örtünme konusu benim de kafamı epeyce meşgul eden birşey. Bildiğim kadarıyla Diyanet İşleri Başkanlığı da bu örtünme tartışma sebebiyle bir açıklama yapmak durumunda kaldı. Bu bağlamda yaptığı açıklamada örtünmenin Allah'ın kesin emri olduğunu söylüyordu. Fakat buna rağmen ikna olmuş değilim. Eğer bu bir günahsa Allah beni affetsin. Ben Müslümanlığı spor olsun diye takip eden birisi hiç bir zaman olmadım, Allah'a olan inancım da kuvvetli şükürler olsun. Ama yine de örtünmenin gerekliliğine ikna olmuş değilim. Maalesef çevremizde de örtündüğü halde, dindar olduğu halde çok yanlış şeyler yapan insanlar mevcut. Elbette kötü örnekler tümünü temsil etmez. Bu şekilde düşünürsek pek çok farklı noktaya çekebiliriz konuyu. Ama ben başını örten ve bunu inancı için yapan bayanlardan büyük bir beklenti içine giriyorum galiba. Kısmen bu konuda haksız da değilim sanırım çünkü ben kendim saçımı örtmediğim halde, kendimi pek çok konuda kontrol ediyorum. Saçını örten ve gerçekten dindar olduğunu kıyafetiyle de gösteren bayanlardan da aynı hassasiyeti bekliyorum. Sizce haksız mıyım? Eğer ben örtünmeyi gerçekten düşünseydim şu an dikkat ettiğimden iki kat daha çok dikkatli davranırdım gibime geliyor. Örtünen ve bundan mutluluk duyan arkadaşlara da saygım var. Onların iç dünyasında huzurlu olmaları memnuniyet vericidir. Hepimiz bu alemde huzurun peşindeyiz aslında. Öte dünyada bunu bulacağımızın umuduyla kendimizi bazı dünyevi zevklerden uzakta tutmuyor muyuz zaten? Sevgilerimle,



  6. 20
    Fatma aliye kardeşim yazını okudum kendi tespitlerinle çürüttüğün kısımlara girmeyeceğim ama örtünmenin gerekliliğine yada dinde her hangi bi emir hükmündeki konulara ikna olup olmama gibi bi lüksümüz yok eğer içki haramsa haramdır e işte ben ikna olamadım demek neticede Rabbimizin emrini uygulamaktan ziyade tenkit etme hususuna girerki çok tehlikelidir bide başkalarıyla meşgul olmak biz müminelere yakışmaz o kapalı ama şunu şunu yapıyo veya yapmıyo ben açığım ama kalbim temiz gibi yaklaşımlar sadece düşünen kişye zarar verir ve başkalarıyla uğraşan asla kendini düzeltemez aynı ağustos böceği gibi kışın aç kalır o yüzden örtünme konusunda kendi nefsini ikna işini bırak kalbini dinle Rabbimin emridir de ve örnek şahsiyetleri takip etki sana faydaları olsun SELAM VE DUAYLA



  7. 21

    --->: Allah'ın izniyle Kapandım

    Sevgili Eksen kardeşim,
    Söylediklerinde haklısın. Ben başkalarını tenkit ederken aslında karşılıklı olarak böyle düşünmenin yanlışlığını vurgulamak istemiştim. Fakat demek ki yeterince açık yazamamışım ki yanlış anlaşılmalar olmuş. Tek tek bireylerin hataları ile ilgilenmek elbette bizi doğru yola götürmez. Ancak maalesef toplumumuzda dini inancın tek göstergesi kapalılık olarak algılanıyor. Ben bundan şikayetçiyim. Bu kadar süredir elimden geldiğince (hepimiz insanız hatalarımız muhakkak vardır) Allah'ın emirlerine uydum ama kafamı örtmediğim için çoğu kez mevlit, namaz, oruç bunlardan bihaber olmakla suçlandım. Bu benim için çok üzücü olmuştur. Aslında ben sizinle bunu paylaşmak istemiştim. Konu yanlış merciye gitmiş. Birbirimizi suçlamak yerine, dinimizi yaşayalım isterim. Benim bütün derdim buydu. Örtünme konusundaki tavsiyelerin için teşekkür ederim. Sevgilerimle,




    Yudumla --->: Allah'ın izniyle Kapandım

  8. 22
    Selam arkadaşlar,
    Daha demin siteye üye olmuş olan birisi olarak ayağımın tozuyla konuları incelemeye daldım. Bu örtünme konusu benim de kafamı epeyce meşgul eden birşey. Bildiğim kadarıyla Diyanet İşleri Başkanlığı da bu örtünme tartışma sebebiyle bir açıklama yapmak durumunda kaldı. Bu bağlamda yaptığı açıklamada örtünmenin Allah'ın kesin emri olduğunu söylüyordu. Fakat buna rağmen ikna olmuş değilim. Eğer bu bir günahsa Allah beni affetsin. Ben Müslümanlığı spor olsun diye takip eden birisi hiç bir zaman olmadım, Allah'a olan inancım da kuvvetli şükürler olsun. Ama yine de örtünmenin gerekliliğine ikna olmuş değilim. Maalesef çevremizde de örtündüğü halde, dindar olduğu halde çok yanlış şeyler yapan insanlar mevcut. Elbette kötü örnekler tümünü temsil etmez. Bu şekilde düşünürsek pek çok farklı noktaya çekebiliriz konuyu. Ama ben başını örten ve bunu inancı için yapan bayanlardan büyük bir beklenti içine giriyorum galiba. Kısmen bu konuda haksız da değilim sanırım çünkü ben kendim saçımı örtmediğim halde, kendimi pek çok konuda kontrol ediyorum. Saçını örten ve gerçekten dindar olduğunu kıyafetiyle de gösteren bayanlardan da aynı hassasiyeti bekliyorum. Sizce haksız mıyım? Eğer ben örtünmeyi gerçekten düşünseydim şu an dikkat ettiğimden iki kat daha çok dikkatli davranırdım gibime geliyor. Örtünen ve bundan mutluluk duyan arkadaşlara da saygım var. Onların iç dünyasında huzurlu olmaları memnuniyet vericidir. Hepimiz bu alemde huzurun peşindeyiz aslında. Öte dünyada bunu bulacağımızın umuduyla kendimizi bazı dünyevi zevklerden uzakta tutmuyor muyuz zaten? Sevgilerimle,
    Aramıza öncelikle hoşgeldin memnun kalıcaksın buradan eminim
    Ben eksen arkadaşımın yazdıklarına katılıyorum ikna olmamak gibi bir lüksümüz yok biz yaradanımızın emirlerine ve yasaklarına muhalefet olmadan uymalıyız .
    Kapanmadan önceki leylayla şuanki leyla çok başka biliyomusun insanların ne dediği ne konuştugu ne giydigi beni artık enterese etmiyo bakış açım degişti daha ılıman daha olumluyum insanlara karşı artık Allahım tüm isteyen müslüman kardeşlerime nasip etsin


    Allah daim etsin inşaallah.Ben de Eylül ayında örtündüm,yakın yani.Kendimi daha önce olmadığım kadar huzurlu hissediyorum.Bunu o ya da bu istediği için değil,Allah istediği için yaptım ve bu da duyduğum iç huzurunu kat kat arttırdı.Şimdi etrafımdaki örtülü olmayan bayanlar için dua ediyorum.Allah her bayana nasibetsin inşaallah 5 vakit namazını kılmayı,kuran-ı kerimi okuyup anlayarak yaşamayı ve örtünmeyi.
    Saol seninde hayırlı olsun haklısın bende çok huzurlu ve bambaşkayım artık



  9. 23
    aslında aliye kardeşim sana bi konuda hak veriyorum sosyal hayatta açıkla kapalı her zaman için farklılıklarını istiyerek yada istemiyerek birbirlerine yansıtırlar iki taraftada istisnalar hariç kendini bişey sanma beğenme olgusu vardır buda kutuplaşmağa yol açar açık kapalıya kapalıda açığa farklı manalar yükler bu böyledir inkar edilemez demek istediğin bu biliyorum bu her yerde vardır ünüversitede lisede mahallede köyde kentte nedeni ise bence tahammülsüzlük çekememezlik yada kısaca islamı sünneti anlayamamanın verdiği cahilliktir bunlara takılıp kalırsak yolda kalırız etrafımda açık ta kapalıda arkadaşım var önemli olan insan olması ama etrafımda kapalıyı beğenmiyen açıkla ise muhatap olmak istemeyen insanlarda malesef umarım herkese eşit mesafeyle duran ve seven kullardan oluruz ben açıklarla arkadaşlık yapmayı daha çok seviyorum belki özenir de bi adım atar diye ayrımsız bi yaşam dilerim herkese



  10. 24
    Sevgili eksen,
    Ben kapalı açık ayrımı yapmıyorum ama özel hayatımda arkadaşlıklarımı ahlaki ve yaşam ilkeleri bana uygun olan veya olmayan diyerek ayırım yapıyorum. Yani uymayanlara kötü davranmak manasında değil ama görüşmemeye veya hayatımdan çıkarmaya çalışıyorum. Yoksa hepimiz insanız, değer açısından farkımız yoktur. Muhakkak siz de böyle yapıyorsunuzdur, değil mi kardeşim? Herkes kendi meşrebine, kendi bilgisine, görgüsüne göre arkadaşlık kurar. Ayrıca zaten inançlı insanın hareketlerini kontrol etmesi ve nefsin oyunlarına karşı dikkatli olması gerektiğini de düşünürsek bu söylediğimde haklıyım bence.
    Tabi insanların sizin gibi kapanmasını dilemekte haklısınız zira kitapta öyle olduğunu söylüyorsunuz ki zaten belirttim, Diyanet de destekledi bu fikrinizi. Ben yine de bu konuda farklı düşünüyorum. Tabi bu herşeyden önce zorlamayla olacak birşey değil. Nasıl zorla açılmıyorsa, zorla da kapatılmıyor. O yüzden açarken sıkıntı duyuyorum diyen kardeşlere kısmen hak verdiğimi itiraf edeyim ama devletin sistemi de bir şekilde devam etmek durumundadır. Aslında keşke kimse kimseyi ötekileştirmese de, herkes gönül huzuru ile yaşayabilse. Temennim bu doğrultuda.



  11. 25
    Ben seni anladım kardeşim umarım hayatta Rabbim her konuda yar ve yardımcın olur



  12. 26
    amin Allah hepimizin yardımcısı olsun.



  13. 27
    Rabbim daim etsin, senin adına çok sevindim arkadaşım...



  14. 28
    Selamünaleyküm Arkadaşlar Ben De Geçen Yıl Umreye Gitme Vesilesiyle Kapandım Allaha şükür. öğretmenliğe De Bu Yıl Atandım şimdiki Okulumda Tek öğretmenim Problemim Olmuyor Allah şükür.ama şeytan,nefis Zaman Zaman Uğraşıyor Açıp Kapatmanın Zor Olduğunu Vesvese Veriyor.allahım Yardımcımız Olsun.maneviyatımız Hiç Eksilmesin..allaha Emanet Olun.



kapandım,  artık kapandım,  kapandim sonunda,  örtündüm huzurluyum