Soru ve Cevaplarla İslam ve Abdest / Teyemmüm soruları Forumundan Bir kişi ayaklar hariç bütün abdest azalarını yıkasa,1 saat sonra ayaklarını yıkasa Hakkında Kısa Bilgi
  1. 1

    Reklam

    Bir kişi ayaklar hariç bütün abdest azalarını yıkasa,1 saat sonra ayaklarını yıkasa

    Reklam




    Bir kişi ayaklar hariç bütün abdest azalarını yıkasa, aradan 1 saat geçse sonra ayaklarını yıkasa bu kişi Hanefî'de abdest almış olur mu?

    Fıkıh kitaplarında şöyle diyor: "Bir veyâ iki ayağı mestden çıkınca, abdesti, o ânda bozulmaz. Abdestin bozulması şimdi ayaklara sirâyet eder. Yalnız ayaklarını yıkasa, mesh ederek almış olduğu abdesti temâmlamış olur. Mesh müddeti bitince de, yalnız ayaklarını yıkar. Fekat, her iki sûretde de, yeniden abdest almak dahâ iyi olur denildi. Çünki, muvâlât hanefîde sünnet, mâlikî mezhebinde ise farzdır." Burada mesh çıkar çıkmaz yıkamak kastedilmeyip, aradan zaman geçmesi durumunu kastederek tekrar abdest almak iyi olur mu denilmek isteniyor? Çünkü ayaktan meshi çıkardığı gibi ayaklarını yıkasa abdest sahihtir. Eğer anladığım kastediliyorsa o halde abdest ibadetini belli bir zaman diliminde yapmasak da abdest almış olacağımız anlamı çıkmıyor mu? Bir kişi ayaklar hariç bütün abdest azalarını yıkasa, aradan 1 saat geçse sonra ayaklarını yıkasa bu kişi Hanefî'de abdest almış olur mu?

    Cevap;
    Bir kimse bütün azalarını yıkayıp, mesela ayaklarını bir saat sonra yıkasa abdesti sahihtir. Ancak muvalat sünnetini terk etmiş olur. Şâfiî de Hanefî gibidir. Mâlikî’de ancak unutmuşsa, hatırladığı zaman hemen yıkarsa sahih olur.

    Prof.Dr.Ekrem Buğra Ekinci



    Paylaş
    Bir kişi ayaklar hariç bütün abdest azalarını yıkasa,1 saat sonra ayaklarını yıkasa Mumine Forum

  2. 2
    Reklam




    Abdest alındığı zaman tüm uzuvların aynı anda yıkanıp bitirilmesi sünnettir. Bu nedenle abdeste ara verilmemesi daha uygun iken herhangi bir nedenle ara vermiş olsa da aklına geldiği zaman ayaklarını yıkayarak abdestini tamamlar ya da abdestini yenileyebilir.